Previziuni Gartner: până în 2019, VPA-urile vor fi intermediarii pentru 20% din interacțiunile cu un smartphone

23 decembrie 2016

 Evoluția diverselor tehnologii le va permite utilizatorilor să interacționeze cu smartphone-urile mult mai intuitiv, susține Gartner Inc. Rolul interacțiunilor se va intensifica datorită popularității VPA-urilor în rândul utilizatorilor de telefoane mobile,  iar conversațiile vor avea loc prin intermediul mașinăriilor inteligente, susține

Previziuni Gartner: până în 2019, VPA-urile vor fi intermediarii pentru 20% din interacțiunile cu un smartphone

Evoluția diverselor tehnologii le va permite utilizatorilor să interacționeze cu smartphone-urile mult mai intuitiv, susține Gartner Inc. Rolul interacțiunilor se va intensifica datorită popularității VPA-urilor în rândul utilizatorilor de telefoane mobile,  iar conversațiile vor avea loc prin intermediul mașinăriilor inteligente, susține Annette Zimmermann, director de cercetare în cadrul companiei. Multe dintre interfețele aplicațiilor mobile vor deveni  „valeții” asistenților virtuali personali (VPA) și se estimează că, până în 2019, 20% din totalitatea interacțiunilor cu un smartphone, se vor realiza cu ajutorul unui astfel de asistent.

În acest moment, VPA-urile realizează sarcini simple, setarea alarmei sau culegerea informațiilor de pe web, fiind unele dintre exemple. Printre cei mai utilizați asistenți se enumeră  Google Now sau Siri (Apple).  În viitorul apropiat, sistemele vor fi capabile să furnizeze informații mult mai complexe, precum completarea unei tranzacții bazată pe un context trecut, prezent și previzionat.  Acest trend este, de asemenea, accelerat de comerțul conversațional, unde vocea nu este singura UI pentru interacțiunea cu VPA-urile. Pentru o înțelegere aprofundată, se poate lua exemplul Facebook Messenger, care le permite utilizatorilor să interacționeze în mod direct cu business-urile pentru a face achiziții, conversa despre diverse servicii sau realiza o comandă Uber, toate acestea în interiorul aplicației. Un model asemănător este folosit și în cadrul aplicației WeChat, marca Tencent, care a generat un profit de 1,1 miliarde de dolari prin furnizarea accesului de tip all-in-one  către cei 440 milioane de utilizatori, prin care ei să poată plăti facturi, apela taxiuri și comanda produse, doar prin scrierea unui text.  

Cea mai matură piață din acest punct de vedere este China, unde dominanța în creștere a platformelor de mesagerie stopează piața tradițională de aplicații. Trend-ul evoluează nu numai în rândul consumatorilor, ci și în cadrul companiilor sau din perspectiva „prosumatorilor” (consumatorii producători). Spre exemplu, integrarea Cortana (Microsoft), cu aplicația Skype, le va permite utilizatorilor să poarte conversații cu asistenții lor virtuali personali. Cortana va facilita, astfel, interacțiuena cu un bot terță-parte care să îndeplinească cerințele utilizatorului.

Ne așteptăm ca inteligența artificială, machine learning și asistenții personali virtuali să fie unul dintre câmpurile de luptă strategică majore, din 2017 în colo. ­– Annette Zimmermann

Vocea și gesturile sunt interfețe din ce în ce mai utilizate. Cu o bază instalată de aproximativ 7 miliarde de dispozitive personale, 1.3 miliarde de dispozitive portabile și 5.7 miliarde de alte tehnologii IoT la îndemâna consumatorilor, design-ul majorității dispozitivelor se va concentra pe atingere zero sau minimală. Conform Gartner, până în 2020, vor exista 2 miliarde de astfel de dispozitive și produse IoT – Interacțiunile se vor îndepărta de touchscreen-uri și vor utiliza din ce în ce mai mult vocea, tehnologia ambientală, elemente biometrice, mișcări și gesturi. În această situație, aplicațiile care utilizează informații contextuale vor deveni un factor-cheie în percepția și acceptarea utilizatorului, deoarece utilizarea unui sistem bazat pe voce va crește direct proporțional cu ceea ce acesta știe despre mediul care îl înconjoară pe utilizator. Aici vor intra în joc produsele sau parteneriatele pentru VPA și experții în NLP (natural language processing) sau în deep machine learning. – conchide Annette Zimmermann.

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Bitdefender îl numește pe Emilio Roman vicepreședinte de vânzări pentru regiunea EMEA

Producătorul de soluții de securitate informatică Bitdefender l-a numit pe spaniolul Emilio Roman în poziția de vicepreședinte de vânzări pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, unde va coordona îndeplinirea obiectivelor regionale de dezvoltare a companiei. Roman va fi responsabil de strategia de vânzări și go-to-market pentru regiunea EMEA.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

CAS CRM primeşte calificativul “foarte bun” în analiza Trovarit

CAS CRM a primit un scor de 1.85 (5 nesatisfăcător, 1 excelent) în cadrul studiului Trovarit derulat cu 650 utilizatori de soluţii CRM, situându-se pentru media pieţele la toate cele 24 criterii de analiza. Studiul “CRM în practică”, ajuns la cea de a cincea ediţie,  examinează nivelul de satisfacţie în utilizarea sistemelor CRM şi impactul acestor...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Citește articolul arrow_forward