Cum alegem aplicația software potrivită de management a depozitelor?

08 iunie 2020

  • 242.000 £/ an – pierderile înregistrate în medie de companiile mari, care nu gestionează eficient depozitele
  • Aproximativ 3000 de ore/an sunt pierdute de angajații depozitelor în activități ineficiente, ce ar putea fi digitalizate cu ajutorul unei aplicații de WMS.
Cum alegem aplicația software potrivită de management a depozitelor?

Considerată a fi punctul de maximă efervescență din industriile de retail, activitatea din depozite trebuie să fie extrem de bine organizată pentru a putea sta sub semnul productivității și eficienței. De aceea, aplicațiile de tip Warehouse Management System – WMS (managementul depozitelor) sunt sisteme-cheie în fluxul de activitate specifică depozitelor, fiind instrumentul de monitorizare al produselor/materialelor din depozit până în clipa în care ajung în posesia clienților finali, parcursul fiind urmărit și în cazul retururilor.

Piața tehnologiilor software dedicate aplicațiilor WMS este evaluată la 4.8 miliarde de dolari (pentru anul 2024).

O soluție software dedicată managementului depozitelor este o tehnologie special gândită pentru activitatea completă din interiorul depozitelor, ce are rolul de a colecta date, de a standardiza procese și de a executa în mod eficient operațiuni specifice.

Care sunt cele 3 tipuri principale de programe software WMS?

În funcție de mărimea business-ului, există 3 tipuri de aplicații WMS:

  • Warehouse Management implementat de sine stătător
  • Module dedicate activității de Supply Chain Execution
  • WMS – ca parte integrată a unui sistem complex de tip ERP

Cum alegem aplicația software de tip WMS potrivită pentru compania noastră?

Primul pas în alegerea soluției software potrivite este definirea obiectivelor ce privesc tehnologizarea, creionarea unui buget adaptat nevoii și trasarea resurselor complementarea ce asigură o implementare de succes.

Sunt câteva elemente esențiale la care este recomandat să te gândești înainte de a începe să soliciți oferte de la potențialii furnizori:

  • Dinamica volumelor de produse și/sau de comenzi gestionate. – Dacă înregistrezi între 50-100 de comenzi pe zi, e posibil ca un sistem WMS avansat să fie o povară reală pentru cash flow-ul și pentru organizația ta, în sine.
  • Care sunt aplicațiile software pe care le folosești în prezent?
  • Care sunt tehnologiile harware pe care le folosești? (de exemplu, scannerele de coduri de bare).
  • Poate părea o întrebare superficială, dar este important să revizuiești obiectivele și perspectivele organizaționale, așa cum le-ai definit pentru următorii 5 ani.

Iată o listă a celor mai importante aspecte pe care trebuie să le îndeplinească o soluție de tip WMS:

  • Adaptabilitate

Programele software dedicate managementului depozitelor trebuie să fie adaptate nevoilor companiei tale, așa cum sunt ele definite în prezent, dar și în raport cu perspectivele de creștere și dezvoltare. Soluțiile WMS sunt extrem de eficiente, dar doar atunci când sunt implementate corect și când aduc plus valoare structurii organizaționale care le-a achiziționat.

În cazul în care ai întâmpinat probleme serioase cu privire la managementul depozitului, atunci primul pas ar fi creionarea unei analize de business înainte de a alege furnizorul de soluții și chiar aplicația în sine.

O companie sănătoasă se află într-o permanentă evoluție, iar o decizie de digitalizare asumată astăzi ar trebui să reprezinte un pas bine făcut în oricare zi din următorii 5 ani.

  • Compatibilitate

Ai deja o aplicație complexă de tip ERP (Enterprise Resource Planning)  implementată în compania ta? În acest caz, este extrem de important să alegi un WMS care poate să susțină o integrare cu soluția există de ERP sau cu cea de tip MES (Manufacturing Execution System). Motivul este unul simplu: succesul implementării unei soluții WMS are la bază datele, iar dacă acestea nu sunt exportate/importate corect, iar comunicarea dintre aplicații nu este facilă, atunci concluziile și rezultatele finale nu vor fi cele așteptate.

  • Solicită-i furnizorului tău informații cu privire la serviciile de tip asistență tehnică

La fel ca și activitatea ce are la bază managementul depozitelor, și aplicația software în sine are o dinamică și o complexitate ce îi explică, totodată, plus valoarea adăugată. De aceea, recomandarea noastră este aceea de a te asigura că implementatorul soluției WMS va putea să ofere consiliere și asistență tehnică pe termen lung, pentru a putea trimite sesizări și pentru a remedia eventuale probleme apărute, care să nu afecteze rezultatele business-ului în sine.

Cât costă implementarea unei aplicații dedicată managementului depozitelor?

Pentru a stabili cu exactitate costurile unei aplicații software de tip WMS este nevoie, cu siguranță, de o analiză de business specifică activității în sine, precum și problemelor întâmpinate. Pentru o exemplificare ce poate poziționa clientul într-un orizont de buget estimativ, costurile implementării unei soluții de management a depozitelor poate varia între 5 000 și 22 000 de Euro.

Conform unui studiu publicat de SoftwarePath, utilizatorii plătesc în medie 167$/lună/utilizator pentru o aplicație WMS. Pentru a oferi o perspectivă și mai exactă, un astfel de pachet include funcționalități ce vizează managementul flotelor, rapoarte și sisteme de măsurare a eficienței de depozitare, managementul furnizorilor, precum și un set de specificații de bază, dar nu include integrări cu alte sisteme sau cu API-urile furnizorilor. Pentru acestea, însă, costurile pot varia între 200$ și 300$/utilizator/lună.  Pe lângă toate acestea, clientul trebuie să știe că este nevoie de bugetarea analizei de business ce va indica viziunea de ansamblu a proiectului (obiective, fluxuri de lucru, procese de business, funcționalități necesare, eventuale prioritizări, integrări), precum și servicii de Customer Support.

Ai nevoie de o aplicație software? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected]! 

Aplicații software recomandate

Aplicatie stocata in cloud ce are rolul de a eficientiza sistemul de gestionare al unui depozit. Impactul acestei tehnologizari si automatizari al depozitului este unul fantastic:Receptia marfii este facuta cu mai mult de 50% mai rapid, se reducere t...

Citește tot arrow_forward

WMS software este un warehouse management system adresat depozitelor și magaziilor. Optimall WMS software ajută la gestionarea mai ușoară a fluxurilor de lucru din depozit precum: recepții de marfă, ieșiri de marfă, inventar și picking depoz...

Citește tot arrow_forward

Mantis Logistics Suite Vision (LVS), este o suita integrată de solutii si sisteme de software WMS / Logistica pentru Supply Chain Execution. Design-ul platformei LVS reprezintă un mare salt al ...

Citește tot arrow_forward

WebWMS este o solutie gratuita de WMS cu facilitati avansate. WebWMS este solutia dezvoltata de profesionisti pentru profesionisti. WebWMS este singura aplicatie din piata care poate fi testata inainte de a fi utilizata, fara a fi nevoie sa fie imple...

Citește tot arrow_forward

FluxVision WMS este o componentă cheie în managementul eficient al depozitelor și în optimizarea stocurilor. Aceasta optimizează toate operațiunile care au loc în depozit, de la recepție și până la livrare.&nb...

Citește tot arrow_forward

Sistem de management al depozitelor pentru companii de toate dimensiunile: mici, medii sau de mare amploare. Utilizand cea mai buna tehnologie din domeniu, vei optimiza procesele afacerii, spatiul si activitatea angajatilor si vei...

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Meet and Code la ediția a treia în România: 27.000 de Euro de programare și tehnologie organizate de ONG-uri în cadrul Europe Code Week

Asociația Techsoup, susținătoarea activităților Europe Code Week în România, dă startul înscrierilor pentru cea de-a treia ediție Meet and Code. www.meet-and-code.org

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Smart Fintech obține autorizarea BNR și devine primul furnizor terț de plăți (TPP) prin open banking din România

Fintech-ul obține autorizarea pentru SmartPay - primul serviciu de inițiere a plăților din România acreditat de BNR sub inițiativa europeană PSD2

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Școala de Iarnă GPeC Online 24-28 februarie: cursuri intensive de E-Commerce și Digital Marketing pentru a avea un magazin online de succes

Școala de Iarnă GPeC – singura serie de cursuri intensive de E-Commerce și Digital Marketing din România – se va desfășura exlusiv online în perioada 24-28 februarie și se adresează tuturor celor interesați de a avea un magazin online de succes: antreprenori aflați la început de drum, deținători de magazine online existente, specialiști în marketing,...

Citește articolul arrow_forward