Software Weekly News – 17 Decembrie

17 decembrie 2021

La sfârșitul fiecărei săptămâni, Softlead adună într-un material dedicat cele mai importante noutăți din Industria software/IT, atât de pe plan local, cât și la nivel internațional.  

Software Weekly News – 17 Decembrie

România

  • Startup-ul Humans.ai, ce dezvoltă prima platformă pentru generarea de modele de inteligență artificială  și guvernarea lor prin tehnologia blockchain, a anunțat faptul că a obținut 1,17 milioane de dolari, în urma vânzării publice de tokeni pe platforma Polkastarter.
  • Compania de securitate cibernetică - Bitdefender a confirmat oficial că a depus un proiect de declarație la autoritatea americană de reglementare a pieței de capital (SEC), un prim pas pentru o posibilă listare la bursă, în SUA.
  • Fintech-ul de micro-finanțare a companiilor mici - Instant Factoring încheie o nouă rundă de finanțare externă de 6,3 milioane de euro și ridică, astfel, volumul total de capital disponibil la 12 milioane euro, atât pentru România, cât și pentru entitatea din Serbia pe care a lansat-o recent.
  • Startup-ul dotLumen, care dezvoltă un dispozitiv purtabil ce ajută nevăzătorii să se orienteze când se deplasează, a obținut o finanțare de 9 milioane de euro de la Uniunea Europeană.
  • Startup-ul Code of Talent încheie o rundă de finanțare Serie A în valoare de 1,7 milioane de euro, condusă de Catalyst România în calitate de lead-investor, cu participarea ROCA-X și SeedBlink.
  • Rețeaua de sănătate Regina Maria a demarat un proiect pilot de inteligență artificială în centrele de imagistică din Timișoara pentru a valida acuratețea rezultatelor investigațiilor post COVID. Performanța tehnologiei XVision completează expertiza medicilor și generează beneficii majore în diagnosticarea pacientului, motiv pentru care rețeaua a decis extinderea programului în toate centrele de imagistică.
  • Licenseware, startup-ul care ajută companiile să-și gestioneze costurile IT, a ridicat a doua rundă de investiții în valoare de 500.000 de euro. Early Game Ventures a condus runda cu participarea Fortech Investments. Mai mult decât infuzia de capital, această nouă rundă dovedește și întărește legăturile puternice dintre start-up și cei doi investitori strategici.
  • Softbinator Technologies, companie de product development, specializată în designul, dezvoltarea și lansarea pe piață de produse software, care a atras 6 milioane lei într-un plasament privat, se listează de mâine pe piața AeRO

 

Global                     

  • Google lansează un nou serviciu în SUA, numit Qaya, o platformă care le permite creatorilor de conținut să dezvolte „vitrine” digitale unde își pot vinde produsele și serviciile direct către publicul lor.
  • ASBISc Enterprises, distribuitor cu valoare adăugată, dezvoltator și furnizor de produse, soluții și servicii IT și IoT pe piețele în creștere din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, a investit în EMBIO Diagnostics, companie cipriotă de biotehnologie, care proiectează și dezvoltă dispozitive inovatoare, bazate pe biosenzori pentru diagnosticare rapidă în domeniul siguranței alimentare, al testării calității aerului și al cercetării de mediu.
  • Vodafone scoate la licitație primul SMS din lume. Acesta a fost transmis prin rețeaua Vodafone în urmă cu 29 de ani, când un angajat al companiei, Richard Jarvis, a primit, pe 3 decembrie 1992, la petrecerea de Crăciun, un mesaj de doar 15 caractere: „Merry Christmas”. SMS-ul va fi scos la licitație ca NFT (Non-Fungible Token) într-o vânzare unică organizată de casa de licitații Aguttes din Franța.
  • Una dintre cele mai grave probleme de securitate cibernetică descoperite vreodată, vulnerabilitate a serverelor Apache, numită de specialiști Log4j, de la componenta vulnerabilă, este în prezent folosită de hackeri din toată lumea pentru atacuri pe scară largă.
  • Compania americană de outsourcing TaskUs, cu Facebook și Netflix printre clienți, pregătește deschiderea unui birou la Iași, primul din România. Decizia de a intra pe piața locală face parte din strategia companiei de extindere în Europa și Asia, alte țări vizate fiind Malaysia și Polonia.
  • Platforma socială deținută de Meta, Instagram, a depășit un prag important de performanță – 2 miliarde de utilizatori, însă, din cauza scandalurilor care o înconjoară în ultima vreme, evită să-l anunțe oficial.
  • Grupul japonez Konica Minolta, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața furnizorilor de soluții și servicii IT, a trimis în România, prin filiala europeană Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH, 2 milioane de euro cu care să extindă liniile de business ale companiei pe piața locală.
  • Grupul francez de servicii IT - Atos, prezent și pe piața din România, va achiziționa Cloudreach, companie cu peste 600 de angajați, specializată în platforme, aplicatii și securitate Cloud.


Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!


Articole IT&C similare
Softlead

De ce aplicații software are nevoie o franciză?

Conform datelor publicate de Ziarul Financiar, piaţa românească de francize s-a dez­vol­tat constant în ultimii ani, atât prin concepte create local, cât şi prin branduri internaţionale, ajungând de la 1,6 mld. euro în 2014 la 3,6 mld. euro în 2019, cu un total de 450 de...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Apivita alege Entersoft pentru a unifica activitățile de marketing, vânzări și merchandising

Creșterea și dezvoltarea companiei grecești Apivita a însemnat rezolvarea provocărilor în contextul eficienței gestionării vânzărilor, dar și oferirea unei experiențe prietenoase clienților din mediul online. Iată cum a reușit compania să răspundă noilor nevoi, prin implementarea aplicației software potrivite.- Studiu de caz -...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Raport GPeC E-Commerce România 2021: Cumpărături online de 6,2 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de 2020

Potrivit estimărilor ARMO, GPeC și ale principalilor jucători din domeniu, sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aprox. 10% mai mult decât în 2020 când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro. Creșterea a fost ușor sub previziunile inițiale potrivit cărora s-ar fi așteptat o...

Citește articolul arrow_forward