Cum a reușit LinkedIN să crească de 7 ori utilizând metodologia OKRs?

16 Dec 2021

Pentru a deveni una dintre rețelele sociale profesionale cu cel mai mare impact la nivel internațional, LinkedIN a implementat metodologia OKRs, bazată pe stabilirea obiectivelor și indicatorilor de performanță specifice tipului de business, de piață și de utilizatori vizați.

Cum a reușit LinkedIN să crească de 7 ori utilizând metodologia OKRs?

Cum a fost integrată această strategie și cum a ajutat LinkedIN să crească accelerat?

Studiu de caz

Pentru a aduce creșteri rapide la nivelul unui business, metodologia OKRs implică stabilirea unor provocări deloc ușor de atins de echipele interne, menținând compania în linia viziunii și a misiunii organizaționale. Folosind același principiu, Jeff Wiener, CEO LinkedIN, a stabilit întâlniri cu o recurență săptămânală și cu o durată de 3 ore, în timp ce la fiecare 6 săptămâni era alocată o zi întreagă stabilirii obiectivelor, analizei rezultatelor și conturării activităților care să crească rapid indicatorii de business.

Cum a implementat LinkedIN metodologia OKRs?

Într-o organizație în care lucrează peste 1000 de angajați, trecerea de la un nivel scăzut de motivație la unul crescut poate avea un impact financiar de peste 4.2 milioane de dolari. (Sursa: weekdone.com).

Pentru o companie evaluată la 3.3 miliarde de euro (la momentul implementării primului set de obiective și indicatori de performanță), LinkedIn și-a dorit să promoveze o viziune inspirațională și motivantă în rândul angajaților săi. De asemenea, la nivel macro, viziunea trebuia să fie transformată în cifre și în procente de creștere accelerată, așadar obiectivele au devenit măsurabile și să susțină planurile pe termen lung ale companiei.

Obiective

Managementul LinkedIN a formulat seturi de 3-5 obiective per trimestru, iar fiecare manager de departament a beneficiat de flexibilitatea de a stabili propriile obiective conform misiunii și valorilor platformei profesionale de socializare.

Pentru a vorbi despre o creștere rapidă a companiei, obiectivele nu trebuie să fie unele care să fie îndeplinite ușor, ci să necesite un efort suplimentar din partea fiecărui angajat. Pe de altă parte, să nu fie nici exagerate, pentru că asta ar conduce la demotivarea echipelor. Ideal ar fi să existe un echilibru între cele două perspective.

Urmărirea obiectivelor

Prin ședințe săptămânale, CEO-ul LinkedIN s-a asigurat de faptul că întreaga echipă urmărește constant și eficient îndeplinirea obiectivelor, putând interveni rapid asupra perioadelor mai dificile, în care nu sunt atinse target-urile interne. De asemenea, echipa era motivată să discute în cadrul acestor ședințe obiectivele personale și profesionale, nevoile, dar și ce poate oferi fiecare angajat pentru a-și ajuta colegii.

Termene

Obiectivele, indicatorii de performanță, dar mai ales activitățile ce stau la baza îndeplinirii acestora trebuie să aibă un termen de execuție strict și strâns, pentru a putea exista o creștere accelerată și pentru a motiva echipele să funcționeze în același ritm, pe baza obiectivelor comune.

Rezultate

Implementarea metodologiei OKRs a dus compania la o evaluare de 20 de miliarde de dolari.

Cum poate fi gestionată atingerea obiectivelor cu ajutorul aplicațiilor software dedicate?

Aplicațiile software de tip OKR (Objectives & Key Results) ajută companiile să monitorizeze obiectivele strategice și indicatorii de performanță cheie, în vederea creșterii transparenței organizaționale. Soluțiile software de acest tip devin din ce în ce mai cunoscute în rândul companiilor din România, iar metodologia OKR este de acum transpusă în instrumente accesibile și prietenoase angajaților, pentru ca aceștia să poată să definească, urmărească și implementeze indicatori de performanță și obiective specifice activității lor recurente, dar și principiilor organizației din care fac parte.

Care sunt cele mai importante funcționalități ale unei aplicații software OKR?

Cât costă o aplicație dedicată OKR?

Mirro, aplicația software care pune accent atât pe performanța fiecărui individ în partem cât și pe interacțiunea dintre colegi, oferă o perspectivă generală asupra evoluției fiecărui membru al echipei încă din momentul în care se alătură organizației. 

Aplicația dedicată măsurării performanțelor Mirro.io nu implică niciun cost de instalare, ci doar un cost de acces, per utilizator, de 5 Euro/lună. În funcție de modulele necesare organizației, există un plan superior de tarife, de 7 Euro/lună, precum și posibilitatea de a solicita o variantă personalizată, în cazul în care compania are obiective specifice. Mirro este o soluție Software as a Service (SaaS) bazată pe tehnologia cloud-computing Microsoft Azure, ce asigură un nivel superior de securitate al datelor. Platforma poate fi integrată cu ușurință cu soluții de tip Applicant Tracking System sau soluții Payroll.

Mirro se adresează atât managerilor și specialiștilor în resurse umane, cât și tuturor celorlalți membri ai echipei prin numeroasele facilități oferite și nevoi îndeplinite: de la socializare, pentru toată echipa, la feedback și organizare, pentru manageri, dar și administrare, pentru specialiștii în resurse umane. Toate acestea, cu scopul de a crește performanța echipelor și a îmbunătăți comunicarea între membrii acestora.

Care sunt obiectivele și beneficiile aduse de aplicațiile de tip OKR?

Ai nevoie de o soluție software de tip OKR potrivită companiei tale? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.

Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește Softlead Digital DNA, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Care sunt criteriile DESI și cum le poți respecta?

Programul de Digitalizare pentru IMM-uri a introdus, și promovează deja, criteriile DESI/criteriile de digitalizare pentru evaluarea proiectelor finanțate din surse nerambursabile. Pe termen lung, aceste criterii se vor generaliza, deoarece fac...

Citește articolul
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul