Studiu Regista: 60% dintre bugetari consideră că pandemia a contribuit la digitalizarea instituției la care lucrează

16 martie 2021

La un an de pandemie, 3 sferturi dintre angajați spun că au fost cel puțin la fel de productivi lucrând de acasă

Studiu Regista: 60% dintre bugetari consideră că pandemia a contribuit la digitalizarea instituției la care lucrează

La un an de la declararea Stării de Urgență în România în contextul pandemiei de COVID-19, Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, relevă rezultatele studiului național Regista „Noua realitate a lucrului de acasă”. Studiul își propune să afle cum s-au adaptat instituțiile publice lucrului de acasă.

Studiul Regista a fost realizat pe baza răspunsurilor din chestionarul „Măsuri de prevenție în pandemie. Cum ați adaptat modul de lucru în cadrul instituției?” la care au participat reprezentanți din peste 400 de instituții publice din toate județele țării în perioada 15 februarie – 14 martie 2021. Cei mai mulți dintre respondenți provin din următoarele sectoare publice de activitate: administrații publice locale (30%), învățământ (25%), urmate de sănătate (10%) și instituții guvernamentale (10%).

Conform datelor colectate, aproape 75% dintre angajații din sectorul public care au lucrat de acasă parțial sau permanent s-au simțit cel puțin la fel de productivi ca atunci când își desfășurau activitatea la birou. Noul mod de lucru a adus numeroase avantaje pentru angajați. Astfel, 71% dintre respondenții care au lucrat de la distanță consideră că cel mai mare beneficiu al lucrului de acasă a fost timpul câștigat prin faptul că nu s-au mai deplasat la birou, 55% au apreciat flexibilitatea în organizarea timpului de lucru, iar 17% au declarat că au avut costuri lunare mai mici pe perioada cât au lucrat de acasă.

Din datele rezultate, printre cele mai mari dificultăți cu care s-au confruntat angajații din sectorul public în lucrul la distanță au fost: comunicarea cu echipa (37%), singurătatea (26%) și lipsa spațiului sau a mobilierului adecvat (25%). Deși majoritatea angajaților au considerat că, în perioada în care au lucrat de la distanță, comunicarea eficientă cu colegii a fost o provocare, 27% dintre respondenți spun că nu au folosit nicio aplicație pentru a organiza videoconferințe cu echipa, iar 67% nu folosesc semnatura electronică.

Din totalul respondenților, aproape 70% nu au mai lucrat niciodată de acasă înainte de pandemie. În timpul Stării de Urgență, aprox. 55% au lucrat exclusiv de acasă, 20% au lucrat parțial de acasă și parțial de la birou, în timp ce 25% dintre participanții la studiu au continuat să lucreze exclusiv de la birou. Totodată, 20% dintre respondenți au lucrat de la distanță și în Starea de Urgență și continuă să lucreze de acasă și în prezent.

Deși 60% dintre funcționari consideră că pandemia a contribuit la digitalizarea instituției la care lucrează, 85% dintre aceștia nu au urmat niciun curs de digitalizare în contextul schimbării modului de lucru. Mai mult, peste jumătate dintre respondenți folosesc în continuare adresele de e-mail personale în interes de serviciu, iar 65% nu au folosit un sistem VPN (Virtual Private Network) pentru o conexiune securizată în utilizarea aplicațiilor instituției.

„Peste două treimi din angajații instituțiilor publice au trecut pentru prima dată în martie anul trecut la un mod de lucru de acasă, ceea ce a implicat multe schimbări, de cele mai multe ori nu tocmai facile pe fondul gradului de digitalizare foarte scăzut. Fiind o soluție cloud, utilizatorii Regista au putut să își continue activitatea cu succes și în siguranță, indiferent de unde au lucrat. Rezultatele acestui studiu ne-au ajutat să înțelegem mai bine particularitățile lucrului de acasă pentru instituțiile publice și să creăm soluții mai bune pentru eficientizarea telemuncii”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO și cofondator Zitec.

Studiul Regista „Noua realitate a lucrului de acasă” vine în completarea demersurilor pentru accelerarea procesului de digitalizare a instituțiilor publice realizate anul trecut prin „Caravana Regista” și prin „Ghidul esențial pentru digitalizarea primăriei”.

Soluţia Regista, dezvoltată de echipa Zitec, este lider de piaţă pe segmentul aplicaţiilor de registratură şi managementul documentelor în administraţia publică locală. Rolul aplicaţiei este să automatizeze şi să eficientizeze activităţile din instituţiile locale, guvernamentale şi din companii, prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor şi e-Guvernare. Regista facilitează atât o comunicare optimă între departamentele unei instituţii, cât şi între funcţionari şi cetăţeni, pentru o rezolvare rapidă şi mult mai organizată a solicitărilor primite.

Până în prezent, peste 600 de instituții și companii din toate județele țării și-au îmbunătățit procesele de lucru și au redus birocrația folosind Regista. Aplicația are peste 12.000 de utilizatori la nivel național care au înregistrat de-a lungul timpului 12 milioane de documente.

Aplicaţia Regista poate fi accesată de oriunde de către funcţionarii publici sau angajaţii companiilor, fiind disponibilă direct din browser, fără instalare şi cu toate informaţiile stocate în siguranţă în cloud Microsoft Azure.

15 ani de experiență în furnizarea soluțiilor software personalizate și a strategiilor de marketing digital Venituri de 5 mil. Euro în 2017 Locul 3 în Europa prin numărul de Ingineri certificați Zend 400 de proiecte dezvoltate în peste 15 țări, inclusiv SUA, Marea Britanie, Canada, Germania, Italia și Româ...

Află mai multe
Aplicații software recomandate

Regista este o aplicație care automatizează și eficientizează activitatea din diferite sectoare prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor, e-Guvernare și soluții IoT.

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

TotalSoft investește 300.000 de Euro într-o aplicație de HR

TotalSoft, unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrală și de Est, lansează o nouă soluție de tip HR reporting as a Service (în regim SaaS). Investiția în noul serviciu de raportare se ridică până în prezent la 300.000 de euro, urmând a crește în viitor pentru a sprijini companiile în obținerea ...

Citește articolul arrow_forward