Cum să depăşeşti realitatea economică din 2021?

10 martie 2021

2021 este un an greu de prefigurat ca evoluţie economică, mai ales pentru companiile din segmentul mediu al pieţei.  Autorităţile trimit semnale confuze prin discuţiile prelungite asupra bugetului, iar companiile mari anunţă bugete temperate de investiţii.

 

Cum să depăşeşti realitatea economică din 2021?

Pe de altă parte, datele publicate de Banca Naţională arată că în 2020 companiile au făcut economii substanţiale ( 69% dintre noile depozite realizate anul trecut au fost făcute de firme) iar programele de susţinere a digitalizării (Măsura 2.2.2 spre exemplu https://www.startupcafe.ro/fonduri-europene/firme-calculatoare-ghid-schema-finantare-digitalizare-imm.htm) permit accesarea unor sume de 30k-100k euro pentru investiţii în informatizare. 2021 nu se anunţă un an de criză ci mai debrabă unul marcat de o “nouă realitate economică.”

Adaptarea la noua realitate nu cere însă doar spirit antreprenorial ci şi digitalizarea activităţii. Este de altfel şi concluzia analiştilor de la Oxford Economics, care consideră că exploatarea noilor tehnologii pentru adaptarea operaţională a companiilor devine un element esenţial în dezvoltarea economică.

Ce aşteptări au companiile de la utilizarea tehnologiei (raport Oxford Economics 2020):

  • 45% - creşterea eficienţei şi eliminarea erorilor
  • 43% - creşterea productivităţii prin automatizare
  • 40% - eliberarea angajaţilor din activităţile de rutină
  • 38% - o mai bună înţelegere a comportamentului clienţilor, angajaţilor şi partenerilor
  • 37% - reducerea costurilor directe şi indirecte
  • 36% - creşterea vizibilităţii asupra operaţiunilor

Piaţa se schimbă sub ochii noştri

Dacă citim publicaţiile de business şi urmărim discuţiile din social media, vom remarca imediat o serie de schimbări care influenţează considerabil operaţiunile unei companii şi interacţiunea cu clienţii şi partenerii. Despre ce este vorba?

  • Consumatorii cer tot mai mult: stocuri online, oferte în timp real, livrare imediată, suport şi program 24/7 etc. Dacă iniţial consideram aceste cerinţe specifice generaţiei tinere, realizăm acum că toţi clienţii au aceleaşi aşteptări.
  • Reţele de distribuţie sunt tot mai volatile. Devine tot mai dificil să ai pe stoc produsele sau materiale prime necesare, furnizorii apar şi dispar, trebuie să ai permanent alternative iar procesul de aprovizionare trebuie optimizat permanent.
  • Business-ul migrează către online. Dacă în B2C tendinţa era evidentă de câţiva ani, în B2B pandemia a accelerat procesul. Astăzi este dificil să faci afaceri fără un portal online cu stocuri şi preţuri actualizate, care să permită tranzacţii fără interacţiune fizică.
  • Competiţia la nivel de preţ rămâne acerbă şi dacă nu poţi evalua exact costurile de producţie, rişti să mergi cu o marjă de profit prea mică sau preţuri neatractive.
  • Riscurile asociate pandemiei sunt încă mari. Clienţii refuza întâlnirile directe în favoarea celor video, iar unii angajaţi încă sunt temători să se întoarcă la birou.

Astfel de semne existau şi înainte de pandemie, dar erau văzute ca tendinţe pe termen lung. Situaţia este diferită astăzi, iar piaţa, obiceiurile şi atitudinea clienţilor se schimbă sub ochii noştri. Vă influenţează şi afectează activitatea aceste schimbări? În ce mod?

Digitalizarea afacerii. Condiţia fără de care nu se poate în 2021

Deşi economia se schimbă, obiectivele unui om de afaceri rămân aceleaşi: să atragă noi clienţi şi să crească business-ul, să aibă clienţi şi angajaţi mulţumiţi, să reducă costurile şi să crească profitul. În 2021 devine dificil spre imposibil să atingă aceste obiective fără tehnologie. Motivul este simplu: lucrurile se mişcă atât de repede, încât fără un sistem informatic pe care să te bazezi în procesarea datelor şi susţinerea deciziilor, o echipă de management nu poate avea viteza de reacţie necesară.

Controlul asupra activităţii este esenţial, dar cum să ai control dacă nu ai informaţii exacte despre: stocurile de produse, comenzi în execuţie, termene de aprovizionare, costuri reale directe şi indirecte, gradul de ocupare al mijloacelor de producţie, flux de numerar, limite de cont la clienţi etc.

În 2021, devine critic să poţi corela comenzile de la clienţi cu stocurile existente (produse sau materii prime) şi capacitatea de producţie, astfel încât să răspunzi optim cererii din piaţă. Rolul acesta îl preia un sistem ERP modern şi performant ca SAP Business One, care tratează complet un proces de business, de la plasarea unei comenzi până la derularea unei reparaţii în garanţie.

Datele sunt înregistrate şi gestionate unitar (indiferent de utilizator sau departament), hârtia dispare, task-urile sunt generate automat iar informaţiile sunt uşor de analizat şi interpretat. Totul în timp real pentru ca tu să vezi imaginea de ansamblu şi să ai control pe activitate.

Spre deosebire de alte soluţii, SAP Business One digitalizează toate aspectele activităţii:

  • Gestiune financiară (facturi, cashflow, buget, mijloace fixe, plăti şi operaţiuni bancare)
  • Comercial (prospecţi, clienţi, oferte, vânzări, contracte)
  • Producţie şi Inventar (planificare, reţete, stocuri, depozit)
  • Achiziţii  (furnizori, comenzi, documentaţie)
  • Raportare şi Analiză (informaţii din multiple surse, tablouri de bord, rapoarte manageriale)

Complementar, SAP Business One oferă mobilitate maximă utilizatorilor, pentru ca aceştia să-şi poată derula activitatea în aceleaşi condiţii, indiferent de locaţie. Practic SAP Business One poate fi accesat de pe orice dispozitiv (desktop, laptop, tableta, mobil) cu avantajul existenţei unor aplicaţii mobile dedicate pentru rolurile din organizaţie care implică muncă de teren (agenţi de vânzări, echipe tehnice etc).  Cum ar fi spre exemplu SAP Business One Sales App sau SAP Business One Service App.

Toate aceste funcţionalităţi şi beneficii sunt disponibile într-o singură platformă, uşor de implementat şi administrat, localizate 100% pentru România.

Simţiţi că sistemul informatic nu vă ajută sau nu face faţă situaţiei actuale? Contactaţi-ne la tel (0040) 21 313 53 39 sau email [email protected] şi evaluăm împreună dacă SAP Business One este potrivit pentru compania dvs.

Dacă o astfel de discuţie este prematură, accesează broşura dedicată AICI şi află singur ce oferă şi cum poţi utiliza SAP Business One.

Ana Constantinescu

System Innovation Romania este un integrator care ofera clientilor sai solutii software de business complete. Compania a inceput in 2008 sa implementeze in Romania si in tarile din regiune SAP Business One, solutie ERP dedicata intreprinderilor mijlocii. Expertiza acumulata in optimizarea proceselor de business a creat oportunitatea de a completa p...

Află mai multe
Aplicații software recomandate

SPHINX IT vă pune la dispoziție soluția SAP Business One, un ERP compact și flexibil, proiectat special pentru a susţine evoluţia organizațiilor de dimensiuni mici și mijlocii (IMM). SAP Business One este o soluție completă pentru managemen...

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward