Optimizarea metodelor de plată. O rețetă sigură pentru conversii mai rapide

21 Oct 2021

Ai pus produsele în coș, ai verificat termenul de livrare iar acum apeși cu încredere butonul de comandă. Spre dezamăgirea ta însă, în locul unui checkout facil, ești întâmpinat de un formular uriaș. În el ești rugat să completezi toate detaliile de plată, deși nu e prima achiziție din magazin.

 

Optimizarea metodelor de plată. O rețetă sigură pentru conversii mai rapide

Completezi fiecare câmp cu atenție, convins fiind că următorul pas va fi confirmarea comenzii. Surpriză! Procesatorul de plăți nu acceptă tipul tău de card. Mai mult, formularul proaspăt validat s-a resetat și acum îți cere să-l completezi din nou. Îți păstrezi calmul… în timp ce în browserul tău se încarcă acum site-ul concurenței.

Scenariul îți pare familiar? Ei bine, află că nu mai puțin de 67% dintre cumpărători s-au declarat frustrați de site-urile care nu le oferă mai multe metode de plată. Conform Global Payments, principalele motive de insatisfacție sunt lipsa de încredere în procesatorul de plăți, lipsa de metode alternative de plată și procesele de plată prea complicate și greu de urmărit.

Mai multe metode de plată, mai multe șanse de conversie

Scenariul de mai sus este și unul pe care-l auzim des de la cei care vor să devină clienți. Constrânși de limitările platformelor lor, sunt presați să lucreze doar cu anumiți procesatori, să ofere formulare de plată mult prea complexe sau să renunțe la plata online cu totul. Asta în condițiile în care în pandemie plățile cu cardul au crescut vertiginos. Mai mult, aproape 50% dintre cumpărători se așteaptă acum ca orice magazin, online sau offline, să ofere plata contactless.

Clienții care și-au diversificat sistemul de plăți nu doar că și-au mărit rata de conversie, dar au observat și o creștere a valorii medii a coșului și a vizitelor recurente. Practic, mulți dintre cumpărători s-au simțit încurajați să plătească pe loc, eliminând disconfortul plății la livrare și, odată salvate datele de plată, să revină pentru achiziții ulterioare. Conform Square, peste 40% din clienți vor cheltui mai mult dacă pot plăti direct online!

Dar de ce are adăugarea de noi metode de plata online un efect atât de puternic? Pe lângă faptul că plățile cash sunt considerate incomode (mai ales de către noile generații de cumpărători), optimizarea plăților facilitează multe alte opțiuni:

Soluția VTEX

VTEX este una dintre puținele platforme de ecommerce certificate PCI DSS, certificare care asigură securitatea datelor bancare și permite platformei să salveze o parte din date pentru tranzacții ulterioare. Mai mult, VTEX asigură o integrare facilă, chiar în interfața de administrare, a principalilor procesatori de plăți din regiune.

Avantajele modulului de plăți VTEX nu se opresc însă aici. VTEX permite configurarea oricărui tip de plată prin intermediul plăților personalizate, inclusiv a unor plăți specifice magazinului tău (puncte valorice). Același sistem permite crearea unui sistem de creditare pentru cumpărători și de vouchere de diferite valori.

Mai mult, pentru securitatea fiecărei tranzacții, sistemul de aprobare a plăților include și o pagină de urmărire a tranzacțiilor (pistă de audit) care-ți permite să vezi cine, cum și când a aprobat fiecare tranzacție.

Dacă ești deja client VTEX și nu folosești toate facilitățile modulului de plăți, această pagină te poate ajuta să-l descoperi. Dacă nu ești client, contactează-ne acum și află cum îți poți crește rata de conversie prin adăugarea de noi metode de plata online!

VTEX este o companie tech mulținațională prezentă în 32 țări care oferă o soluție de comerț end-to-end enteprise, cloud-native, cu capabilități native de marketplace și order management (OMS). Venim în sprijinul companiilor din retail, producție, vânzare cu amănuntul, alimente, bunuri de consum ambalate, industrie, precum și din multe alte piețe, astfel încât acestea să vândă mai mult, să își desfășoare operațiunile mai eficient, să scaleze fără probleme și să ofere o experiență remarcabilă clienților.

Listată la Bursa din New York (NYSE: VTEX), compania noastră a fost recunoscută pentru a al doilea an consecutiv drept Vizionară în Gartner Magic® Quadrant for Digital Commerce™ și numără peste 2000 de clienți cu peste 2500 de magazine active în 32 de țări. Printre clienții noștri se numără branduri mari precum Walmart, Carrefour, Adidas, Whirpool, C&A, Nestlé, Stanley Black & Decker, AB InBev, Sony, Motorola, Coca & Cola și multe altele.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul
Softlead

Aplicația software Vaunt introduce modulul de evaluare gratuită a prețului apartamentelor

VAUNT, platforma de management al vânzărilor dedicată sectorului rezidențial, introduce un nou modul, Client Portal. Prin intermediul acestuia, clienții cumpărători au acces la date în timp real despre valoarea în piață a...

Citește articolul