Gartner: Care sunt trendurile digitale în 2022?

21 Oct 2021

Conform unui studiu publicat de Gartner, se preconizează că în anul 2022 directorii executivi ale companiilor de top se vor axa pe 3 aspecte importante: creșterea, digitalizarea și sporirea gradului de eficiență al companiei. Ultimele 18 luni au accelerat nevoia tehnologiilor digitale, iar organizațiile au fost nevoite să se adapteze mult mai rapid la condiții aflate în continuă schimbare.

Gartner: Care sunt trendurile digitale în 2022?

Aceste noi aspirații tehnologice vor reprezenta cheia către îndeplinirea priorităților și conturarea succesului companiei. Fiecare tendință oferă un avantaj competitiv solid și are scopul de a construi și de a consolida legătura dintre celelalte sisteme. 

„Directorii executivi sunt conștienți de nevoia crescută a sistemelor digitale în noul context generat de virusul COVID-19 și caută rute mult mai directe pentru a interacționa cu clienții lor. Dar, având în vedere riscurile economice viitoare, vor să fie, de asemenea, eficienți și să protejeze marjele și fluxul de numerar.” a afirmat David Groombridge, Vicepreședinte Gartner. 

Care sunt cele 3 direcții principale oferite de aceste tendințe?

Așadar, iată top 12 tendințe digitale anticipate pentru anul 2022:

  1. Structuri de date

Structurile oferă o integrare flexibilă și rezistentă a surselor de informații între platforme și utilizatori, făcând datele disponibile oriunde sunt necesare, indiferent de locație. Adevărata valoare a unei astfel de structuri constă în capacitatea de a utiliza analitice pentru a învăța și a recomanda în mod activ unde ar trebui utilizate și modificate datele. Acest lucru poate reduce eforturile de gestionare a datelor cu până la 70%.

  1. Sisteme de securitatea cibernetică

Sistemele de securitate cibernetică reprezintă arhitecturi flexibile, compozabile, care integrează servicii de securitate distribuite pe scară largă și disparate. Sistemele permit software-urilor de securitate să funcționeze ca un unitar cu scopul de a îmbunătăți securitatea generală, în timp ce apropie punctele de control de activele pe care sunt proiectate să le protejeze. Acestea pot verifica rapid și fiabil identitatea, contextul și cât de respectate sunt politicile companiei în mediile Cloud și non-Cloud.

  1. Platforme native Cloud

Platformele native Cloud sunt tehnologii care permit construirea unor noi arhitecturi ce sunt rezistente, elastice și agile, oferind capacitatea de a reacționa rapid la schimbările digitale. Acest lucru îmbunătățește abordarea tradițională de ”lift-and-shift” (procesul de migrare a unei copii exacte a unei aplicații sau a unei sarcini de lucru de la un mediu IT la altul – folosit de obicei în cadrul migrărilor spre soluțiile Cloud), care nu reușește să profite de avantaje și adaugă complexitate întreținerii. 

  1. Sisteme de îmbunătățire a confidențialității

Sistemele de acest tip asigură prelucrarea datelor cu caracter personal în medii de încredere. Evoluția legilor privind confidențialitatea și protecția datelor, precum și îngrijorările consumatorilor conduc această tendință, care utilizează o varietate de tehnici de protecție pentru a permite valorificarea datelor importante, în timp ce îndeplinește cerințele de conformitate.  

  1. Aplicații compozabile

Soluțiile compozabile sunt construite din componente modulare cu scopul de a asigura nevoile companiilor, facilitând utilizarea și reutilizarea codului, accelerând timpul de lansare pe piață pentru noi soluții software, în timp ce oferă valoare companiei.

  1. Inteligență decizională

Inteligența decizională reprezintă o abordare practică pentru îmbunătățirea procesului decizional organizațional, având scopul de a modela fiecare decizie ca un set de procese, folosind inteligența artificială și instrumentele de analiză pentru a perfecționa deciziile luate. 

  1. Hiperautomatizare

Hiperautomatizarea conturează o abordare disciplinată, orientată către companie, ce are rolul de a examina și automatiza cât mai multe procese de bază, conferind scalabilitate și posibilitatea de a opera de la distanță.

  1. Inginerie AI (Inteligență artificială)

O astfel de inginerie își propune să optimizeze valoarea soluțiilor bazate pe inteligența artificială de producție prin automatizarea actualizărilor datelor, modelelor și aplicațiilor pentru a eficientiza livrarea informațiilor.  

  1. Companii dispersate

Pentru a asigura digitalizarea tuturor punctelor de contact cu partenerii și consumatorii și pentru a construi experiențe inedite pentru cei din urmă, companiile reflectă un model de business orientat către spațiul digital, fapt ce simplifică și eficientizează totalitatea proceselor. 

  1. Experiență totală (TX)

Experiența totală reprezintă o strategie de afaceri care integrează experiența angajaților, a clienților și experiența multiplă în mai multe puncte de contact pentru a accelera creșterea. Scopul acesteia este de a stimula încrederea, satisfacția, loialitatea și susținerea clienților și angajaților, totul printr-un management unitar.

  1. Sisteme autonome

Sistemele autonome sunt sisteme fizice sau software auto-gestionate care învață din mediile proprii și își modifică dinamic algoritmii în timp real pentru a-și optimiza comportamentul în cadrul ecosistemelor complexe. Acest lucru creează un set agil de capabilități tehnologice, apt pentru a susține noi cerințe și situații, pentru a optimiza performanța și de a apăra organizațiile de atacuri cibernetice.

  1. Inteligență artificială generativă

Soluțiile de inteligență artificială generativă au scopul de a analiza sistemele sau produsele vechi și de a le îmbunătăți și adapta la cerințele din prezent. Această tehnologie are potențialul de a crea noi forme de conținut și de a accelera ciclurile de cercetare și dezvoltare în diferite domenii, de la medicină până la crearea de produse.  

Așadar, se preconizează că în 2022 aceste tendințe vor reprezenta punctul de pornire ce va accelera dezvoltarea capabilităților digitale și va stimula creșterea companiilor. Aceste direcții oferă organizațiilor o securitate mai bună, date și analize mai inteligente și chiar posibilitatea de a crea soluții complet noi. 

Gartner este una dintre cele mai importante companii de cercetare și consultanță din lume. Are drept țel echiparea liderilor de afaceri cu informații indispensabile, sfaturi și instrumente pentru a-și atinge prioritățile și pentru a construi organizații de succes de viitor. Aceștia oferă consultanță și resurse pentru peste 14.000 de întreprinderi din peste 100 de țări, în toate funcțiile majore și în fiecare industrie, indiferent de dimensiunea companiei.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Revoluționarea comunicării, relației cu clienții și eficienței operaționale

GoIT este o companie internațională de educație tech pentru începători, lider de piață pe acest segment în CEE. În prezent, organizația numără aproximativ 300 de angajați, activează în țări precum România,...

Citește articolul