Cum creștem performanța angajaților în perioade dificile?

22 iulie 2022

Conform unor studii McKinsey, 80% dintre respondenți au indicat faptul că leadership-ul a acționat potrivit și proactiv în perioadele de criză anterioare. 

Cum creștem performanța angajaților în perioade dificile?

În perioade de timp considerate a fi stresante (pandemie, termene de livrare, bugetare, audit financiar etc.), angajații din orice tip de companie se confruntă cu anxietate, stres, teama de a nu finaliza la timp proiecte importante sau de a omite erori de execuție. Cum poate o aplicație software să motiveze și să ajute echipele în vederea îndeplinirii obiectivelor și atingerii indicatorilor de performanță?

Efectele instalării pandemiei au reașezat pe mesele companiilor din întreaga lume nevoia de a stabili în mod accelerat, dinamic și eficient obiective, indicatori de performanță și activități dedicate îndeplinirii celor dintâi. Astfel, conceptul de OKRs a devenit tot mai des utilizat în organizații, atât pentru a gestiona echipe de lucru care interacționau la distanță, cât și pentru a crește rezultatele sau chiar pentru supraviețuirea unor business-uri. În mai puțin de un an, cele mai multe dintre companii au implementat principii de funcționare care să le asigure îndeplinirea obiectivelor pe toate nivelele de management sau de execuție ale afacerii lor: structură, luarea deciziilor de business în mod centralizat, stabilirea obiectivelor și a indicatorilor de performanță, aplicabilitate, aliniere și leadership.

În ADN-ul companiilor, se regăsesc profitabilitatea și creșterile, definite ca obiective, activități sau indicatori de performanță. Indiferent care este mărimea companiei, cifra de afaceri sau numărul de angajați, acestea sunt priorități de lucru și de comunicare, adaptate în funcție de industria reprezentată, de profilul companiei, dar mai ales de gradul deschiderii către un management bazat pe OKRs. 

Companii mari precum Intel, Google, Microsoft, Amazon, Facebook, Siemens sau Netflix au implementat cu succes metodologia OKRs.

Citește și Cum a reușit LinkedIN să crească de 7 ori utilizând metodologia OKRs?

Cum gestionăm eficient OKRs?

Crearea și menținerea unei culturi organizaționale este un element esențial în perioade critice, iar aceasta poate fi facil menținută cu ajutorul aplicațiilor software potrivite. Acestea vor avea rolul de a motiva angajații, dar și de a-i ajuta să comunice eficient cu alte departamente sau cu nivelele superioare de management.

Iată câteva tipuri de aplicații software utile companiilor (mai ales) în perioade dificile.

  • Aplicațiile software de tip OKRs

Alegerea unei soluții complete pentru departamentele de HR care include și un modul dedicat obiectivelor și indicatorilor de performanță poate fi opțiunea cea mai indicată. Astfel, poți:

  • Gestiona obiectivele echipei
  • Încuraja meritele performanței colegilor
  • Alinia colegii la obiectivele organizației
  • Evalua performanțele interne
  • Gestiona rapid concediile, lucrul la distanță și învoirile
  • Opera contractele de muncă și documentele aferente, dosarul angajatului, adeverințe etc.
  • Payroll
  • Urmări traiectoria profesională a fiecărui angajat, din momentul în care a venit în echipă până la finalul colaborării.
Aplicația software Mirro este o soluție 100% specializată în gestionarea și monitorizarea performanței angajaților. Costurile de implementare pornesc de la 5 Euro/utilizator, iar onboarding-ul este unul extrem de rapid și de prietenos, indiferent de gradul de digitalizare al companiei. Mirro este o soluție Software as a Service (SaaS) bazată pe tehnologia cloud-computing Microsoft Azure, ce asigură un nivel superior de securitate al datelor. Platforma poate fi integrată cu ușurință cu soluții de tip Applicant Tracking System sau soluții Payroll.

Ce rezultate îți poate aduce implementarea OKRs în companie?

În contextul digitalizării forțate și a trecerii la un sistem de lucru remote din ultimii ani, companiile au fost nevoite să găsească diverse soluții pentru consolidarea culturii angajaților. Totodată, au simțit nevoia stringentă a măsurării productivității acestora pe termen lung, în raport cu rezultatele vizate de companie. 

Printr-un astfel de proces a trecut și compania Schneider Electric care a reușit să îmbunătățească performanța companiei prin utilizarea unei soluții dedicate de management al OKR-urilor. 

Citește studiul de caz complet

  • Aplicațiile software de HR

De cele mai multe ori, aplicațiile software dedicate departamentului de resurse umane (HR) includ funcționalități de bază: salarizare, managementul dosarului salariaților, gestionarea contractelor de muncă, fișelor de post, pontaj. În cazul anumitor soluții software, soluțiile software de tip HR includ și module specializate pe gestionarea și monitorizarea indicatorilor de performanță (OKRs).

Află mai multe despre toate aplicațiile software de HR existente în portofoliul Softlead.

  • Aplicațiile software de tip CRM

În perioadele dificile, companiile ar trebui să se asigure că angajații au acces la toate resursele necesare îndeplinirii obiectivelor de performanță. Pentru departamentele de marketing, vânzări, financiar, suport tehnic și pentru nivelele de middle și top management, soluțiile software de tip CRM sunt esențiale în creșterea și menținerea unei interacțiuni eficiente atât în interiorul echipei, cât și în comunicarea externă, cu fiecare client sau prospect.

Află mai multe despre toate soluțiile software de tip CRM existente în portofoliul Softlead.

Ai nevoie de o aplicație software personalizată? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Aplicații software recomandate

Mirro este o soluție completă de performance management & HR, cu o interfață intuitivă și prietenoasă, ce poate fi accesată direct din browser și nu necesită instalare. In plus, avem cel mai rapid proces de onboarding si cel mai mic cost...

Descoperă aplicația arrow_forward

Articole IT&C similare
Softlead

MerchantPro: Evenimentele din Ucraina încetinesc dinamica magazinelor online din februarie

După doi ani de creșteri constante și semnificative, finalul lunii februarie 2022 aduce o dinamică mult temperată a achizițiilor online, arată datele analizate la nivelul magazinelor online găzduite de MerchantPro, platformă de soluții SaaS pentru eCommerce. Astfel, numărul comenzilor la nivel global, dar mai ales pe segmente care în mod tradițional aveau o dinamică pozitivă...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

CIO TALKS – Cybersecurity and Digital Resilience webcast powered by CIO Council

CIO Council și Revista CARIERE continuă seria de evenimente online, CIO TALKS – Powered by CIO Council, și organizează miercuri, 16 februarie, între orele 14:00-16:30, o nouă ediție: „Cybersecurity and Digital Resilience”.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

De ce aplicații software are nevoie o franciză?

Conform datelor publicate de Ziarul Financiar, piaţa românească de francize s-a dez­vol­tat constant în ultimii ani, atât prin concepte create local, cât şi prin branduri internaţionale, ajungând de la 1,6 mld. euro în 2014 la 3,6 mld. euro în 2019, cu un total de 450 de...

Citește articolul arrow_forward