Cum a impactat pandemia utilizarea aplicațiilor mobile?

15 august 2021

Conform unui studiu realizat de BusinessOfApps, în anul 2020 s-a înregistrat un record de 218 miliarde de descărcări pe aplicațiile mobile, iar în T2 2021 un record de 34 de miliarde de dolari în cheltuieli, cu 2 miliarde mai mult decât in T1.

Cum a impactat pandemia utilizarea aplicațiilor mobile?

Pandemia COVID-19 a afectat aproape fiecare colț al lumii, iar spațiul de marketing mobil nu a făcut excepție. Creșterea rapidă a numărului de instalări, al bugetelor publicitare și apariția noilor canale media, care fac un salt rapid și imens în topuri, sunt doar unele dintre cele mai importante perspective ale unei schimbări fără precedent în ecosistemul mediului online.

Aplicațiile mobile se adaptează și evoluează

În apogeul pandemiei, când timpul petrecut înafara locuinței era un lux, oamenii s-au orientat către dispozitivele lor mobile pentru soluții flexibile: utilizatorii au intrat în spații de lucru mobile și instrumente de comunicare, în jocuri inovatoare și noi canale de socializare inventive și chiar opțiuni de divertisment diversificate. 

În mod critic, pentru prima dată în istorie, timpul petrecut de către consumator pe smartphone, în medie, a depășit timpul petrecut la televizor. Nu numai asta, dar piețele aplicațiilor din țările în curs de dezvoltare au înregistrat o creștere și mai puternică, de exemplu, o majorare a instalărilor cu 167% în Nigeria. Poate cel mai uimitor este faptul că aceste tendințe nu prezintă semne de revenire la normal, în ciuda ridicării treptate a restricțiilor și a unei recuperări treptate.

  1. Platforme și canale în evoluție: revoluția TikTok și impactul generației Z

Dintre aplicațiile care au atins o creștere rapidă în ultimul an, niciuna nu a avut un impact mai mare decât cea mai descărcată aplicație din 2020: TikTok, platforma de socializare cu cea mai rapidă creștere din istorie.

Această platformă audiovizuală este acum utilizată de peste 45% din specialiștii în marketing în campaniile lor; doar Facebook depășește acest număr. Unul dintre cele mai importante aspecte ale platformei este că utilizatorii consideră aplicația ca fiind un centru de origine al trendurilor.

Oamenii prezintă mai mult interes în ceea ce privește reclamele, fiind cu 10% mai atrăgătoare și consumatorii cu 10% mai receptivi. În cele din urmă, TikTok este acum și platforma ce stăpânește podiumul pentru stimularea implicării utilizatorilor.

Deci, cine determină această schimbare pe canalele de publicitate? 

E nevoie de maxim 8 secunde pentru a lansa interesul generației Z (chiar și milenialii sunt la 12 secunde). Acest lucru face ca modelul de descoperire a conținutului de pe TikTok să fie centrat pe utilizator, crearea de conținut fiind aproape instantanee, fapt ce conturează un interes major către aplicație. Peste 60% dintre utilizatorii de TikTok sunt tineri ai acestei generații.

  1. COVID-19, liantul către noua formă a normalului

Pe măsură ce spațiul locuinței proprii a devenit intersecția vieții în timpul pandemiei și aproape toate aspectele activităților de zi cu zi au devenit îndepărtate, tehnologia a acaparat viețile și a devenit din ce în ce mai interconectată.

Acest lucru este evident mai ales atunci când se ia în considerare faptul că 38% din oameni au conectat un nou dispozitiv la internet de când a început pandemia.

Printre ecosistemele digitale care au apărut din acest boom tehnologic, asistența medicală și fitness-ul sunt remarcabile. Aproximativ 26% dintre proprietarii de ceasuri inteligente s-au abonat la un serviciu care oferă actualizări personalizate de sănătate și fitness, în timp ce mai mult de jumătate dintre consumatori au participat la o întâlnire virtuală de asistență medicală. Foarte important, aceste tendințe par să continue să fie puternice și după pandemie, 62% dintre consumatori spunând că vor programa întâlniri medicale virtuale chiar și atunci când va fi anunțat oficial ultimul caz de COVID-19.

O privire către viitor

Ecosistemul de aplicații care evoluează rapid devine din ce în ce mai complex pe măsură ce se recuperează din pandemia care l-a condus paradoxal la un apogeu istoric. 

Industria mobilă necesită soluții adaptabile de marketing pentru aplicații care iau în considerare schimbarea continuă a tendințelor și așteptărilor consumatorilor. De la revoluțiile media provocate de generații la o schimbare necesară a comportamentului de zi cu zi, companiile de aplicații mobile vor trebui să fie pregătite pentru orice scenariu și obstacol.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Kaspersky prezintă o soluție cloud creată pentru a contracara trișatul în domeniul eSports

Kaspersky a făcut primul pas în protejarea fair play-ului în domeniul eSports: compania a introdus o versiune beta a noii sale soluții Kaspersky Anti-Cheat pentru a ajuta organizatorii să combată trișorii. Cu această nouă ofertă cloud, Kaspersky detectează în timp real tentativele de a trișa și furnizează rapoarte automate clientului, care poate apoi să ia o decizie ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

SAP Business One HANA, tranzacţional şi analitic într-o singură platformă

Dacă aveţi în plan implementarea SAP Business One, trebuie să decideţi ce versiune a sistemului ERP alegeţi. În funcţie de tipul bazei de date, aveţi două opţiuni: SAP Business One pentru Microsoft SQL (baza de date relaţională standard) sau SAP Business One pentru SAP HANA (baza de date pe tehnologie in-memory computing). 

Citește articolul arrow_forward
Softlead

De ce e nevoie de normarea industriei de robotică?

Era digitală înseamnă, printre multe altele, şi automatizarea extinsă a proceselor robotice (RPA). Tehnologia scuteşte oamenii de efectuarea unor ore nenumărate de sarcini repetitive şi secvenţiale, fără o mare valoare adăugată. Însă aceşti “boţi” care definesc automatizarea nu înseamnă şi scutirea de existenţa unor ameninţări de natură informatic...

Citește articolul arrow_forward