Care sunt problemele din instituții publice care pot fi rezolvate prin digitalizare?
Conform datelor publicate în 2019 de Comisia Europeană, România are un nivel peste medie (63%; media UE 57%) de utilizare a canalului online în serviciile administrative (Acces) și un nivel scăzut (40%; media UE 68%) de digitalizare administrativă (Digitalizare).
Din perspectiva beneficiarului final, mai exact a contribuabilului, principala problemă a lipsei digitalizării din instituții publice este faptul că acesta nu este pus în centrul activității publice. Acest fapt generează frustrări, o comunicare defectuoasă cu instituțiile statului, omiterea încadrării la timp a plăților taxelor și impozitelor, fapt ce duce la pierderi în lanț pentru toate entitățile implicate. De asemenea, birocrația, una dintre cele mai mari probleme ale managementului administrației publice este un fenomen accentuat, ce ar putea fi eliminat cu ajutorul implementărilor software potrivite pentru fiecare departament sau instituție în parte.
Top 10 funcționalități tehnice de care are nevoie o instituție publică
- Managementul electronic al documentelor, ce asigură procesarea rapidă a datelor, acces la istoricul beneficiarilor, verificarea autenticității unui document emis de o instituție publică.
- Formulare electronice – completarea online și trimiterea cererilor necesare pentru eliberarea certificatelor fiscale, adeverințelor, autorizațiilor sau a altor documente.
- Organigrama digitalizată
- Managementul online al solicitărilor
- Gestionarea proceselor interne
- Efectuarea programărilor online
- Depunerea și managementul sesizărilor online
- Gestionarea sistemului de impozitare și taxare publică (evidență, posibilitate plată online, gestiune chitanțe casierie)
- Registre agricole
- Managementul facturilor utilitare (apă/canalizare/salubritate)
Iată care sunt cele mai utile aplicații software dedicate instituțiilor din administrația publică:
Regista – este una dintre cele mai cunoscute aplicații software de e-guvernare, dedicată instituțiilor publice, care automatizează și eficientizează activitatea în diferite sectoare, prin module de registratură electronică, managementul documentelor și prin soluții IoT.
Syntaxis – aplicația gestionează fluxurile dintr-o instituție publică (consiliu județean, primărie, poliție locală etc.), având în prim plan urmărirea respectării și implementării corecte a procedurilor de lucru.
Simple BPM – este o soluție dedicată gestiunii proceselor interne din organizații, având rolul de a eficientiza comunicarea internă, de a genera documente, fluxuri de lucru, proceduri, de a jurnaliza activități sau de a versiona procese.
CTCE Urbanism – este o aplicație software care are rolul de a gestiona cererile de emitere a certificatelor de urbanism (CU), precum și urmărirea și gestionarea metodologiei și a normelor legale cu privire la obținerea avizelor structurii de specialitate, înregistrarea datelor, redactarea acordului unic, verificarea automată a cerințelor din CU, evidența și arhivarea documentației de urbanism.
SPS public: platforma web administreazaă toate procesele aferente activității de achiziții publice, precum și managementul contractelor de achiziții publice. În acest sens, aplicația este complet configurabilă și deschisă pentru orice modificări legislative.
Verifică aici lista completă a aplicațiilor software dedicate administrației publice!
Cine sunt utilizatorii acestor aplicații software?
Instituțiile publice, precum consiliile județene, primăriile, prefecturile, instituțiile de învățământ, unitățile sanitare, direcțiile de asistență socială, regiile autonome sau cele care gestionează utilitățile publice (salubritate, alimentare cu apă) sunt entitățile care pot crește eficiența, productivitatea și calitatea comunicării și interacțiunii cu fiecare contribuabil prin alegerea și implementarea unei aplicații software potrivite.
Pentru a beneficia de consultanță gratuită în procesul de identificare a soluției software potrivite, companiile pot completa formularul de aici sau pot trimite un e-mail pe adresa [email protected].