Cum a reușit brandul de fashion Peeraj să se adapteze într-un timp record pandemiei

16 Nov 2021

Peeraj reușește să se dezvolte și să intre cu succes în ecommerce, într-un timp record, în plină pandemie. 

Cum a reușit brandul de fashion Peeraj să se adapteze într-un timp record pandemiei

Despre Peeraj

Peeraj Brands International a fost înființat în România în 2006 și deține în portofoliu unele dintre cele mai cunoscute brand-uri din zona de fashion și lifestyle, înregistrând vânzări de zeci de milioane de euro. Peeraj Brands operează peste 12 brand-uri din întreaga Europă, în peste 40 de magazine.

Creșterea diviziei de fashion a Peeraj a fost una constantă și, în principal, bazată pe francizele unor brand-uri internaționale de fashion, încălțăminte și din zona de lifestyle de renume.

Peeraj Brand International SRL a încheiat în 2018 una dintre cele mai importante tranzacții de pe piața de fashion din Europa Centrală și de Est. Astfel, Peeraj a vândut franciza din România către retailerul polonez de încălțăminte CCC, care operează magazinele de pantofi sub marca CCC din România. Tranzacția s-a ridicat la 33 de milioane de euro.

Încă de la început, grupul a căutat să identifice tendințele cheie în modă ale fiecărui sezon și să inoveze prin prisma numeroaselor magazine aflate în portofoliu. Toate acestea, dublate de un efort susținut, creștere planificată și o dorință constantă de a excela, au făcut din Peeraj Brands International unul dintre cele mai mari și importante grupuri de francize de fashion și lifestyle de pe piața locală de retail.

Printre brandurile comercializate în magazinele monobrand ale Peeraj se numără Emporio Armani, Skechers, Swarovski, Boggi sau OVS Kids.

Peeraj integrează VTEX în plină pandemie

Timp de 14 ani, compania a dezvoltat continuu prezența offline în întreaga țară prin zeci de magazine monobrand poziționate în mall-uri. Deși sunt experți în felul acesta de a face business, segmentul de operațiuni online reprezenta un punct slab în strategia Peeraj. Acest “călcâi al lui Ahile” a devenit foarte vizibil odată cu pandemia globală.

În luna martie 2020, COVID-19 a început să prezinte o reală problemă (și) pentru retailerii din România. Mall-urile s-au închis și, cu ele, posibilitatea Peeraj de a vinde în magazine brick-and-mortar. Trebuia găsită o soluție cât mai repede. Închiderea mall-urilor ar fi însemnat pierderi masive pentru grupul de fashion. Banii erau blocați în stocurile de primăvară-vară, iar magazinul online trebuia să fie complet funcțional până la Black Friday și vârful de vânzări de la finalul anului. Ținând cont de tipul de business de francizor multibrand, era nevoie de o arhitectură adaptată și un flux descentralizat de procesare și alocare a comenzilor, astfel încât să se ofere independență magazinelor – un avantaj semnificativ pentru un model de business de tip marketplace.

Astfel, la finalul lunii martie s-a născut, în doar câteva zile, primul magazin online al grupului. A fost denumit Distinctive.ro, numele pe care îl poartă și singurul magazin multibrand cu prezență offline al grupului, care se află în Timișoara. 

Contextul economico-social nu a făcut decât să sublinieze nevoia oricărui fashion retailer de a activa și în mediul online. Peeraj avea nevoie de o structură scalabilă, adaptabilă și flexibilă care să descentralizeze și să automatizeze întregul flux de procesare a comenzilor, și care să permită în același timp gestionarea unui catalog de produse cu o diversitate mare și specificitate la nivel de brand, dar care să asigure din punct de vedere front end o experiență unitară pentru clienții brandurilor comercializate.

De ce VTEX?

“Am realizat că oferta VTEX este cea mai complexă și completă, dar și cea mai puțin costisitoare pe termen mediu și lung, direct proporțională cu creșterea veniturilor. Aceste lucruri ne-au dat încrederea că vom câștiga un partener și nu un simplu furnizor de platformă ecommerce. Principalul avantaj este posibilitatea de a opera online cât și un sistem in-store, o opțiune pe care grupul Peeraj dorește să o exploreze în viitor pentru magazinele fizice”
Alina Cazacu, partener DigitalKitchen și partener al grupului Peeraj în coordonarea activităților de ecommerce ale grupului.
 Scalabilitate fără restricții Platforma VTEX permite scalarea cu ușurință a business-ului, putând fi adăugate rapid noi brand-uri și produse. Practic, dacă un retailer dorește integrarea în Distinctive.ro, acest lucru se va face foarte ușor. Integrarea durează câteva zile, iar ca flux operațional, comanda se duce direct în magazinele care administrează aceste brand-uri, angajații de acolo le împachetează și sunt trimise către clientul final. Implementarea efectivă a durat doar circa patru luni. O provocare a reprezentat-o adaptarea arhitecturii inițiale în zona de ecommerce. Pe 20 octombrie, totul era în picioare, gata de campania de Black Friday! Alt lucru important care a atras Peeraj către VTEX este faptul că experiența și integrarea sunt omnichannel. Astfel, se poate integra modulul VTEX inStore. “Ne gândim să începem un proiect pilot pentru unul din magazinele Skechers, iar dacă acesta va avea rezultate bune, îl vom implementa și la nivelul celorlalte magazine”.

Arhitectură complexă

Arhitectura și planul de business s-au dovedit a fi foarte complexe. De exemplu, dacă un client comandă trei produse de la brand-uri diferite de pe Distinctive.ro, cele 3 produse vin din 3 magazine diferite, livrate de 3 curieri diferiți, în 3 pachete diferite. Acestea nu ajung consolidate la client, el fiind anunțat de acest lucru – ca în Amazon Marketplace, practic. Plata se face per comandă, dar facturarea și împărțirea se fac diferențiat în funcție de seller. Această descentralizare, deși complexă, prezintă și avantaje foarte clare.

Munca angajaților din magazine este mult ușurată și se optimizează și fluxul de stocuri – una dintre principalele provocări inițiale, rezolvată cu ajutorul VTEX. VTEX s-a implicat inclusiv la nivel de front end, aducând mai multe agenții care să sprijine realizarea acestui proiect amplu. 

Peeraj estimează vânzări de peste 1 milion de euro în 2021, exclusiv din online, urmare a implementării în timp record a platformei VTEX. Și mai important este faptul că brand-ul de fashion se va putea extinde și va putea îngloba din ce în ce mai multe branduri cu ușurință, rapid și eficient.

Rezultate

VTEX este prima și singura soluție de comerț end-to-end la nivel global, complet integrată, cu marketplace nativ și capacități OMS. Ajutăm companiile din domeniul retail, producție, vânzare cu amănuntul, alimente, bunuri de consum ambalate și alte piețe să vândă mai mult, să opereze mai eficient, să scaleze fără probleme și să livreze o experiență a clientului remarcabilă. Arhitectura noastră modernă, pe bază de microservicii, și afacerea noastră solidă și instrumentele de dezvoltare permit VTEX să asigure viitorul afacerilor clienților noștri și să îi degreveze de povara actualizărilor software.

VTEX este o companie tech mulținațională prezentă în 32 țări care oferă o soluție de comerț end-to-end enteprise, cloud-native, cu capabilități native de marketplace și order management (OMS). Venim în sprijinul companiilor din retail, producție, vânzare cu amănuntul, alimente, bunuri de consum ambalate, industrie, precum și din multe alte piețe, astfel încât acestea să vândă mai mult, să își desfășoare operațiunile mai eficient, să scaleze fără probleme și să ofere o experiență remarcabilă clienților.

Listată la Bursa din New York (NYSE: VTEX), compania noastră a fost recunoscută pentru a al doilea an consecutiv drept Vizionară în Gartner Magic® Quadrant for Digital Commerce™ și numără peste 2000 de clienți cu peste 2500 de magazine active în 32 de țări. Printre clienții noștri se numără branduri mari precum Walmart, Carrefour, Adidas, Whirpool, C&A, Nestlé, Stanley Black & Decker, AB InBev, Sony, Motorola, Coca & Cola și multe altele.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul