Top 7 tendințe software pentru anul 2022

15 decembrie 2021

Conform unor studii publicate de Olive Blog și Forrester, întregul context pandemic a accelerat și influențat major tendințele software ale ultimilor 2 ani și a oferit companiilor o viziune mult mai amplă în ceea ce privește procesul de digitalizare, în ce constă și cum contribuie în trasarea unui parcurs de succes.

Top 7 tendințe software pentru anul 2022

Direcțiile dezvoltării software au fost rescrise. Pe măsură ce organizațiile s-au orientat către noi modele de business, echipele de dezvoltare s-au confruntat cu o presiune continuă pentru a oferi rapid noi capabilități digitale și de a crea experiențe dinamice și benefice pentru clienți. În cea mai mare parte, dezvoltatorii au făcut față acestor provocări, dar cu siguranță așteptările vor fi mult mai mari anul următor - și probabil cu mult peste.

Așadar, iată o privire detaliată asupra tendințelor software ce sunt preconizate a se instala în anul 2022:

  1. EDA – Automatizarea design-urilor electronice

Instrumentele utilizate de către companii dispun de disfuncționalități în special la utilizarea API-urilor sincrone pentru integrare, fapt ce generează fragilitate și limitări de scalabilitate. Se estimează că în anul 2022, interesul pentru soluțiile de acest tip se va extinde, iar aproximativ 35% dintre organizații vor accentua această direcție.

  1. Consolidarea soluțiilor DevOps

Tot mai mulți dezvoltatori tind spre lanțurile de instrumente holistice. Există mai multe motive pentru care dezvoltatorii le preferă: pentru a permite guvernanța și conformitatea automatizate, pentru a permite adoptarea în continuare a GitOps și pentru a utiliza instrumente de gestionare a fluxului de valoare, etc. În 2022 se estimează că 50% dintre organizații se vor baza pe aceste lanțuri de instrumente, care vor deveni în esență o altă platformă ca serviciu.

  1. Inteligența artificială (AI)

2021 a reprezentat începutul unei noi ere a dezvoltatorilor axat pe utilizarea inteligenței artificiale. Noile tehnologii, cât și progresul și beneficiile AI vor continua să afecteze pozitiv experiența clienților în 2022 și ulterior. Gartner prezice că organizațiile cu canale de servicii pentru clienți care încorporează corect AI-ul vor experimenta o creștere cu 25% a eficienței operaționale

În prezent, companiile pot colecta în mod legal informații specifice despre clienții lor, iar bazat pe acest lucru, aceste organizații pot folosi datele cu scopul de a îmbunătăți capacitățile și experiența utilizatorilor cu scopul de solidifica relația vânzător-client. 

Având în vedere puterea tot mai mare a tehnologiilor AI, aceasta va continua să devină din ce în ce mai omniprezentă în viața de zi cu zi a consumatorilor, în special în retail și ospitalitate. Așadar, în 2022, întreaga industrie preconizează un grad mare de implementare a soluțiilor software ce implică inteligența artificială.

  1. Remote (de la distanță) sau hibrid

Bazat pe direcția conturată de contextul pandemic, stilurile de muncă remote sau hibrid tind spre o normalitate. Cu unii angajați care lucrează de la birou, iar alții încă lucrând de acasă, organizațiile vor avea nevoie de tehnologii care să permită perfect colaborarea, indiferent de locație. Companiile vor fi determinate să folosească instrumentele de transformare digitală pentru a gestiona munca și a se coordona cu echipele și părțile interesate care sunt dispersate la nivel global. 

Criza generată de virusul COVID-19 a accelerat cu ani de zile adoptarea tehnologiilor digitale în toate industriile. Cererea de servicii de transformare digitală va deveni, de asemenea, din ce în ce mai importantă în 2022, deoarece munca de la distanță are prioritate față de colaborarea la fața locului în multe industrii. 

  1. Tehnologii de business

Odată cu presiunea crescută asupra organizațiilor pentru a-și digitaliza serviciile, importanța tehnologilor de business va fi din ce în ce mai accentuată, iar acest lucru se poate realiza prin diferite soluții software. În 2022, companiile vizează la imperativ implementarea instrumentelor potrivite pentru a executa strategii de digitalizare cu succes. 

  1. Digitalizarea lanțului de aprovizionare

În ultima perioadă, volumul de gestiune din cadrul lanțurilor de aprovizionare se află sub o presiune din ce în ce mai mare, contribuind în mod direct la creșterea prețurilor de consum și la o redresare economică globală lentă. Digitalizarea lanțului de aprovizionare va reprezenta o componentă crucială pentru atenuarea complexității problemelor din această arie în anul 2022. Lanțurile de aprovizionare au acum oportunitatea de a atinge noi culmi ale eficienței operaționale, de a valorifica modelele de afaceri emergente ale lanțului de aprovizionare digital prin intermediul soluțiilor software dedicate de tip SCM (Supply Chain Management).

  1. Management al capitalului uman (HCM)

Accentul pe managementul capitalului uman (HCM) a revenit deja în 2021 și va continua să fie în centrul atenției în 2022 și mai departe. Practica managementului capitalului uman a devenit din ce în ce mai răspândită deoarece oamenii recunosc că forța de muncă a unei organizații este cel mai mare atu al acesteia. 

HCM a devenit forța motorie din spatele multor companii, o abundență tot mai mare de soluții software de management al capitalului uman și un accent pe conceptul de capital uman ca avantaj competitiv. Succesul HCM se va baza în mare parte pe transformarea digitală în 2022 și ulterior, deoarece software-urile de acest tip ajută organizațiile să-și gestioneze forța de muncă.

Gartner se așteaptă ca până în 2023, 75% dintre organizațiile care exploatează beneficiile distribuite ale întreprinderii vor realiza o creștere a veniturilor cu 25% mai rapidă decât concurenții.

Citește și – Gartner: Care sunt trendurile digitale în 2022

Achiziționarea unui software greșit poate dăuna nu numai afacerii, ci și angajaților. Potrivit unui raport G2, alegerile greșite de software pot conduce la o rotație crescută a angajaților, unde mai mult de jumătate dintre respondenți - 52% declarând că au fost nemulțumiți de rolurile lor din cauza software-ului nepotrivit, iar 24% declarând că s-au orientat către un nou job din cauza soluției nepotrivite. 

Așadar, alegerea soluției potrivite pentru acest sector poate reprezenta un proces complicat, de aceea, Softlead pune la dispoziție o gamă largă de aplicații și le oferă clienților săi detalii cu privire la implementări personalizate și suport pe parcursul alegerii celui mai bun software pliat pe cerințele și nevoile companiei, atât din punct de vedere tehnic, cât și financiar.

Ai nevoie de o soluție software potrivită companiei pe care o reprezinți? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.

Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește Softlead Digital DNA, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!


Articole IT&C similare
Softlead

De ce aplicații software are nevoie o franciză?

Conform datelor publicate de Ziarul Financiar, piaţa românească de francize s-a dez­vol­tat constant în ultimii ani, atât prin concepte create local, cât şi prin branduri internaţionale, ajungând de la 1,6 mld. euro în 2014 la 3,6 mld. euro în 2019, cu un total de 450 de...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Apivita alege Entersoft pentru a unifica activitățile de marketing, vânzări și merchandising

Creșterea și dezvoltarea companiei grecești Apivita a însemnat rezolvarea provocărilor în contextul eficienței gestionării vânzărilor, dar și oferirea unei experiențe prietenoase clienților din mediul online. Iată cum a reușit compania să răspundă noilor nevoi, prin implementarea aplicației software potrivite.- Studiu de caz -...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Raport GPeC E-Commerce România 2021: Cumpărături online de 6,2 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de 2020

Potrivit estimărilor ARMO, GPeC și ale principalilor jucători din domeniu, sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aprox. 10% mai mult decât în 2020 când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro. Creșterea a fost ușor sub previziunile inițiale potrivit cărora s-ar fi așteptat o...

Citește articolul arrow_forward