Studiu SAP: Companiile vor înfrunta noi provocări cu forța de muncă cauzate de extinderea sistemului work-from-home

04 noiembrie 2020

Conform celui mai recent sondaj realizat de SAP, Oxford Economics și Society of Human Resources Management (SHRM), managerii de HR din întreaga lume se așteaptă la noi provocări în era post-pandemie cauzate de divizarea forței de muncă în angajați care lucrează de acasă și cei care vin la birou: găsirea unui echilibru între înțelegerea și satisfacerea nevoilor angajaților, obiectivele de business, politicile și cultura organizațională.  

Studiu SAP: Companiile vor înfrunta noi provocări cu forța de muncă cauzate de extinderea sistemului work-from-home

Mai mult de două treimi dintre respondenți au declarat că se așteaptă ca flexibilitatea în alegerea modului în care vor să lucreze va fi un diferențiator puternic în atragerea și menținerea angajaților în companii. Cu toate acestea, o bună parte dintre cei chestionați au declarat că implementarea unei culturi organizaționale care să sprijine angajații la distanță va fi una dintre primele trei provocări după pandemie.

De asemenea, raportul a constatat că, în ciuda disponibilității angajaților de a învăța noi abilități, mai puțin de jumătate din liderii de HR intenționează să investească în programe de învățare pentru recalificare și perfecționare în următoarele 12 luni.

„În timp ce liderii HR din întreaga lume au clasificat menținerea productivității drept cea mai mare provocare cu care se confruntă companiile, este esențial să nu pierdem din vedere strategiile pe termen lung în ceea ce privește învățarea și recalificarea, la fel și diversitatea, echitatea și incluziunea. Adoptarea urgentă a unor procese mai agile, un acces mai ușor la date și capacitatea de a sprijini munca la distanță accelerează transformarea digitală. Este esențial ca organizațiile să dezvolte o cultură a incluziunii și învățării continue. Acest lucru va permite angajaților să implementeze proiecte de transformare necesare, chiar și într-o perioadă cu schimbări fără precedent”, a declarat Jill Popelka, Președintele  SAP SuccessFactors.

Provocarea menținerii productivității ar putea decala programele de recalificare pe termen lung

  • Peste 60% dintre liderii de HR consideră că menținerea productivității prin noi modalități de lucru este cea mai mare provocare în perioada următoare.
  • Instrumentele de colaborare la distanță vor reprezenta cea mai mare investiție, urmate de analytics și tehnologiile de facilitare a revenirii la locul de muncă, cum ar fi cele pentru testarea și monitorizarea răspândirii coronavirus în rândul angajaților.
  • În plus, majoritatea pozițiilor deschise în cadrul companiilor din lunile următoare vor fi ocupate mai degrabă de angajați noi, decât de cei promovați din interior.

Munca la distanță va continua, ceea ce va crea o divizare a forței de muncă

  • Per ansamblu, companiile la nivel global sunt de acord că munca la distanță va reprezenta un diferențiator puternic în atragerea de noi angajați în următorii ani, fiind considerată de mulți ca o investiție pe termen lung. Aproximativ două treimi dintre respondenți spun că se așteaptă ca organizațiile lor să adopte o mai mare flexibilitate în ceea ce privește munca la distanță ca rezultat al pandemiei de COVID-19.
  • Cu toate acestea, accesul la tehnologia și mediul de lucru necesare pentru a lucra de la distanță diferă de la țară la țară. Acest aspect va determina priorități și abordări diferite în ceea ce privește investițiile în instrumente de colaborare la distanță și platforme mobile.
  • Angajații care lucrează pe teren, cei care prestează servicii de mentenață, personalul general și cei din customer service nu vor avea, cel mai probabil, mediul sau tehnologia necesare pentru a lucra de la distanță, spre deosebire de cei care lucrează în HR, vânzări, marketing și finanțe.
„Cu toate că sondajul nu a inclus companii din România, transformarea modului în care vom lucra în era post-pandemie impacteaza, de asemenea, angajații și organizațiile din țara noastră. Liderii de HR din România sunt acum în centrul acestor transformări și vor trebui să gestioneze schimbările care sunt generate. Din fericire, au la dispoziție instrumentele necesare - suita SAP SuccessFactors HXM echipează companiile pentru provocările actuale și cele ce vor urma. Despre aceste provocări, dar și ce oportunități și instrumente sunt disponibile pentru liderii de HR din România vom vorbi în cadrul evenimentului regional virtual Human Experience Live - Take Charge of Change din 10 noiembrie”, a menționat Irina Tache, SAP SuccessFactors Sales Executive, Romania & Bulgaria.

Sondajul a chestionat lideri HR din 10 țări: Australia, Brazilia, Canada, China, Germania, India, Mexic, Spania, Statele Unite și Regatul Unit. Raportul poate fi descărcat gratuit aici

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Kaspersky prezintă o soluție cloud creată pentru a contracara trișatul în domeniul eSports

Kaspersky a făcut primul pas în protejarea fair play-ului în domeniul eSports: compania a introdus o versiune beta a noii sale soluții Kaspersky Anti-Cheat pentru a ajuta organizatorii să combată trișorii. Cu această nouă ofertă cloud, Kaspersky detectează în timp real tentativele de a trișa și furnizează rapoarte automate clientului, care poate apoi să ia o decizie ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

SAP Business One HANA, tranzacţional şi analitic într-o singură platformă

Dacă aveţi în plan implementarea SAP Business One, trebuie să decideţi ce versiune a sistemului ERP alegeţi. În funcţie de tipul bazei de date, aveţi două opţiuni: SAP Business One pentru Microsoft SQL (baza de date relaţională standard) sau SAP Business One pentru SAP HANA (baza de date pe tehnologie in-memory computing). 

Citește articolul arrow_forward
Softlead

De ce e nevoie de normarea industriei de robotică?

Era digitală înseamnă, printre multe altele, şi automatizarea extinsă a proceselor robotice (RPA). Tehnologia scuteşte oamenii de efectuarea unor ore nenumărate de sarcini repetitive şi secvenţiale, fără o mare valoare adăugată. Însă aceşti “boţi” care definesc automatizarea nu înseamnă şi scutirea de existenţa unor ameninţări de natură informatic...

Citește articolul arrow_forward