Cum pot asigura producătorii managementul calității de la un capăt la altul?

13 aprilie 2022

Lipsa calității poate conduce spre neconformitate, ale cărei costuri pot paraliza o afacere.

Cum pot asigura producătorii managementul calității de la un capăt la altul?

Importanța calității pentru respectarea conformității și a normelor legale

Producătorii care lucrează pe baza unei liste de materiale (BOM) trebuie să se asigure că piesele componente și materialele sunt în mod corespunzător conforme - produsele finite neconforme și piesele de nivel inferior ar putea duce la rechemarea produselor, ceea ce este extrem de dăunător. Nu este vorba doar de costul de înlocuire a unei comenzi sau de plata daunelor provocate - aceasta poate avea un impact semnificativ asupra reputației mărcii și poate distruge încrederea clienților. Nu este greu de imaginat impactul negativ al unei rechemări de produse în industria automobilelor, de exemplu.

Calitatea este o prioritate pentru producători, dar la fel este și costul. Este important ca menținerea unor produse de înaltă calitate să nu devină prea costisitoare. Ar putea fi ușor să se vizeze costurile de prevenire și asigurare, dar acest lucru ar putea duce la eșecuri și riscuri ale produselor.

Ce pot face producătorii pentru a asigura un management al calității de la un capăt la altul al proceselor lor?

1. Concentrați-vă afacerea pe îmbunătățire

Concentrarea asupra calității trebuie să pornească de la management. Producătorii trebuie să se gândească la:

  • Toate nivelele organizației au roluri și responsabilități definite în cazul unui eveniment advers. Capacitatea unei companii de a reacționa rapid la problemele de calitate reduce costul total al oricărui incident de acest tip, deoarece este mai bine structurată pentru a acționa. Acest lucru ajută la împiedicarea livrării produselor care nu respectă standardele de calitate, asigurându-se în același timp că produsele care le respectă se mențin pe drumul cel bun pentru livrarea la timp.
  •  Transformarea în prioritate pentru executiv a îmbunătățirii managementului calității. Acest angajament ar valida mesajul calității și ar asigura că aceasta reprezintă un obiectiv strategic cheie la toate nivelele companiei.
  •  Existența unui centru de excelență care să facă schimb de bune practici. Nu este vorba doar de cultură, ci și de asigurarea existenței unui mecanism și a unui proces în cadrul companiei.

2. Înțelegerea performanței în materie de calitate prin intermediul datelor
Pentru a înțelege cum se raportează vizavi de managementul calității un producător trebuie să se asigure că dispune de date cu privire la modul în care se comportă. De aceea, utilizarea și gestionarea corectă a datelor este crucială.

Producătorii ar trebui să se gândească la:

  • Menținerea și gestionarea datelor privind calitatea într-o aplicație centralizată. Acest lucru permite accesul ușor la informațiile critice necesare pentru a asigura trasabilitatea și a îmbunătăți procesul decizional.
  • Asigurați-vă că sistemul de management al calității este standardizat la nivelul întregii companii. Acest lucru poate armoniza soluții punctuale diverse, ceea ce va îmbunătăți calitatea. Producătorii pot, de asemenea, să colecteze informații despre calitate în timp real, precum și să reducă erorile.
  • Colectarea automată a datelor de calitate în întreaga companie. Acest lucru poate contribui la asigurarea conformității și a trasabilității pe parcursul procesului.
  • Utilizarea analizei pentru a monitoriza datele privind calitatea în timp real. Acest lucru poate transforma datele privind calitatea în informații. Accesul la date în timp real poate îmbunătăți fiabilitatea și controlul asupra proceselor de fabricație. Astfel, calitatea va deveni o parte integrantă a execuției producției.

De la furnizor și distribuție până la feedback-ul clienților, companiile din zona productiei discrete trebuie să fie capabile să utilizeze datele pentru a urmări și localiza produsele în orice etapă a lanțului valoric - cu acces la datele corecte pentru a detecta și înțelege unde apar neconformitățile. Cu ajutorul tehnologiei potrivite, cum ar fi o soluție de gestionare a companiei, producătorii pot construi un sistem de calitate care să fie parte integrantă a producției și să se extindă în toate domeniile de activitate.

Cu o perspectivă asupra calității, producătorii pot reacționa imediat la problemele de calitate. Produsele care nu îndeplinesc standardele de calitate necesare pot fi oprite de la expediere, menținând clienții mulțumiți și eliminând riscul de retragere. Îmbunătățirea calității prin monitorizarea și analiza sistematică a procesului poate avea un impact pozitiv asupra rezultatelor finale - creșterea profitabilității.

Extindeți calitatea în întregul lanț de aprovizionare

Majoritatea companiilor din zona producției discrete lucrează cu o rețea de furnizori globali, atât la nivel local, cât și global, pentru a-și realiza produsele. Acest lucru înseamnă că toți aceștia se confruntă cu provocări atunci când vine vorba de gestionarea calității de-a lungul întregului lanț de aprovizionare

Pentru a asigura calitatea lanțului de aprovizionare, producătorii ar trebui să se asigure:

  • Există mecanisme de colaborare cu furnizorii. Furnizorii ar trebui să fie priviți ca parteneri strategici - colaboratori-cheie care livrează bunuri de calitate. Aceștia ar trebui să facă schimb de idei cu privire la modul în care pot obține performanțe mai bune, cu sesiuni regulate de planificare pentru a îmbunătăți performanța calității.
  • Vizibilitate în timp real a calității furnizorilor. Producătorii ar trebui să se asigure că au vizibilitate în timp real asupra performanței calității furnizorilor la nivel de subansamblu BOM, piese și materiale. Acest lucru le va permite producătorilor să identifice și să rezolve problemele înainte ca acestea să se agraveze, reducând costurile și făcând față problemelor de calitate ale furnizorilor prin implementarea pe teren.
  • Procese standardizate de planificare a calității pentru a îmbunătăți performanța calității furnizorilor.
  • Utilizarea tehnologiei cloud ar putea permite producătorilor și furnizorilor să partajeze informații între sisteme diferite sau separate.

Producția de înaltă calitate are nevoie de instrumente tehnologice

Pentru a obține controlul asupra proceselor lor, producătorii trebuie să aibă o abordare corectă a tehnologiei. Prin intermediul Industriei 4.0, acestea pot deveni o "companie conectată" care utilizează date, realizând o bază pentru controlul și automatizarea proceselor care poate sprijini managementul calității.

Cunoscută și sub numele de a patra revoluție industrială, creșterea volumului de date și digitalizarea oferită de Industria 4.0 reprezintă o revoluție în modul în care companiile și industriile, cum ar fi industria prelucrătoare, pot aduce îmbunătățiri în ceea ce privește productivitatea, eficiența și calitatea.

Industria 4.0 oferă, de asemenea, oportunități de îmbunătățire a calității prin:
• Îmbunătățirea personalizării produselor.
• Creșterea interacțiunii cu clientul.
• Resurse software în cloud.
• Oportunități de colaborare.
• Proiectarea valorii bazată pe date.

În viitor, vom vedea că inteligența artificială (AI) va avea un impact mai mare în ceea ce privește calitatea produselor. Învățarea automată și algoritmii vor putea fi utilizați pentru a informa producătorii cu privire la defectele de producție care vor cauza probleme în ceea ce privește calitatea finală a produsului. AI ar putea depista din timp anomaliile subtile, ceea ce înseamnă că o calitate ridicată este menținută și costurile asociate sunt reduse la minimum. De asemenea, AI ar putea îmbunătăți capacitatea roboților de producție de a gestiona sarcini mai complexe și de a lua decizii autonome pe baza datelor în timp real. Acest lucru poate optimiza procesele de fabricație și poate îmbunătăți calitatea generală. AI ar putea fi, de asemenea, utilizată pentru a îmbunătăți produsele în faza de proiectare, oferind soluții prin intermediul unor scenarii și date de performanță actualizate.


De ce Sage X3?
Sage X3 oferă o soluție de gestionare a afacerii mai rapidă, mai intuitivă și mai potrivită pentru afacerea dumneavoastră în creștere, oferind un ROI favorabil și o experiență personalizată pentru companii comparativ cu sistemele ERP tradiționale.

  • Sage X3 oferă valoare în mai multe industrii pentru clienți importanți și dinamici din peste 90 de țări din întreaga lume, cu sprijinul a peste 480 de parteneri de business și a peste 1300 de consultanți certificați.
  • Adoptă schimbarea în viteză: soluții mai rapide, mai intuitive și mai bine adaptate decât un ERP convențional pentru organizațiile care doresc să își păstreze avantajul competitiv prin creșterea agilității și adoptarea schimbării.
  • Sage X3 oferă capabilități complete de gestionare a afacerii, de la gestionarea lanțului de aprovizionare la producție, până la capabilități de gestionare a resurselor umane și de salarizare. Acest lucru este completat de peste 50 de soluții complementare care oferă funcționalități suplimentare specifice industriei.
  • Pe lângă gestionarea cuprinzătoare a companiilor multinaționale, Sage X3 oferă suport pentru 18 verticale industriale diferite, de la producția de alimente și băuturi până la producția de mașini industriale și distribuția de bunuri de larg consum.
  • Această capacitate de a sprijini mai multe verticale adiacente permite Sage X3 să sprijine întregul lanț valoric, „from seed to sale” sau „from farm to fork”.

Ai nevoie de o aplicație software sau îți dorești să testezi printr-un demo soluția Sage X3? Completează formularul de mai jos!

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Aplicații software recomandate

Sage X3 - Preia controlul asupra întregii companii, de la lanțul de aprovizionare la vânzări, cu Sage X3. O soluție dedicată companiilor care caută mai multă eficiență, flexibilitate și o viziune mai bună.

Descoperă aplicația arrow_forward

Misiunea Deveho este de a sprijini companiile pentru a se extinde, prin combinarea expertizei de business și tehnologie cu un management de proiect pragmatic și riguros.Ne-am selectat cu atenție partenerii pe termen lung, iar angajații noștri sunt specialiști în soluții recunoscute. Astăzi, având aproximativ 20 de de ani de...

Află mai multe

Articole IT&C similare
Softlead

Cum sunt afectate companiile IT de noile reglementări UE cu privire la tehnologiile AI?

În luna mai a anului 2021, Uniunea Europeană a devenit primul organism guvernamental din lume care a emis un răspuns cuprinzător sub forma unor proiecte de reglementări care vizează în mod special dezvoltarea și utilizarea inteligenței artificiale.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments: Valoarea totală procesată din tranzacțiile online cu cardul a crescut cu 55% în 2021 comparativ cu anul precedent

Potrivit NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, valoarea totală a tranzacțiilor online cu cardul procesate a crescut cu 55% în 2021 față de anul precedent, în timp ce numărul de tranzacții a înregistrat o creștere de 40%. Anul trecut, compania a înregistrat lunar o medie de 2 milioane de tranzacții digitale online,...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum să îmbunătățești calitatea și siguranța în manufactură/producție folosind Computer Vision?

Soluția  Knosis Hub AI permite antrenarea de ansamble de inteligență artificială și computer vision în scopul identificării, clasificării, descrierii sau căutării produselor și obiectelor vizibile în imagini și fluxuri video. Recunoașterea produselor se realizează concomitent după criterii vizuale (formă, culoare), lexicografice (text lizibil) și barcode/QR....

Citește articolul arrow_forward