Semnătura electronică a contractului de muncă: noutăţile aduse de Legea 208, publicată în Monitorul Oficial

26 iulie 2021

Începând de joi, 22.07.2021, legislația din România prevede explicit posibilitatea încheierii contractelor individuale de muncă utilizând semnătura electronică avansată sau semnătura electronică calificată, potrivit unui comunicat de presă. Măsura este reglementată prin Legea nr. 208/2021 pentru OUG 36/2021 publicată în Monitorul Oficial.

Semnătura electronică a contractului de muncă: noutăţile aduse de Legea 208, publicată în Monitorul Oficial

Deși aceste documente puteau fi semnate și până acum în format electronic, conform Regulamentului european eIDAS 910/2014 aplicabil în toate statele membre, noile prevederi introduse în Codul Muncii și în Legea securității și sănătății în muncă, reprezintă un pas înainte spre transformarea digitală a domeniului Resurselor Umane.

De asemenea, angajatorul poate opta pentru utilizarea semnăturii electronice, semnăturii electronice avansate sau semnăturii electronice calificate ori a sigiliului electronic al angajatorului, pentru întocmirea tuturor înscrisurilor/documentelor din domeniul relațiilor de muncă ce rezultă din încheierea contractului individual de muncă, pe parcursul executării acestuia sau la încetarea contractului individual de muncă, în condițiile stabilite prin regulamentul intern și/sau contractul colectiv de muncă aplicabil, potrivit legii.

De asemenea, conform noilor reglementări, toate cheltuielile aferente achiziționării semnăturilor electronice utilizate în vederea semnării documentelor de încheiere, modificare, suspendare sau, după caz, de încetare a contractului individual de muncă, sunt deductibile.

Când poate fi folosită semnătura electronică?

Semnătura electronică poate fi utilizată în interacțiunea dintre persoane fizice și instituții publice. De exemplu, semnătura electronică poate fi folosită pentru semnarea unor documente electronice (de orice natură – de la contracte si declarații fiscale la facturi și bilanțuri) care pot ajunge la:

  • Autoritățile din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP);
  • Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF);
  • Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM);
  • Oficiul Național al Registrului Comertului (ONRC);
  • Casa de Asigurări de Sănătate (CAS);
  • Bănci;
  • Departamentele (de HR, de vânzări etc.) ale companiilor.

Care sunt costurile pe care le are semnătura digitală?

Costurile pentru obținerea semnăturii digitale pornesc de la:

  • Certificat digital + dispozitiv criptografic: 45 Euro
  • Reînnoire certificat digital: 27 Euro.

DocuSign este cea mai mare companie de semnături electronice din lume, construind o platformă de semnare electronică a documentelor ce permite digitalizarea completă a fluxurilor de business. Dispunde de orice tip de documente, precum contracte, anexe, acte adiționale, etc.

Se poate semna electronic cu DocuSign, ducând la un proces 100% digital a documentelor interne și externe. 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Aplicații software recomandate

Trans Sped oferă solutii de transformare digitală, fintech, digitizare și automatizare procese, precum și soluții bazate pe certificatele digitale de semnături electronice calificate, avansate și simple, mărci temporale calificate, sigilii...

Descoperă aplicația arrow_forward

Crearea unui flux pentru semnarea documentelor PDF de multiple persoane.

Descoperă aplicația arrow_forward

DocuSign este o platforma de semnare electronica a documentelor, ce permite digitalizarea oricarui flux de documente din companie, fie ca sunt documente interne sau externe.

Descoperă aplicația arrow_forward

Articole IT&C similare
Softlead

Cum pot aplicațiile software RPA să contribuie la simplificarea proceselor de HR?

Potrivit CGI, companiile care au ales să implementeze tehnologii de automatizare de tip RPA au scăzut costurile operaționale cu până la 50%, reușind, în același timp, să crească în mod semnificativ productivitatea...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

6 aplicații software recomandate companiilor de construcții

Dezvoltarea pieței construcțiilor a atras cu sine și creșterea interesului companiilor pentru gestionarea eficientă a resurselor, reducerea riscurilor și măsurarea performanțelor echipelor de muncitori. Astfel, firmele de construcții locale au investit în ultimii ani în soluții software competitive care să le permită coordonarea internă și externă, managementul...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum a ajutat o aplicație de HR la automatizarea și simplificarea pontajului pentru o companie farmaceutică de top?

Care sunt importanța și impactul utilizării aplicației Work-FACT privind automatizarea și simplificarea procesului de pontaj, aplicație utilizată în cadrul Grupul de companii Zentiva, entitate aflată în topul primelor 3 companii farmaceutice din România?

Citește articolul arrow_forward