Întrebări frecvente

1. Ce este Softlead?

Softlead este singura platformă de tip marketplace din România care ajută companiile să aleagă aplicația software potrivită, pe baza ADN-ului digital. Selectarea soluției și serviciilor IT se face din întregul portofoliu de parteneri, companii software, listate pe www.softlead.ro.

2. Cum poate o companie software să se listeze în cadrul Softlead?

În cadrul platformei Softlead se pot lista doar companii IT, ce dețin în portofoliu produse software, pe care doresc să le comercializeze respectând termenii și condițiile platformei. Crearea contului este gratuită și se poate face prin autentificare aici.

3. Ce acțiuni pot face companiile IT în cadrul platformei?

Companiile IT pot adăuga un număr nelimitat de soluții software, având grijă să le încadreze corect, atât din punctul de vedere al respectării tipului de aplicație, cât și al capacității acesteia de a respecta cerințele unei anumite industrii, precum și alte criterii prezentate. În funcție de aplicațiile software listate, de acțiunile de promovare efectuate și de cererea din piață, companiile IT vor primi lead-uri valide (cereri de ofertă sau demo-uri). De asemenea, companiile pot adăuga și edita o descriere a companiei, pot publica articole, comunicate de presă sau studii de caz.

4. Cum se pot promova companiile IT prin intermediul Softlead?

Orice companie IT care a lansat produse software pe piețele locale și internaționale poate crește nivelul de notorietate folosind canalele Softlead prin:

  • Campanii de lead generation
  • Campanii de conținut specializat (studii de caz, articole, implementări de succes, infografice, ebook-uri etc.)
  • În funcție de obiectivele de creștere a reputației de brand, de marketing sau de vânzări, companiile IT pot alege unul dintre abonamentele Softlead, disponibile aici.

5. Ce se întâmplă în cazul în care companiile IT au un set de obiective de business ce necesită o strategie distinctă de marketing/vânzări?

În funcție de brieful de lucru și de obiectivele vizate, companiile pot solicita o ofertă personalizată pe adresa de e-mail În funcție de brieful de lucru și de obiectivele vizate, companiile pot solicita o ofertă personalizată pe adresa de e-mail [email protected].

6. Ce înseamnă un lead valid?

Calificarea unui lead primit în platforma Softlead implică respectarea unui set de aspecte precum:

  • Existența unei cerințe și a unei entități reale în spatele fiecărei solicitări
  • Validarea nevoii de achiziție/implementare/integrare a unei soluții în raport cu nevoile reale ale companiei-emitent
  • Validarea datelor de contact ce însoțesc cerința

7. Ce se întâmplă după ce compania IT primește un lead în platformă?

Fiecare lead primit de o companie software cuprinde un set de date, pe baza căruia aceasta va lua decizia deblocării datelor de contact asociate lead-ului.

8. Am un cont de companie IT pe Softlead. Ce pot să fac GRATUIT în platformă?

În cazul în care compania IT optează pentru un cont gratuit în platformă, aceasta va beneficia de un set de beneficii ce includ: listarea companiei și a unei soluții software, pentru care va putea genera ulterior lead-uri calificate. Deblocarea lead-urilor și contactarea prospecților nu este inclusă în acest pachet de bază.

Citat Lead

9. Cât costă un lead calificat?

Costurile deblocării unui lead variază între 20 – 120 Euro, diferența fiind dată de valoarea proiectului, tipul soluției, numărul de licențe, serviciile complementare solicitate de client.

10. Ce se întâmplă dacă un lead definit ca fiind valid nu este, de fapt, valid?

În 95% dintre situațiile pe care le-am tratat, nu s-au ivit astfel de probleme. Cu toate acestea, pentru acele cazuri în care companiile software întâlnesc situații precum: clientul nu poate fi contactat sub nicio formă, achiziția/decizia a fost făcută (deși acesta a fost contactat într-un interval de timp rapid după achiziționarea lead-ului), factura emisă companiei software se poate storna la cerere sau se pot restitui creditele aferente lead-ului generat în contul unei alte achiziții ulterioare.

11. Lead-ul este achiziționat de o singură companie?

Așa cum se întâmplă în orice flux comercial, un client cu adevărat interesat de o achiziție va analiza mai multe oferte. Și în cazul Softlead, un lead calificat este trimis către maxim 5 companii, cu mențiunea că pentru a se întâmpla asta trebuie să existe o potrivire între cerința clientului și profilul clientului ideal completat în platformă de compania IT.

Exclusivitatea poate apărea doar în situația în care cerința clientului este una specifică, particularizată prin anumite funcționalități tehnice sau integrări pe care le oferă un singur partener.

12. Ce se întâmplă dacă matching-ul (potrivirea) lead - furnizor permite deblocarea acestuia de mai mult de 5 parteneri IT?

În general, această situație apare atunci când soluția potrivită nevoii clientului este vândută prin reselleri. În acest caz, validarea lead-ului va include un set de criterii noi, care au rolul de a departaja furnizorii (exemplu: buget, localizarea achizitorului, o eventuală listă de tip black list a companiilor IT alături de care clientul nu își dorește să lucreze etc.)

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!