7 pași pentru o implementare de succes a unui ERP

02 iunie 2021

Implementarea unei soluții ERP (Enterprise Resource Planning) poate însemna pentru multe companii reducerea costurilor operaționale și administrative cu minim 20%, în timp ce 95% dintre business-uri reușesc o îmbunătățire a proceselor interne după o implementare de succes. Cu toate acestea, etapele parcurse sunt esențiale în gestionarea practicilor interne. 

7 pași pentru o implementare de succes a unui ERP

Anvergura pe care o are implementarea unui ERP în companie poate aduce multe neliniști și mai multe reponsabilități echipelor interne ale beneficiarilor care urmează să participe la acest proces. Pe scurt, toată lumea e interesată, mai toți sunt implicați, puțini participă activ și bine organizați.

Este evident că echipa furnizorului de software este cea care cunoaște în detaliu cum trebuie să implementeze din punct de vedere tehnic soluția, dar pentru că un ERP este o soluție universală pentru procesele unei companii, aceasta are nevoie de o configurare personalizată și adaptată structurii de funcționare a clientului. Prin urmare, clientul știe ce dorește a fi implementat și pentru ce.

Cum te pregătești intern pentru o implementare și cum să te asiguri ca deții controlul?

7 pași simpli care îți aduc control asupra situației și îți asigură o implementare de succes:

  1. Discută intern și analizează situația actuală

De cele mai multe ori punctul de pornire al discuției îl reprezintă chiar motivul pentru care s-a decis inițial selectarea unui (nou) ERP. Discută cu reponsabilii de departamente despre situația actuală a procesului intern și descrieți așteptările fiecăruia de la această implementare.

  1. Setați împreună obiectivele ERP-ului

Descrierea așteptărilor va duce implicit la setarea obiectivelor proiectului de implementare, de la nivel departamental până la cel general. Întrepătrunderea acestora cu descrierile minuțioase ale fluxurilor de lucru va duce la coeziunea acțiunilor și înțelegerea în ansamblu a implementării și a efectelor sale asupra întregii companii.

  1. Defineste echipa responsabila cu implementarea si urmărește stadiul implementării

Ușor de zis, greu de făcut! Cheia este sa ai in primul rand un Project Manager pentru tot acest proces.

Extrem de importantă și utilă s-a dovedit a fi, în toate proiectele de implementare ale Fluentis ERP,  desemnarea unei persone responsabile si decidente  din partea beneficiarului care să cunoască situația de ansamblu a companiei, cu toate fluxurile sale, care poate lua deciziile potrivite ținând cont de ceea  ce dorește compania sa obtina la final de la soluția software. Un Project Manager poate urmări pe stadii avansarea implementării și poate solicita customizări necesare.

  1. Analizează, Configurează, Testează

O parte importantă a unei implementări de succes este analiza inițială pe care trebuie să o parcurgă fiecare companie împreună cu furnizorul de ERP. Ca urmare a unei analize minuțioase privind fluxurile de lucru cât și operațiunile, ne aflăm la baza configurării aplicației. Urmează un ciclu important al implementării prin testarea fluxului și a configurărilor definite așa cum au fost specificate în partea de analiza inițială.

Funcționalitățile configurate și testate la fiecare nivel sunt necesare pentru o parcurgere fără surprize la final. Cu cât fluxul este mai bine descris și  corect definit, cu atât testarea e mai lină și ușor de urmărit.

  1. Train the team

Trainingul echipei la configurările actuale este susținut de către persoanele abilitate în acest sens din partea furnizorului. Se poate opta pentru trainingul unor persoane cheie din companie care vor instrui mai departe echipe interne sau, în cazul echipelor mici, la un training general.

  1. Validează

În practica des întâlnită fiecare etapă sau modul este validată de către beneficiar în urma testării și lucrului în paralel pentru o perioadă scurtă de timp. Astfel se asigură validarea funcționalităților la parametrii doriți.

  1. Go live!

Momentul mult așteptat a sosit și iată că după parcurgerea tuturor etapelor proiectului se dă startul lucrului cu o nouă soluție software. Fiecare dintre cei implicați a parcurs firesc stadiile de implementare și poate utiliza ERP-ul optim.

Pentru orice GO LIVE de succes, echipele ambelor părți se pot bucura de satisfacția unei implementări riguros pregătite.

Fluentis - the ERP ready to go liveFluentis este sistemul ERP care digitalizează afacereaFluentis este un software ERP de ultimă generație, cu conținut tehnologic avansat (realizat integral în mediul SOA - Service Oriented Architecture), soluția de management ideală pentru companiile care caută un sistem i...

Află mai multe
Aplicații software recomandate

Fluentis este un ERP de ultimă generație, cu diferite domenii de aplicare, pentru a satisface necesități funcționale diferite, chiar și în mediile multi-companii și multi-divizii.

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Centraleyezer – soluția de securitate cibernetică, cu până la 25% mai accesibilă companiilor

Cunoscută ca fiind una dintre soluțiile soluțiile software cu eficiență mare în contextul securității organizaționale, Centraleyezer aduce beneficiile sale mai aproape de utilizatorii corporate printr-o campanie dedicată. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Revolut lansează o nouă versiune a aplicației

Un mod mai ușor de gestionare a tuturor aspectelor financiare, într-o singură aplicație

Citește articolul arrow_forward
Softlead

AROBS Transilvania Software devine investitor majoritar al SoftManager CRM+ Ploiești

AROBS Transilvania Software a devenit acționar majoritar al firmei SoftManager SRL, preluând platforma de soluții de management SoftManager CRM+ de la Arroganet Solutions SRL.

Citește articolul arrow_forward