Întrebări frecvente

1. Cum funcționează Softlead?

Softlead este singura platformă integrată din România, care funcționează ca un ecosistem complex, a cărui viziune și misiune este de a accelera digitalizarea companiilor, cu ajutorul partenerilor IT listați. Astfel, companiile care au în plan achiziționarea și implementarea unei soluții software pot solicita oferte prin Softlead, acestea fiind validate și asociate cu fiecare tip de aplicație din platformă, ținând cont de profilul de Buyer Persona completat de către companiile IT

2. Cum poate o companie IT să se listeze pe Softlead?

Orice companie IT care deține în portofoliu aplicații software și servicii conexe poate crea gratuit un cont pe Softlead.ro. Crearea contului se poate face prin autentificare aici.

3. Ce înseamnă un lead?

Un lead reprezintă o cerință validă de ofertă software. Calificarea unui lead primit în platforma Softlead implică respectarea unui set de aspecte precum:

  • Existența unei cerințe și a unei entități reale în spatele fiecărei solicitări
  • Validarea nevoii de achiziție/implementare/integrare a unei soluții în raport cu nevoile reale ale companiei-emitent
  • Validarea datelor de contact ce însoțesc cerința.

Solicită mai multe informații pe adresa [email protected]

4. Cum arată un lead? Ce informații conține o solicitare software pentru un demo/preț?

Toate lead-urile Softlead sunt validate și conțin un set amplu de date cu privire la compania-client, la persoana care solicită oferta și la cerința software. Cele 13 criterii de calificare includ:

  • Date despre companie (industrie, cifră de afaceri, număr de angajați)
  • Evoluția companiei (profitabilitate, pierderi, număr de angajați)
  • Rolul decizional în companie al persoanei care a solicitat oferta/demo
  • Sursa fondurilor pentru achiziția software (fonduri proprii, fonduri europene, credite bancare etc.)
  • Informații despre nevoia de digitalizare
  • Tipul aplicației software solicitat
  • Aplicația software înlocuită (dacă este cazul)
  • Calendar de achiziție/implementare
  • Buget orientativ

Pentru companiile care încă nu au un cont activ pe Softlead, poate fi consultată secțiunea publică de Lead-uri, care cuprinde doar o parte a informațiilor primite de companiile IT care dețin cont.

Citat Lead

5. Ce tipuri de lead-uri generează Softlead?

85% dintre lead-urile primite prin Softlead.ro sunt reprezentate de cereri de ofertă pentru aplicații software gata create, în timp ce doar 15% sunt cereri de ofertă pentru servicii IT (consultanță, dezvoltare software custom, analiză de business etc.).

6. Care sunt serviciile gratuite și când trebuie să plătească o companie IT?

Orice companie IT poate lista GRATUIT contul de Vendor (descrierea companiei) și a unei singure aplicații software. În cazul în care compania dorește să acceseze lead-uri valide, este nevoie de alocarea unui buget ce include:

  • Deblocarea/accesarea lead-urilor asociate (potrivite tipului de aplicație și profilului de buyer persona completat în platformă)
  • Listarea a minim 2 soluții software în platformă
  • Promovarea constantă a companiei, serviciilor și aplicațiilor software
  • Acces în campanii speciale, cu rol de generare de lead-uri
  • Creșterea notorietății companiei sau a aplicațiilor software
  • Publicare articole, studii de caz, interviuri
  • Acces la acțiuni de marketing personalizate (promovare prin toate canelele Softlead: Newsletter, Social Media, eBooks, studii de piață, content specializat etc.)

Solicită mai multe informații pe adresa [email protected]

7. Cât costă deblocarea unui lead?

Costul deblocării unui lead (și intrarea în posesia brief-ului complet, inclusiv date de contact) este cuprins între 30 – 150 euro, în funcție de tipul aplicației și de mărimea proiectului. Fiecare brief de lead indică prețul lead-ului.

8. Ce se întâmplă dacă un lead definit ca fiind valid nu este, de fapt, valid?

În 95% dintre situațiile pe care le-am tratat, nu s-au ivit astfel de probleme. Cu toate acestea, pentru acele cazuri în care companiile software întâlnesc situații precum: clientul nu poate fi contactat sub nicio formă, achiziția/decizia a fost făcută (deși acesta a fost contactat într-un interval de timp rapid după achiziționarea lead-ului), factura emisă companiei software se poate storna la cerere sau se pot restitui creditele aferente lead-ului generat în contul unei alte achiziții ulterioare.

9. Câte lead-uri pe lună poate primi o companie IT?

În funcție de acțiunile pe care le face o companie prin platforma Softlead, numărul lead-urilor primite poate crește, dar estimarea unui număr concret poate depinde de un set de factori:

  • Tipul aplicației (dacă este vorba despre o soluție de nișă, cu siguranță acest lucru se va reflecta și în numărul lead-urilor primite)
  • Profilul de buyer persona completat în platformă (de exemplu, dacă o companie IT vizează doar companii cu o cifră de afaceri de peste 30 de milioane de euro, din anumite industrii, atunci și numărul lead-urilor poate să fie unui restrâns)

Ai nevoie de ajutor?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!