1 din top 5 secrete ale restaurantelor de succes, îl reprezintă calitatea servirii. Asigurarea constantă a disponibilității preparatelor, datorate monitorizării pro-active a stocurilor, înregistrarea rapidă a comenzilor, precum și transparență asupra statusului preparării sau timpului real de servire, sunt printre principalele motive care îi fac pe clienți fericiți și pot plasa localul pe lista preferințelor acestora. O modalitate rapidă și eficientă de realizare a tuturor acestor cerințe? Aplicațiile software!
Cum funcționează o aplicație software dedicată restaurantelor?
Create pentru îndeplinirea nevoilor simultane ale unui manager, administrator, ospătar, bucătar sau barman, aplicațiile dedicate restaurantelor au 2 module, fiecare dintre ele fiind dedicat activităților administrative și, respectiv, operaționale. Împreună, cele două au rolul de a integra funcționalitățile necesare automatizării, eficientizării și optimizării fluxului de lucru dintr-un local.
Modul back office
- Automatizarea proceselor din cadrul depozitelor de stocuri
- administrarea stocurilor:
- inventariere;
- elaborarea unui planificator al necesarului de materie primă pe zi sau pe săptămână, în funcție de tendințele de consum;
- definirea pragului sub care stocurile sunt considerate drept foarte scăzute, în funcție de fiecare categorie de produse în parte;
- setarea termenelor de valabilitate pentru produse și setarea unor alerte în apropierea expirării acestora.
- Monitorizarea vânzărilor
- posibilitatea vizualizării vânzărilor în funcție de utilizator, pe o anumită perioadă de timp sau pe secțiuni ale locației;
- acces la istoricul tuturor vânzărilor întreprinse;
- posibilitatea realizării unui cashflow
- Crearea unei baze de date cu toate produsele disponibile și prețurile aferente
- Personalizarea prețurilor în funcție de evenimente particulare (Happy Hour, Aniversări, carduri de fidelitate, petreceri tematice etc.)
- Introducerea informațiilor despre mese și diferențierea acestora în funcție de parole unice;
- Introducerea mai multor săli, cu plan de mese individual
- Realizarea unui plan sugestiv al locației, în funcție de modalitatea de organizare a sălilor;
- Posibilitatea monitorizării livrărilor la domiciliu
- Generarea unor rapoarte sau statistici permanente, prin intermediul cărora să fie urmărite tendințe de consum, evoluția vânzărilor și încasărilor, fluxul stocurilor, performanța personalului, în scopul estimării profitabilității și a optimizării costurilor.
- administrarea stocurilor:
Pentru un grad mai mare de disponibilitate, aplicațiile pentru restaurante pot fi integrare dispozitivelor mobile, care să permită, în funcție de nivelul de acces:
- Ospătarilor: preluarea comenzilor pe telefoane sau tablete, înregistrarea în sistem fiind realizată prin intermediul unui cont și a unei parole individuale.
- Administratorilor: urmărirea, în timp real, a fluxului de activități;
- Managerilor: monitorizarea performanțelor fiecărui angajat și a îndeplinirii obiectivelor propuse (de profit).
În cazul în care restaurantul face parte dintr-un complex turistic, există posibilitatea conectării aplicației cu alte unități și trimiterea automată a notei de plată în contul camerei unde este cazat clientul. În același context, datele privind vânzările efectuate la nivelul restaurantului pot fi transmise către departamentul de contabilitate, la nivel general, al complexului.
Modul front office
- Preluarea comenzilor, introducerea acestora în sistem și posibilitatea modificării celor existente;
- Transmiterea comenzilor de la ospătari, la barman sau/și bucătar, în timp real, atunci când aceasta este introdusă în sistem;
- Transferul informațiilor despre statusul comenzii de la barman și/sau bucătar, către ospătari, în funcție de formate pre-stabilite (culori, butoane, text);
- Posibilitatea vizualizării stocurilor, în momentul introducerii comenzii;
- Tipărirea automată a notei de plată și a bonului fiscal;
- Posibilitatea introducerii unei rezervări, dar și a verificării disponibilității în timp real, a numărului de locuri libere din local;
- Emiterea și gestionarea ușoară a facturilor.
Beneficiile implementării unei astfel de aplicații
- Creșterea operativității angajaților, prin preluarea, modificarea și transmiterea comenzilor într-un mod rapid și eficient;
- Îmbunătățirea calității serviciilor (scurtarea timpului de livrare și mărirea gradului de transparență asupra statusului comenzii) datorită posibilității de comunicare și feedback recirpoc între ospătar, barman și bucătar;
- Gestionarea stocurilor în timp real, dar și generarea unor previziuni asupra disponibilității acestora;
- Fidelizare a clienților datorită furnizării unor servicii de calitate;
- Posibilitatea luării unor decizii strategice eficiente datorită gradului de transparență oferit asupra fluxului activităților (evoluția stocurilor, vânzărilor, curbe de sezonalitate, tendințe de consum, preferințe, calitatea angajaților), prin adaptarea la rezultatele acestora;
- Monitorizare și control constant și eficient asupra întregului flux de activități.
Beneficiu general: creșterea profitabilității business-ului.
Alege o aplicație software care să facă munca angajaților mai ușoară și experiența clienților mai plăcută!