Cum au crescut veniturile generate de aplicațiile mobile în 2021?

30 Jan 2022

Potrivit unui studiu publicat de Sensor Tower, utilizatorii europeni de aplicații mobile au cheltuit aproximativ 18,3 miliarde de dolari în cadrul marketplace-urilor Apple Store și Google Play în anul 2021, conturând o creștere de 23%.

Cum au crescut veniturile generate de aplicațiile mobile în 2021?

Criza generată de virusul COVID-19 a avut un impact major asupra cererii continue de aplicații.

Creșterea de 23% față de anul precedent cuprinde achizițiile din aplicații, abonamentele și aplicațiile premium. Cheltuielile din regiune au reprezentat 14% din veniturile globale din aplicațiile mobile, care au ajuns la 131,6 miliarde de dolari.

Majoritatea procentului a fost generat de App Store, cu 9,8 miliarde de dolari, o creștere de 22,5% față de anul precedent, în timp ce veniturile Google Play au crescut cu 23,2%, până la 8,5 miliarde de dolari.

În ceea ce privește descărcările, ambele marketplace-uri au înregistrat 27,4 miliarde de instalări, înregistrând o scădere de 4% față de 2020. Aplicația destinată utilizatorilor de Android a generat un număr mai mare de instalări, reprezentând 73,7% din descărcări.

Țara care a generat cele mai multe venituri a fost Marea Britanie, cu 3,5 miliarde de dolari, urmată de Germania și Franța.

Cu toate acestea, cele mai multe descărcări s-au semnalat în Rusia, 5,9 miliarde, în scădere cu 2,5% față de 2020, urmată de Turci cu 3,9 miliarde. Veniturile nu au fost semnificate în aceste regiuni din cauza procentului mic de conversie.

În ceea ce privește cele mai importante aplicații când vine vorba de încasări, clasamentul este asemănător lui 2020. Tinder se menține pe primul loc cu 392 de milioane de dolari generați din cheltuielile utilizatorilor, urmate de Disney+ și TikTok, ce a fost cea mai descărcată aplicație, urmată de WhatsApp și Telegram.

Jocurile mobile au generat 11,2 miliarde de dolari în 2021, o creștere de 16,7%, acestea reprezentând 61% din veniturile din aplicațiile mobile. Deși este o performanță impresionantă, este ușor în scădere de la 64,8% în 2020.

Descărcările de jocuri au scăzut cu 4,8% în Europa, de la 12,5 miliarde în 2020 la 11,9 miliarde în 2021.

În timp ce unele tendințe cheie ale pandemiei din 2020 au persistat, iar aplicațiile de divertisment și rețelele sociale au beneficiat masiv, alte domenii, cum ar fi jocurile, își revin treptat la niveluri pre-pandemie.

Citește și – Cum a impactat pandemia utilizarea aplicațiilor mobile?

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cum pot afla companiile de construcții care este ADN-ul Digital și de ce este important?

Conform publicației Real Estate, investițiile în piața imobiliară au însumat peste 323 milioane de euro în prima jumătate a anului 2022, fiind vorba despre un volum ridicat de proiecte în lucru. De asemenea, valoarea...

Citește articolul
Softlead

Cum reușește Cargus să gestioneze datele și să raporteze eficient?

Cargus extrage valoare din date cu o soluție New Business Dimensions

Citește articolul