7 pași pentru o implementare de succes a unui ERP

02 Jun 2021

Implementarea unei soluții ERP (Enterprise Resource Planning) poate însemna pentru multe companii reducerea costurilor operaționale și administrative cu minim 20%, în timp ce 95% dintre business-uri reușesc o îmbunătățire a proceselor interne după o implementare de succes. Cu toate acestea, etapele parcurse sunt esențiale în gestionarea practicilor interne. 

7 pași pentru o implementare de succes a unui ERP

Anvergura pe care o are implementarea unui ERP în companie poate aduce multe neliniști și mai multe reponsabilități echipelor interne ale beneficiarilor care urmează să participe la acest proces. Pe scurt, toată lumea e interesată, mai toți sunt implicați, puțini participă activ și bine organizați.

Este evident că echipa furnizorului de software este cea care cunoaște în detaliu cum trebuie să implementeze din punct de vedere tehnic soluția, dar pentru că un ERP este o soluție universală pentru procesele unei companii, aceasta are nevoie de o configurare personalizată și adaptată structurii de funcționare a clientului. Prin urmare, clientul știe ce dorește a fi implementat și pentru ce.

Cum te pregătești intern pentru o implementare și cum să te asiguri ca deții controlul?

7 pași simpli care îți aduc control asupra situației și îți asigură o implementare de succes:

  1. Discută intern și analizează situația actuală

De cele mai multe ori punctul de pornire al discuției îl reprezintă chiar motivul pentru care s-a decis inițial selectarea unui (nou) ERP. Discută cu reponsabilii de departamente despre situația actuală a procesului intern și descrieți așteptările fiecăruia de la această implementare.

  1. Setați împreună obiectivele ERP-ului

Descrierea așteptărilor va duce implicit la setarea obiectivelor proiectului de implementare, de la nivel departamental până la cel general. Întrepătrunderea acestora cu descrierile minuțioase ale fluxurilor de lucru va duce la coeziunea acțiunilor și înțelegerea în ansamblu a implementării și a efectelor sale asupra întregii companii.

  1. Defineste echipa responsabila cu implementarea si urmărește stadiul implementării

Ușor de zis, greu de făcut! Cheia este sa ai in primul rand un Project Manager pentru tot acest proces.

Extrem de importantă și utilă s-a dovedit a fi, în toate proiectele de implementare ale Fluentis ERP,  desemnarea unei persone responsabile si decidente  din partea beneficiarului care să cunoască situația de ansamblu a companiei, cu toate fluxurile sale, care poate lua deciziile potrivite ținând cont de ceea  ce dorește compania sa obtina la final de la soluția software. Un Project Manager poate urmări pe stadii avansarea implementării și poate solicita customizări necesare.

  1. Analizează, Configurează, Testează

O parte importantă a unei implementări de succes este analiza inițială pe care trebuie să o parcurgă fiecare companie împreună cu furnizorul de ERP. Ca urmare a unei analize minuțioase privind fluxurile de lucru cât și operațiunile, ne aflăm la baza configurării aplicației. Urmează un ciclu important al implementării prin testarea fluxului și a configurărilor definite așa cum au fost specificate în partea de analiza inițială.

Funcționalitățile configurate și testate la fiecare nivel sunt necesare pentru o parcurgere fără surprize la final. Cu cât fluxul este mai bine descris și  corect definit, cu atât testarea e mai lină și ușor de urmărit.

  1. Train the team

Trainingul echipei la configurările actuale este susținut de către persoanele abilitate în acest sens din partea furnizorului. Se poate opta pentru trainingul unor persoane cheie din companie care vor instrui mai departe echipe interne sau, în cazul echipelor mici, la un training general.

  1. Validează

În practica des întâlnită fiecare etapă sau modul este validată de către beneficiar în urma testării și lucrului în paralel pentru o perioadă scurtă de timp. Astfel se asigură validarea funcționalităților la parametrii doriți.

  1. Go live!

Momentul mult așteptat a sosit și iată că după parcurgerea tuturor etapelor proiectului se dă startul lucrului cu o nouă soluție software. Fiecare dintre cei implicați a parcurs firesc stadiile de implementare și poate utiliza ERP-ul optim.

Pentru orice GO LIVE de succes, echipele ambelor părți se pot bucura de satisfacția unei implementări riguros pregătite.

Fluentis - the ERP ready to go live

Fluentis este sistemul ERP care digitalizează afacerea

Fluentis este un software ERP de ultimă generație, cu conținut tehnologic avansat (realizat integral în mediul SOA - Service Oriented Architecture), soluția de management ideală pentru companiile care caută un sistem informatic unic, integrat nativ și care să satisfacă toate cerințele aplicative.

On Premises sau in Cloud, soluția ERP pentru fiecare sector al companiei

Fluentis ERP poate fi utilizat fie în configurarea tradițională Client-Server, fie în modul Cloud (Public, Private, Isolated).

Este un produs modular scalabil, care permite acoperirea tuturor ariile aplicative ale companiei, de la Financiar-Contabil la Management Achiziții și Vânzări, până la acoperirea Producției și Logistică.
Fluentis poate furniza numeroase aplicații integrate, cum ar fi Business Intelligence, WMS, MES, CRMConfigurator de produse, Planificator, Documental.

Pentru o experiență autentică îți oferim Fluentis Experience timp de 30 de zile, gratuit. 

Descarcă aplicația aici: https://www.fluentis.com/ro/incearca-gratis-software-erp/

Ready to GO LIVE?

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul
Softlead

Aplicația software Vaunt introduce modulul de evaluare gratuită a prețului apartamentelor

VAUNT, platforma de management al vânzărilor dedicată sectorului rezidențial, introduce un nou modul, Client Portal. Prin intermediul acestuia, clienții cumpărători au acces la date în timp real despre valoarea în piață a...

Citește articolul