Top 5 aplicații software pentru administrația publică

14 martie 2021

Conform DESI (The Digital Economy and Society Index), gradul mediu de digitalizare al primăriilor din România este de doar 32.3%, dar sunt sectoare publice care în care aplicațiile software și tehnologia nu au fost prioritizate până în acest moment.

Top 5 aplicații software pentru administrația publică

Care sunt problemele din instituții publice care pot fi rezolvate prin digitalizare?

Conform datelor publicate în 2019 de Comisia Europeană, România are un nivel peste medie (63%; media UE 57%) de utilizare a canalului online în serviciile administrative (Acces) și un nivel scăzut (40%; media UE 68%) de digitalizare administrativă (Digitalizare).

Din perspectiva beneficiarului final, mai exact a contribuabilului, principala problemă a lipsei digitalizării din instituții publice este faptul că acesta nu este pus în centrul activității publice. Acest fapt generează frustrări, o comunicare defectuoasă cu instituțiile statului, omiterea încadrării la timp a plăților taxelor și impozitelor, fapt ce duce la pierderi în lanț pentru toate entitățile implicate. De asemenea, birocrația, una dintre cele mai mari probleme ale managementului administrației publice este un fenomen accentuat, ce ar putea fi eliminat cu ajutorul implementărilor software potrivite pentru fiecare departament sau instituție în parte.

Top 10 funcționalități tehnice de care are nevoie o instituție publică

  • Managementul electronic al documentelor, ce asigură procesarea rapidă a datelor, acces la istoricul beneficiarilor, verificarea autenticității unui document emis de o instituție publică.
  • Formulare electronice – completarea online și trimiterea cererilor necesare pentru eliberarea certificatelor fiscale, adeverințelor, autorizațiilor sau a altor documente.
  • Organigrama digitalizată
  • Managementul online al solicitărilor
  • Gestionarea proceselor interne
  • Efectuarea programărilor online
  • Depunerea și managementul sesizărilor online
  • Gestionarea sistemului de impozitare și taxare publică (evidență, posibilitate plată online, gestiune chitanțe casierie)
  • Registre agricole 
  • Managementul facturilor utilitare (apă/canalizare/salubritate)

Iată care sunt cele mai utile aplicații software dedicate instituțiilor din administrația publică:

Registaeste una dintre cele mai cunoscute aplicații software de e-guvernare, dedicată instituțiilor publice, care automatizează și eficientizează activitatea în diferite sectoare, prin module de registratură electronică, managementul documentelor și prin soluții IoT.

Syntaxisaplicația gestionează fluxurile dintr-o instituție publică (consiliu județean, primărie, poliție locală etc.), având în prim plan urmărirea respectării și implementării corecte a procedurilor de lucru.

Simple BPM – este o soluție dedicată gestiunii proceselor interne din organizații, având rolul de a eficientiza comunicarea internă, de a genera documente, fluxuri de lucru, proceduri, de a jurnaliza activități sau de a versiona procese.

CTCE Urbanism – este o aplicație software care are rolul de a gestiona cererile de emitere a certificatelor de urbanism (CU), precum și urmărirea și gestionarea metodologiei și a normelor legale cu privire la obținerea avizelor structurii de specialitate, înregistrarea datelor, redactarea acordului unic, verificarea automată a cerințelor din CU, evidența și arhivarea documentației de urbanism.

SPS public: platforma web administreazaă toate procesele aferente activității de achiziții publice, precum și managementul contractelor de achiziții publice. În acest sens, aplicația este complet configurabilă și deschisă pentru orice modificări legislative.

Verifică aici lista completă a aplicațiilor software dedicate administrației publice!

Cine sunt utilizatorii acestor aplicații software?

Instituțiile publice, precum consiliile județene, primăriile, prefecturile, instituțiile de învățământ, unitățile sanitare, direcțiile de asistență socială, regiile autonome sau cele care gestionează utilitățile publice (salubritate, alimentare cu apă) sunt entitățile care pot crește eficiența, productivitatea și calitatea comunicării și interacțiunii cu fiecare contribuabil prin alegerea și implementarea unei aplicații software potrivite.

Pentru a beneficia de consultanță gratuită în procesul de identificare a soluției software potrivite, companiile pot completa formularul de aici sau pot trimite un e-mail pe adresa [email protected].

Aplicații software recomandate

Evidența deșeurilor, raportare ANPM și consultanță printr-un sistem online integrat de management al deșeurilor.

Citește tot arrow_forward

Produsul informatic rezolva activitatea de inregistrare si urmarire a dosarelor aprobate ce indeplinesc conditiile legii privind venitul minim garantat si celelalte tipuri de ajutoare acordate, conform legislatiei in vigoare (Legea 416/2001, No...

Citește tot arrow_forward

X-PARKING este o Solutie Web ideala pentru gestionarea locurilor de parcare, a locatiilor si a contractelor aferente, dedicata Primariilor si nu numai. Aplicatia centralizeaza intr-o singura platforma toate d...

Citește tot arrow_forward

BibSoft este un produs software, un instrument orientat spre îmbunătățirea continuă a relației cu elevii/studenții ce beneficiează de serviciile oferite de către bibliotecă.

Citește tot arrow_forward

SYNTAXIS informatizeaza fluxurile informationale din cadrul unei institutii (consiliu judetean, primarie, politie locala si alte autoritati publice) care pune pe primul plan respectarea procedurilor de lucru curente cu care personalul este deja obijn...

Citește tot arrow_forward

SPS PrimaDev reprezinta instrumentul ideal pentru pentru Beneficiari pentru evaluarea rapida a ofertelor depuse la procedurile de achizitii publice de lucrari, respectiv, urmarirea executiei investitiilor.

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Studiu SAS: 56% dintre români nu vor reveni la obiceiurile de cumpărare anterioare pandemiei

Potrivit unui studiu recent realizat de SAS, lider în analytics, pandemia a adus schimbări permanente în comportamentul de consum al clienților. Spre exemplu, românii s-au îndreptat cu precădere spre canalele digitale pentru a-și face cumpărăturile, 56% dintre aceștia afirmând că nu vor reveni la obiceiurile anterioare. Doar 29% declară că se vor întoa...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Summit UE. Plan de acțiune pentru ca Europa să devină noul centru global pentru startup-uri

Principalii lideri independenți ai ecosistemelor de startup-uri din 27 de țări membere UE prezintă azi (10 Mai) Comisarului European Mariya Gabriel, planul de transformare a Europei în noul centru global pentru startup-uri. Inițiativa își propune creșterea de zece ori a numărului de unicorni (companii private evaluate la peste 2 miliarde de dolari) din Europa, în următor...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

6 modalități în care brandurile pot folosi inteligența artificială pentru eficiență și inovație în noul context

Cum poate Inteligența Artificială (AI) să anticipeze așteptările consumatorilor, acționând uman și adaptat la context? Cum se raportează aceștia la AI? Și cum pot folosi brandurile creativ soluțiile AI pentru a-și dezvolta businessul și a fi mai aproape de consumatori? La aceste teme și-au propus să răspundă Profero și iSense Solutions, prin Creativity meets A.I.: 6 ways to...

Citește articolul arrow_forward