Cum pot asigura producătorii managementul calității de la un capăt la altul?

13 Apr 2022

Lipsa calității poate conduce spre neconformitate, ale cărei costuri pot paraliza o afacere.

Cum pot asigura producătorii managementul calității de la un capăt la altul?

Importanța calității pentru respectarea conformității și a normelor legale

Producătorii care lucrează pe baza unei liste de materiale (BOM) trebuie să se asigure că piesele componente și materialele sunt în mod corespunzător conforme - produsele finite neconforme și piesele de nivel inferior ar putea duce la rechemarea produselor, ceea ce este extrem de dăunător. Nu este vorba doar de costul de înlocuire a unei comenzi sau de plata daunelor provocate - aceasta poate avea un impact semnificativ asupra reputației mărcii și poate distruge încrederea clienților. Nu este greu de imaginat impactul negativ al unei rechemări de produse în industria automobilelor, de exemplu.

Calitatea este o prioritate pentru producători, dar la fel este și costul. Este important ca menținerea unor produse de înaltă calitate să nu devină prea costisitoare. Ar putea fi ușor să se vizeze costurile de prevenire și asigurare, dar acest lucru ar putea duce la eșecuri și riscuri ale produselor.

Ce pot face producătorii pentru a asigura un management al calității de la un capăt la altul al proceselor lor?

1. Concentrați-vă afacerea pe îmbunătățire

Concentrarea asupra calității trebuie să pornească de la management. Producătorii trebuie să se gândească la:

2. Înțelegerea performanței în materie de calitate prin intermediul datelor
Pentru a înțelege cum se raportează vizavi de managementul calității un producător trebuie să se asigure că dispune de date cu privire la modul în care se comportă. De aceea, utilizarea și gestionarea corectă a datelor este crucială.

Producătorii ar trebui să se gândească la:

De la furnizor și distribuție până la feedback-ul clienților, companiile din zona productiei discrete trebuie să fie capabile să utilizeze datele pentru a urmări și localiza produsele în orice etapă a lanțului valoric - cu acces la datele corecte pentru a detecta și înțelege unde apar neconformitățile. Cu ajutorul tehnologiei potrivite, cum ar fi o soluție de gestionare a companiei, producătorii pot construi un sistem de calitate care să fie parte integrantă a producției și să se extindă în toate domeniile de activitate.

Cu o perspectivă asupra calității, producătorii pot reacționa imediat la problemele de calitate. Produsele care nu îndeplinesc standardele de calitate necesare pot fi oprite de la expediere, menținând clienții mulțumiți și eliminând riscul de retragere. Îmbunătățirea calității prin monitorizarea și analiza sistematică a procesului poate avea un impact pozitiv asupra rezultatelor finale - creșterea profitabilității.

Extindeți calitatea în întregul lanț de aprovizionare

Majoritatea companiilor din zona producției discrete lucrează cu o rețea de furnizori globali, atât la nivel local, cât și global, pentru a-și realiza produsele. Acest lucru înseamnă că toți aceștia se confruntă cu provocări atunci când vine vorba de gestionarea calității de-a lungul întregului lanț de aprovizionare

Pentru a asigura calitatea lanțului de aprovizionare, producătorii ar trebui să se asigure:

Producția de înaltă calitate are nevoie de instrumente tehnologice

Pentru a obține controlul asupra proceselor lor, producătorii trebuie să aibă o abordare corectă a tehnologiei. Prin intermediul Industriei 4.0, acestea pot deveni o "companie conectată" care utilizează date, realizând o bază pentru controlul și automatizarea proceselor care poate sprijini managementul calității.

Cunoscută și sub numele de a patra revoluție industrială, creșterea volumului de date și digitalizarea oferită de Industria 4.0 reprezintă o revoluție în modul în care companiile și industriile, cum ar fi industria prelucrătoare, pot aduce îmbunătățiri în ceea ce privește productivitatea, eficiența și calitatea.

Industria 4.0 oferă, de asemenea, oportunități de îmbunătățire a calității prin:
• Îmbunătățirea personalizării produselor.
• Creșterea interacțiunii cu clientul.
• Resurse software în cloud.
• Oportunități de colaborare.
• Proiectarea valorii bazată pe date.

În viitor, vom vedea că inteligența artificială (AI) va avea un impact mai mare în ceea ce privește calitatea produselor. Învățarea automată și algoritmii vor putea fi utilizați pentru a informa producătorii cu privire la defectele de producție care vor cauza probleme în ceea ce privește calitatea finală a produsului. AI ar putea depista din timp anomaliile subtile, ceea ce înseamnă că o calitate ridicată este menținută și costurile asociate sunt reduse la minimum. De asemenea, AI ar putea îmbunătăți capacitatea roboților de producție de a gestiona sarcini mai complexe și de a lua decizii autonome pe baza datelor în timp real. Acest lucru poate optimiza procesele de fabricație și poate îmbunătăți calitatea generală. AI ar putea fi, de asemenea, utilizată pentru a îmbunătăți produsele în faza de proiectare, oferind soluții prin intermediul unor scenarii și date de performanță actualizate.


De ce Sage X3?
Sage X3 oferă o soluție de gestionare a afacerii mai rapidă, mai intuitivă și mai potrivită pentru afacerea dumneavoastră în creștere, oferind un ROI favorabil și o experiență personalizată pentru companii comparativ cu sistemele ERP tradiționale.

Ai nevoie de o aplicație software sau îți dorești să testezi printr-un demo soluția Sage X3? Completează formularul de mai jos!

Misiunea Deveho este de a sprijini companiile pentru a se extinde, prin combinarea expertizei de business și tehnologie cu un management de proiect pragmatic și riguros.

Ne-am selectat cu atenție partenerii pe termen lung, iar angajații noștri sunt specialiști în soluții recunoscute. Astăzi, având aproximativ 20 de de ani de experiență in managementul aplicatiilor ERP, suntem un important jucător cu experiență la nivel înalt, o cultură orientată spre rezultate, precum și dorința de a oferi satisfacție clienților.

Solutia noastra ERP, Sage X3, este un sistem rapid, ușor și flexibil, care permite companiilor de dimensiuni medii si mari să iși îmbunătățească procesul de dezvoltare și profitabilitatea. 

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul
Softlead

Aplicația software Vaunt introduce modulul de evaluare gratuită a prețului apartamentelor

VAUNT, platforma de management al vânzărilor dedicată sectorului rezidențial, introduce un nou modul, Client Portal. Prin intermediul acestuia, clienții cumpărători au acces la date în timp real despre valoarea în piață a...

Citește articolul