SAP, liderul mondial pe piaţa de soluţii software de business și tehnologie, anunță extinderea portofoliului de soluții de marketing prin achiziția Abakus, companie specializată în optimizarea campaniilor oferind, astfel, posibilitatea de a înțelege mult mai bine contribuția și performanța investițiilor în marketing.
Potrivit Gartner, platformele tehnologice digitale, precum sistemele informatice, soluțiile dedicate experienței consumatorului, analytics & intelligence, IoT și business networks, ar trebui să reprezinte o prioritate pentru companii în 2017.
Urmând această tendință, SAP anunță preluarea Abakus, o companie lansată în 2013. Prin combinarea capabilităților Abakus în zona managementului performanțelor, împreună cu facilitățile oferite de SAP Hybris Marketing Cloud, precum profilarea clienților, planificarea și automatizarea campaniilor, SAP va oferi specialiștilor din marketing posibilitatea de a înțelege mai bine preferințele clienților și de a descoperi canalele de comunicare eficiente, obținând, astfel, o perspectivă mult mai clară privind performanța acțiunilor de marketing.
Optimizarea campaniilor reprezintă o prioritate, având în vedere că 97% dintre vizitatorii unui website nu realizează nici un fel de acțiune (nu se înregistrează, nu cumpără), 6 device-uri diferite sunt utilizate de clienți in conversia online și 5 interacțiuni sunt necesare, în medie, prin diferite canale, cu prospecții, pentru a realiza o conversie online. În plus, dacă la prima vizită prospectul este convins să revină, atunci există posibilitatea de 9 ori mai mare ca la următoarele vizite acesta să cumpere.
„Mediul digital oferă specialiștilor în marketing o serie de posibilități de a interacționa cu clienții sau prospecții, însă resursele companiilor sunt limitate. Campaniile de marketing trebuie sa fie abordate strategic și integrat și să țină cont de o serie de variabile, precum planificarea, menținerea contactului direct cu consumatorul, alegerea tonului potrivit pentru comunicare, targetarea tuturor vizitatorilor și, nu în ultimul rând, măsurarea, testarea și adaptarea continuă a activităților. Însă, toate aceste lucruri devin dificile și nu la fel de eficiente dacă nu sunt susținute și cu ajutorul unei tehnologii de marketing adecvate”, a declarat Sarbrina Mitu, Marketing Manager SAP România.
Așadar, odată cu noua achiziție, SAP Hybris va permite directorilor de marketing și financiari să înțeleagă mai bine eficacitatea acțiunilor de marketing.
„Obiectivul SAP Hybris Marketing este să ofere prima soluție omnichannel de analiză a implicării consumatorului, care va permite clienților noștri să genereze experiențe adaptate diverselor canale de comunicare și, astfel, să genereze rezultate de business măsurabile. Specialiștii în marketing au nevoie de o soluție bazată pe date obținute în timp real, prin care să înțeleagă mai bine care sunt canalele de marketing care generează venituri, pentru a utiliza mix-ul potrivit de canale și mesaje ”, a declarat Brian Walker, Chief Strategy Officer, SAP Hybris.