Conform unui studiu publicat de Capterra, companiile ce activează într-un domeniu ce prezintă deschidere către clienți, în cazul acesta, magazinele alimentare, dispun de diferite modalități de solidificare a interacțiunilor, generând, astfel, vânzări mai mari. În medie, consumatorii tind să cheltuiască cu peste 46% mai mult în produsele deținute de business-urile ce investesc în programe de loialitate și în aplicații software sau sisteme hardware menite să îmbunătățească experiența clienților.
Top 7 tipuri de soluții software/integrări cu sisteme hardware ce nu trebuie să lipsească dintr-un magazin alimentar:
- POS (Point of Sales)
În cazul magazinelor fizice, un sistem software de tip POS ajută vânzătorii să citească rapid codurile de bare aflate pe produsele alese de clienți, iar informațiile captate despre produsele achiziționate sunt gestionate pentru o mai bună inventariere a stocurilor, pentru managementul vânzărilor, precum și pentru rapoarte despre apetitul pentru categorii de produse/branduri sau pentru măsurarea rezultatelor unei campanii de discount.
De asemenea, un POS prezintă următoarele avantaje: reducerea costurilor operaționale, creșterea vânzărilor și a productivității interne și sporirea gradului de fidelizare a clienților.
- Gestiunea stocurilor
Aplicațiile software de gestionare a stocurilor sunt sisteme concepute special pentru urmărirea statusurilor inventarelor, comenzilor, vânzărilor și livrărilor, oferind transparență și informații în timp real. Instrumentele de acest tip mențin evidența completă a stocurilor de produse, realizează înregistrări rapide a recepțiilor și datelor, importuri electronice de documente, sincronizări și dispune de posibilitatea de integrare cu alte soluții software.
- Contabilitate primară
O soluție software ce dispune de astfel de funcționalități are scopul de a realiza procesele contabile de bază precum crearea, modificarea și gestionarea documentelor de ieșire (rapoarte, facturi, avize, procese verbale și așa mai departe), înregistrarea în sistem a informațiilor despre produse sau a recepțiilor și transferurilor între gestiuni, etc.
- Raportare
Sistemele software de raportare reprezintă încă unul dintre instrumentele indispensabile pentru defini strategiile de business. În special în cazurilor magazinelor mici, predictibilitatea pornește de la analiza cifrelor și datelor actuale (volume de vânzări, sezonalitatea perioadelor de vârf, categorii de produse cu cerere mare etc.).
Tipuri de rapoarte:
- Facturi de vânzare, rapoarte de gestiune, confirmări de sold, centralizator recepții, dispoziții de plată, procese verbale de inventariere
- Rapoarte de închidere de zi
- Rapoarte de aprovizionare
- Listă stocuri minime necesare (managementul datei de expirare a produselor)
- Case de marcat și cântare electronice
Majoritatea soluțiilor software amintite anterior dispun de posibilitatea de integrare cu sistemele hardware precizate, și anume cu casele de marcat și cu cântarele electronice. Această integrare se realizează cu scopul predominant prezentat anterior, de a eficientiza restul funcționalităților și de a câștiga timp.
- Conectarea și sincronizarea stocurilor din diverse puncte de lucru
În cazul magazinelor care au mai multe puncte de lucru/desfacere, conectarea datelor este esențială. Astfel, cu ajutorul unui modul software dedicat, vânzătorii pot verifica în timp real stocurile disponibile, pot planifica realimentarea, pot iniția discuții cu furnizorii pentru creșterea volumelor sau, dimpotrivă, pentru adaptarea lor la scăderi, pot cumula date despre volumul de vânzări din fiecare magazin, pot controla facil centre de cost, pot verifica nivelul încasărilor prin diferite forme de plată (numerar/card, tichete de masă, vouchere, credit etc.). De asemenea, un astfel de modul software permite introducerea simultană a documentelor pe mai multe stații de lucru.
- Integrare cu alți retaileri
În cazul în care un vânzător ia decizia suplimentării volumelor de vânzări, integrarea cu retaileri sau cu marketplace-uri trebuie să fie un proces facil și rapid. De aceea, soluțiile software alese trebuie să permită integrarea API-urilor e-commerce sau sincronizarea unor fluxuri de informații cu platformele retailerilor (ex: Metro, Tazz, eMag, Kaufland etc.).
Exemple de aplicații software ce au rolul de îmbunătăți și eficientiza activitatea din magazinele alimentare:
SelectSOFT reprezintă o soluție software modernă, extrem de flexibilă, ușor de utilizat, fiind destinată atât societăților comerciale mici, cât și celor mijlocii sau mari din domeniul comerțului. Aceasta este soluția ideală pentru automatizarea activității comerciale, pentru managementul stocurilor de produse, evidența vânzărilor și a soldurilor clienților, precum și obținerea raportărilor necesare legate de gestiunea stocurilor în cadrul magazinului.
Sedona Retail este aplicația software menită să eficientizeze procesele din cadrul societăților comerciale, oferind un instrument profesional complet, flexibil și ușor de utilizat. Sedona Retail dispune de o interfață intuitivă, de funcționalități precum cele de contabilitate, magazin online, facturare, inventariere, raportare, gestiune și multe altele, dar și de posibilități de integrare cu alte soluții și de realizare frecventă a back-up-urilor de siguranță. Soluția este adresată tuturor tipurilor de magazine, de la cele mai mici la cele cu zeci de mii de articole.
SmartCash Retail Management System include toate modulele necesare pentru implementarea unei soluții omnichannel retail, indiferent de dimensiunea magazinelor în care se face implementarea.
Scopul implementării unei astfel de soluții este de a simplifica întreaga activitate ce se desfășoară în cadrul unui magazin alimentar, de la procesele administrative, până la managementul stocurilor, cu scopul de contura un parcurs de succes și de a accelera dezvoltarea business-ului.
Ai nevoie de o soluție software potrivită magazinului alimentar pe care îl administrezi? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.
Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește SoftleadBIZ, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie.