Ai un depozit? Iată cum poți folosi cele mai noi tehnologii de cloud și de automatizare

16 dec. 2024 16 dec. 2024
Antreprenorii din distribuție și transport își pot automatiza gestiunea depozitelor cu ajutorul celor mai noi tehnologii. Aplicațiile de tip WMS au devenit tot mai performante și ușor de utilizat, dar totodată accesibile companiilor cu bugete reduse. Un astfel de exemplu este sistemul NextWMS, dezvoltat de compania românească Next iSolutions.
Ai un depozit? Iată cum poți folosi cele mai noi tehnologii de cloud și de automatizare

NextWMS se integrează cu majoritatea sistemelor ERP de pe piață și contribuie rapid la creșterea vitezei de lucru în depozit, utilizarea inteligentă a spațiului și reducerea costurilor operaționale.

De ce nu trebuie să neglijezi automatizarea depozitului?

Depozitul nu este doar un spațiu de stocare, ci și un hub operațional esențial care contribuie la funcționarea eficientă a unei companii de distribuție. Asigură un flux continuu de produse între furnizori și clienți pentru a răspunde la cerințele pieței. La nivelul depozitului se face recepția, inventarierea și expedierea mărfurilor, operațiuni de care depind relațiile cu clienții și succesul comercial al companiei. Din aceste motive, automatizarea activității din depozit este esențială și contribuie direct la:

  • Procesare mai rapidă a fluxurilor de intrare/ieșire: Automatizarea reduce timpul necesar pentru operațiuni precum picking-ul, ambalarea și expedierea, utilizând tehnologii moderne de scanare și imprimare.
  • Reducerea erorilor în procesarea datelor: Automatizarea minimizează greșelile umane în gestionarea stocurilor, ceea ce duce la scăderea costurilor asociate retururilor sau livrărilor greșite.
  • Optimizarea spațiului: Prin automatizare este redus timpul mediu de stocare, ceea ce permite o exploatare mai bună a capacității de depozitare.

eMAG este cel mai bun exemplu în acest sens, păstrând evident proporțiile. Compania a investit nu mai puțin de 43 de milioane în tehnologie pentru automatizare (software, roboți etc.) pentru că a înțeles că depozitul este cheia succesului. Astfel a reușit nu doar să crească considerabil numărul de parteneri care vând prin eMAG Marketplace, dar și să aibă un timp record de livrare pe piața locală. La scară mică, orice companie poate replica succesul eMAG, pentru că există tehnologia potrivită pentru orice tip de activitate.

NeoInvent, cloud și automatizare într-o singură platformă

NextWMS este un Sistem pentru Gestionarea Depozitelor (Warehouse Management System/WMS) dezvoltat de compania românească Next iSolutions. Este o aplicație 100% cloud, accesibilă de pe orice dispozitiv și care automatizează toate operațiunile specifice unui depozit. Fiecare produs din depozit este etichetat și urmărit pe tot parcursul logistic, permițând un control complet al circulației mărfurilor și trasabilitate completă la nivel de item, bax, cutie, palet etc.

Mai mult, sistemul are o arhitectură flexibilă, ceea ce permite o implementare personalizată pentru fiecare client. „Realitatea ne-a arătat că fiecare depozit este unic în dimensiuni, aranjare și complexitate, și de aceea implementăm NextWMS într-un mod personalizat. Soluția ne permite să creăm o versiune digitală a depozitului în oglindă cu cea reală; astfel vom calcula foarte precis pozițiile în spațiu și drumurile optime prin depozit. Sistemul permite implementări foarte complexe, mulțumită unui sistem de atribute și reguli care țin cont de tipul de produse, categorii, moduri de ambalare, dimensiuni, rânduri și coloane în spațiul de depozitare etc. Putem alege dintr-o serie de reguli predefinite sau putem crea unele noi în funcție de specificul clientului. Două beneficii apar de aici: flexibilitate ridicată și timp scurt de implementare”, afirmă Alexandru Racoviță, Technical Lead, NEXT iSolutions.

Sistemul permite alocări de stoc în funcție de criterii definite dinamic: cantități întregi existente într-o locație, stoc rezervat pe client, FIFO, FEFO, proximitate (se calculează cele mai scurte drumuri prin depozit pentru picker). Astfel, soluția poate optimiza activitatea în depozit, dar și modul de descărcare al stocului. De asemenea, pot fi alocate roluri de utilizatori pentru derularea exclusivă a unor task-uri și activități. Astfel, crește nivelul de control și poate fi măsurată mai ușor eficiența utilizatorului.

Inovații logistice aduse de NextWMS

Proiectele derulate la mai mulți clienți și experiența acumulată au permis dezvoltatorului NEXT să integreze în sistem mai multe inovații logistice. Printre acestea se numără:

  • Catalogarea produselor în funcție de vânzări și maparea depozitului pe zone specifice rankingului: Adică un produs de rank A (care, spre exemplu, reprezintă top 20% vânzări), la recepție, va fi așezat în zona A, care este mai apropiată de zona de livrare, pentru a fi la îndemâna angajaților.
  • Soluția permite defalcarea operațiunilor de picking în cadrul aceleiași comenzi pentru diverse categorii de utilizatori: cei care folosesc motostivuitor și cei care folosesc transpalete, spre exemplu.
  • Automatizarea cererilor de împrospătare a stocului de marfă în funcție de necesar: Sistemul generează automat transferuri care să aducă marfă din zonele de depozitare în cele de picking.
  • Calcularea implicită a rutei optime pentru toate operațiunile de transfer al mărfurilor în cadrul depozitului.

Astfel, cu NextWMS, clienții au un depozit complet configurabil, cu rutare automată pe bază de ABC ranking, ceea ce le permite să prioritizeze produsele de top și să optimizeze activitățile de picking. Angajații ajung rapid la articolele necesare, iar timpul de procesare a comenzilor scade.

Sistem 100% cloud

NextWMS este o soluție 100% cloud, ceea ce înseamnă că nu este nevoie să fie instalată pe serverul clientului. Mai mult, poate fi accesată de pe orice dispozitiv mobil, iar actualizările se fac automat, astfel încât clienții beneficiază mereu de cea mai nouă versiune.

NextWMS este o aplicație full cloud și cu o infrastructură foarte avansată tehnic. Este foarte avantajos pentru client, deoarece nu trebuie să își bată capul cu găzduirea soluției. Însă un alt avantaj este mentenanța facilă. Putem face debug direct pe o problemă semnalată în zona de producție, iar versiunile noi sunt lansate imediat către beneficiari. Scurtăm timpul de implementare și mentenanță, iar clienții au costuri mai mici și rezolvare mai rapidă a oricăror probleme”, mai afirmă Alexandru Racoviță.

Un aspect important este și capacitatea extinsă de integrare cu alte sisteme. MextWMS poate fi integraă cu majoritatea soluțiilor ERP existente pe piață, inclusiv: WinMentor Enterprise, SoftOne, Microsoft Dynamics (Navision), ASIS etc.

 

 

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!