De ce a crescut interesul pentru platformele online de transport?

22 iulie 2021

Conform unui studiu realizat de Softelligence în 2020, peste 50% dintre companii cred că progresele tehnologice au un impact puternic asupra lanțului de aprovizionare, logistică și operațiunilor de transport.

De ce a crescut interesul pentru platformele online de transport?

Industria transporturilor reprezintă una dintre cele mai afectate industrii din cauza pandemiei, conștientizând nevoia de digitalizare prin achiziția și implementarea aplicațiilor software potrivite.

Aproximativ 25% dintre companiile de logistică și transport nu aveau o strategie în vigoare pentru a se adapta la transformarea profundă a industriei.

Inovația în afaceri, împreună cu necesitatea de a reorganiza modelele de business existente, reprezintă un punct principal pentru o mai bună poziționare pe piață. Acest fapt este recunoscut de 65% din organizațiile active în sectoarele de logistică, aprovizionare și, cel mai relevant pentru acest subiect, transporturi. Astfel, tendințele pentru aplicațiile destinate acestei industrii generează următoarele statistici:

  • Cota de piață va atinge 4,8 miliarde de dolari înainte de sfârșitul anului 2025
  • Utilizarea instrumentelor TMS (Transportation Management System) poate duce la economisirea a 8% din costurile de transport
  • În prezent, doar 35% dintre companii utilizează un TMS pentru strategiile generale de gestionare a lanțului de aprovizionare
  • 4 din 5 profesioniști din industrie văd cea mai mare valoare din digitalizare în gestionarea flotei, în special în optimizarea rutelor

Conform Kuebix, principalele provocări în domeniul transporturilor le reprezintă lipsa șoferilor, reducerea capacității și așteptările crescute de livrare. Companiile de transport se confruntă cu cerințe și volume imense, peste 72% dintre clienți fiind asigurați de livrarea comenzii în cadrul aceleași zile sau în limita zilei următoare, pe gratis. Soluția la aceste probleme este implementarea unui sistem de management al transportului (TMS). O astfel de aplicație poate accelera operațiunile de logistică, îmbunătăți rezultatele companiei și reduce deșeurile.

Potrivit Gartner, impunerea unui termen de livrare în aceeași zi va crește costurile de logistică ca procent din venituri cu 50%. Astfel, deținerea unui TMS pentru transportul de colete nu mai va mai fi opțional, ci va deveni indispensabil în lumea modernă a comerțului electronic.

Există 2 trenduri de digitalizare în acest domeniu: prin platforme de tip marketplace sau burse de transport și prin aplicații software dedicate companiilor de transport.

În ultimii 2 ani s-a înregistrat creșterea numărului de platforme digitale personalizate (dezvoltate de la zero), care gestionează transportul coletelor la nivel internațional, funcționând ca burse de transport și interconectând clienți direcți, transportatori și case de expediție.

Urgent Freight, cea mai performantă bursă digitală de transporturi, se lansează în Romania.

Aplicațiile software de tip SaaS (Software as a Service) din domeniul transporturilor pot eficientiza cu până la 25% activitatea din interiorul companiei prin alegerea unei soluții eficiente. Iată care sunt principalele funcționalități:

  • Managementul documentelor
  • Automatizarea și optimizarea fluxurilor operaționale
  • Asigură jongleria cu mai mulți transportatori și servicii
  • Realizează sinteza rapidă a datelor de expediere din surse disparate
  • Gestionarea documentației transfrontaliere din ce în ce mai complexe
  • Monitorizarea evenimentelor de livrare a coletelor la nivel mondial și accelerarea vitezei cu care aceste evenimente sunt comunicate clienților
  • Managementul curselor sau comenzilor
  • Posibilitatea vizualizării rapoartelor și a datelor rezultate din activitatea curentă

Top 5 aplicații software dedicate industriei transporturilor:

xTrack TMS este aplicația de management al transporturilor ce răspunde nevoilor companiilor de distribuție, curierat și logistică, concentrându-se pe automatizarea și optimizarea fluxurilor operaționale legate de transportul de mărfuri și persoane. Aceasta dispune de 2 componente majore: componenta firmelor de distribuție și componenta transportatorilor.

QuickCargo reprezintă soluția software online pentru servicii de transport eficiente. Aplicația asigură centralizarea întregii activități într-o singură aplicație: comenzi, facturi, chitanțe, CMR-uri, clienți, transportatori, incidente, șoferi, flotă, încărcări, cheltuieli si rapoarte.

StellaBus este o platformă creată pentru operatorii din domeniul turismului si al transportului de persoane care urmăresc să-și îmbunătățească permanent serviciile de transport. Soluția dispune de diverse funcționalități, cele mai remarcante fiind: gestiunea rutelor operate, managementul autovehiculelor și șoferilor, rapoarte financiare, rezervări multi-sistem, etc. De asemenea, soluția StellaBus are pregătit un modul B2B, un modul CRM, precum și un API în baza căruia partenerii își pot crea propriul website cu ajutorul regulilor și specificaților generate de sistem.

XFactorApp reprezintă o aplicație dedicată caselor de expediții ce asigură gestiunea documentelor de transport și generează mai mult de 70% timp salvat și operativitate mai mare cu clienții și transportatorii. Costurile interne sunt reduse cu peste 40%, se pot urmări rapid comenzile, iar analiza execuției lucrărilor se face în timp real la toate nivelurile.

CargoPlanning este un instrument IT online ajută companiile producatoare și comerciale, transportatorii și casele de expediție să își eficientizeze activitatea de transport. Aplicația oferă o modalitate simplă și eficientă în administrarea transporturilor, a parcului auto, a rutelor și a grupurilor private de parteneri logistici și pune la dispoziție o soluție modernă de business cu impact în activitatea întregii organizații.

Cum să procesezi eficient facturi în domeniul transporturilor?

Pentru realizarea unei implementări cu succes a aplicațiilor de tip SaaS (Software as a Service) este necesară și o infrastructură puternică, care să cuprindă următoarele componente: server, procesor și stații de lucru pentru comunicarea cu dispecerii.

Pentru a vedea lista completă a soluțiilor software destinate industriei transporturilor, înrolate în platforma Softlead, puteți da click aici.

Acestea sunt câteva dintre principalele avantaje și beneficii ale soluțiilor de acest tip:

  • Economisirea între 10 - 20% din cheltuielile totale de transport în funcție de procesele lanțului de aprovizionare
  • Urmărirea comenzile până la nivelul SKU (se referă la un anumit articol stocat într-o anumită locație) pentru a oferi servicii mai bune clienților
  • Obținerea vizibilității pentru toate încărcăturile
  • Optimizarea și consolidarea încărcăturilor și rutelor pentru a reduce mile goale și pentru a îmbunătăți eficiența
  • Selectarea celui mai bun tarif și celui mai bun tip de serviciu pentru fiecare transport, comparând toate opțiunile unul lângă altul.
  • Analizarea rapoartelor și tablourilor de bord pentru a face schimbări strategice în lanțul de aprovizionare
  • Centralizarea tuturor comenzilor și încărcarea informațiilor
  • Depășirea așteptărilor clienților și îmbunătățirea satisfacției acestora, livrând mai rapid, mai ieftin și cu o vizibilitate îmbunătățită

Care sunt costurile implementării unei astfel de soluții?

Pentru aplicațiile SaaS, costurile pornesc de la 10 Euro/lună și includ un număr finit de comenzi lunare. În cazul platformelor de transport de tip bursă, costurile depind de funcționalitățile tehnice solicitate.

Un TMS (Transportation Management System) accelerează și orchestrează livrarea comerțului electronic cu o mai mare precizie și certitudine, creând posibilitatea de a urmări ce se întâmplă în întregul ecosistem de livrare în timp real. 

Ai nevoie de o aplicație software potrivită companiei de transporturi pe care o administrezi? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.

Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește SoftleadBIZ, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie. 

Aplicații software recomandate

Soluția completă pentru dispecerat digital de la Inteo.  

Citește tot arrow_forward

Soft online de management al transportului rutier, dedicat caselor de expeditii si transportatori. Emite si gestioneaza, contracte, comenzi, facturi, soferi, flota, tot ce ai nevoie in transport. Accesibil de pe desktop, tableta si mobil.Soft cas...

Citește tot arrow_forward

StellaBus este o soluție back-office pentru creșterea eficienței firmelor de turism și de transport care urmăresc să-și îmbunătățească permanent serviciile de transport prin gestionarea curselor, emiterea de bilete, facturare și rap...

Citește tot arrow_forward

Versiunea SmartCash RMS 2018 este cea mai puternica platforma SmartCash RMS de pana acum, una dintre prioritatile avute in vedere in dezvoltarea ei fiind cresterea stabilitatii si a capacitatii de procesare paralela, in special in cazul interconectar...

Citește tot arrow_forward

Control mare si promptitudine in gestionarea comenzilor unei casei de expeditii.

Citește tot arrow_forward

Sistemul informatic proiectat pentru controlul costurilor in activitatea de constructii si instalatii este o solutie IT completa si integrata care reduce considerabil eforturile tuturor departamentelor implicate oferind instrumente de analiza si cont...

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Gartner: 80% dintre activitățile de project management vor fi eliminate până în 2030

Previziunile Gartner cu privire la automatizarea activităților organizaționale aduce în prim plan o eficientizare cu până la 80% a celor ce vizează segmentul Project Management, ce va fi eliminat până în 2030, prin înlocuirea cu acțiuni de inteligență artificială.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Payten achiziționează pachetul majoritar de acțiuni din ContentSpeed

Payten, parte a ASEE Group (Asseco Group), lider în soluții de plată, își continuă extinderea și face o nouă investiție strategică în eCommerce printr-un parteneriat cu liderul local în servicii și soluții software dedicate comerțului electronic, ContentSpeed.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Gala ANIS 2021: Competiția de proiecte IT a început. Unde se pot înscrie companiile IT?

ANIS, Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii, anunță deschiderea sesiunii de înscriere a companiilor și proiectelor în cursa pentru câștigarea unuia dintre cele 7 premii ce vor fi acordate în cadrul Galei ANIS 2021. Aplicațiile se pot depune până pe 15 martie.

Citește articolul arrow_forward