În a doua jumătate a anului 2022 au apărut în mediile profesionale discuțiile privind declarația SAF-T, care este un standard global (Standard Audit File for Taxation) pentru raportarea electronică a datelor fiscale. Raportarea SAF-T este obligatorie pentru contribuabilii mari din 2022, iar pentru ceilalți din 2023 (contribuabili mijlocii, bănci, IFN-uri, societăți de asigurare ori alte instituții financiare), respectiv din 2025 (contribuabili mici).
Termenul de depunere a declarației SAF-T este: până la finalul lunii următoare celei de raportare (pentru declarația SAF-T lunară), până la data limită pentru depunerea situațiilor financiare anuale (pentru declarația SAF-T de Mijloace Fixe) sau până la data indicată de către ANAF (pentru declarația SAF-T de Stocuri).
Aceasta constă într-un format de fișier XML care conține informații fiscale specifice, precum facturi, chitanțe, bonuri fiscale, stocuri și alte tranzacții financiare. Aceste fișiere pot fi utilizate pentru a automatiza procesul de raportare fiscală și pentru a ajuta la detectarea fraudei fiscale. Efectiv se dorește ca toată contabilitatea înregistrată a unei firme sa fie transmisă prin fisiere de tip XML, lunar sau trimestrial, ca o mega-declarație foarte detaliată.
Principalul rol al raportării SAF-T este acela de a standardiza transferul de informații între autoritățile fiscale și contribuabili. Astfel, prin acest fișier, instituțiile publice au posibilitatea de a stabili gradul de conformitate fiscală a fiecărui contribuabil, ce va conduce inclusiv la reducerea deficitului de colectare a Taxei pe Valoare Adăugată (TVA), precum și la digitalizarea inspecțiilor fiscale.
Multe dintre firmele din România dețin încă informații limitate despre conformarea la raportarea SAF-T. Firmele care utilizează mai multe tipuri de soluții software pentru administrarea activității curente (CRM / soft de facturare / soft de contabilitate / MRP / soft HR, etc…) vor avea costuri majore de timp și bani pentru a culege și agrega datele spre completarea, validarea și depunerea SAF-T. Iar COSTUL pentru această activitate cade în sarcina firmelor obligate la raportare.
rabarburaERP este astăzi una dintre soluțiile de ERP (Enterprise Resource Planning) din România care are deja integrată această declarație pentru contribuabilii firme mari conform cu cerințele legislative. În acest moment implementăm SAF-T pentru clienții rabarburaERP firme mijlocii. Am reușit să îndeplinim acest obiectiv prin efort major de documentare și învățare, respectiv de programare și testare.
rabarburaERP este singurul ERP cu ADNorganic, o soluție software de tip ERP livrată în cloud cu costul și timpul de implementare al unui sistem contabil. Prin achiziționarea rabarburaERP, vei avea nu doar asigurată conformarea la depunerea SAF-T, ci și – în sfârșit – un SINGUR sistem informatic, care administrează în mod NATIV INTEGRAT toate activitățile firmei tale la un cost mult mai mic decât te poți aștepta.
Solicită o ofertă personalizată pentru gestionarea simplificată a raportării SAFT prin completarea formularului de mai jos sau direct, pe adresa [email protected]