Dacă business-ul tău se bazează pe furnizarea de servicii și produse care țin de sănătate, aprovizionarea cu alimente de bază sau cu furnizarea și livrarea de aparate electrice și electrocasnice, în contextul actual te poți baza pe o cerere cel puțin constantă.
Dacă, în schimb, ai o afacere în turism, comerț tradițional, transport sau în industria evenimentelor, schimbările din piață te-au afectat deja serios. În ciuda diferențelor majore de oportunități care au apărut între industrii, online-ul devine o variantă fezabilă și la îndemână pentru aproape orice afacere care este dispusă să se adapteze din mers la noul context.
Nu este, astfel, surprinzător să vedem astăzi secțiuni din evenimentele offline cu care publicul de pe anumite nișe era obișnuit, mutate și readaptate pentru mediul online (de exemplu, evenimentele pe e-commerce).
Sau abordări de business care, în urmă cu ceva timp, nu păreau să poată fi puse în practică altfel decât prin interacțiuni directe, astăzi să fie migrate într-un mod cu totul neașteptat în mediul online (este exemplul unui foarte cunoscut furnizor de servicii complete de mobilitate pentru mărci auto de top care astăzi oferă soluții digitalizate care acoperă simultan partea de vânzare și cea de finanțare).
Care este momentul potrivit pentru a-ți muta business-ul în online
Online-ul este privit cu din ce în ce mai mult interes de către o serie de afaceri care până ieri funcționau exclusiv în offline. Pe de altă parte, nevoia consumatorilor de a limita deplasările și tranzacționările fizice anunță o creștere evidentă a interesului pentru achizițiile în mediul virtual.
“O afacere responsabilă înseamnă, inclusiv, o afacere care se adaptează din mers la schimbările din piața și din societate și răspunde cu soluții sigure atât pentru angajați, cât și pentru clienți, parteneri și colaboratori. Cei mai mulți dintre clienții noștri care au folosit, până nu demult, varianta de plăți fizice, ne solicită serviciile acum pentru o migrare integrală către plățile online. Este o investiție inteligentă și pe termen lung. Chiar și după ce lucrurile vor reveni la normal, plățile online vor continua să fie utile și să genereze avantaje de ambele părți (vânzător-client)” Ștefan Nicolae, Head of Ecommerce, Roweb
Acestea sunt semnale clare că online-ul câștigă atenția vânzătorilor și cumpărătorilor, deopotrivă, și că, odată cu volumul vânzărilor, va crește și competiția. Altfel spus, fiecare zi contează și doar afacerile care sunt dispuse să se adapteze rapid prin crearea de site-uri ecommerce și aplicații dedicate pot să rămână relevante pe piață.
Ce funcționalități nu ar trebui să lipsească pentru ca magazinul tău online să genereze vânzări [soluții Roweb pentru business-ul tău]
Optimizări UX/UI
Un vizitator nu va sta mai mult de 15 secunde pe site-ul tău dacă nu găsește rapid ceea ce îl interesează. Pentru a putea genera vânzări relevante cu ajutorul online-ului, ai nevoie de un site intuitiv, cu un design atractiv și dotat cu funcționalități capabile să livreze audienței instant rezultatele pe care aceasta le așteaptă.
Funcționalități specifice
Poți integra o serie de funcționalități în magazinului tău online: de la filtre inteligente pentru afișarea listelor de produse dorite (wish list), la posibilitatea de recomandare (e-mail către un prieten), gift-wrap, expediere automată și calculație taxe, procesare credit card și confirmare comandă prin e-mail. Iar lista funcționalităților care pot fi integrate în site-ul tău poate continua în funcție de nevoile tale specifice.
Aplicații sigure pentru plăți online
Protejarea informațiilor furnizate de clienți și flexibilitatea din perspectiva metodelor de plată – acestea sunt elemente esențiale de care depinde finalizarea unei vânzări. Soluțiile Roweb dezvoltate pentru o serie de site-uri e-commerce din piață sunt construite în jurul nevoilor clienților (siguranță în prelucrarea datelor și opțiuni multiple de plată).
Integrări inteligente în site
Un site e-commerce nu va putea funcționa de sine stătător. Va avea nevoie de o serie de aplicații externe cu care să se sincronizeze. De aceea, integrările inteligente cu software de ERP și CRM, servicii web și numeroase API-uri (inclusiv cele de social media) reprezintă elemente cheie pentru asigurarea unui business funcțional.