Cum reușește o afacere din Bistrița să crească business-ul cu 30%?

16 Nov 2021

Biasicom: agilitate, flexibilitate și scalabilitate alături de VTEX

Cum reușește o afacere din Bistrița să crească business-ul cu 30%?

Alături de VTEX, Biasicom urmărește o creștere de minim 30% a afacerilor, atât în 2021, cât și în 2022. Retailerul urmărește să își îmbogățească portofoliul de produse și de asemenea să-și deschidă propriul marketplace.

Despre Biasicom

Biasicom este un business de familie lansat în anul 1994 de Cîrlejan Niculiță, frigotehnist de profesie. Începutul a fost cu zona de service, iar ulterior s-a decis infintiintarea unui magazin brick and mortar în municipiul Bistrița.

În anul 2011 au început și primele vânzări online iar în 2012 s-a ajuns la 5 magazine offline în județul Bistrița – Năsăud. În prezent au rămas 3 magazine brick and mortar, iar focusul actual este online-ul coordonat de Cîrlejan Silviu. Anul 2020 s-a încheiat pentru Biasicom cu o cifră de aproximativ 5 mil. euro, având o echipă de 30 persoane.

Diferențiere față de concurență

Pe lângă toate brandurile cunoscute de pe piață, Biasicom are și un portofoliu de branduri cu un raport calitate-preț excelent, pe care le importă în exclusivitate și care nu se găsesc în portofoliul marilor retaileri.

În timpul pandemiei, magazinele brick & mortar au înregistrat scăderi ale vânzărilor cu până la 50% în lunile martie – iunie 2020. Ulterior, traficul și vânzările au început să își revină timid, iar până în trimestrul patru al lui 2020, vânzările au fost aproape similare cu cele din aceeași perioada a anului precedent. Printre best sellerele companiei se numără congelatoarele, laptopuri dar și friteuzele.

Zona de service în perioada de carantină din 2020 a fost aproape de zero. “Am observat faptul că mulți utilizatori de electrocasnice preferă să schimbe decât să repare produsele”, spune Cirlejan.

Planuri de dezvoltare alături de VTEX

Alături de VTEX, Biasicom urmărește să își îmbogățească portofoliul de produse și de asemenea să deschidă noi categorii. De asemenea, în viitorul mediu, Biasicom, folosindu-se de instrumentele ușor de folosit ale VTEX, dorește să adauge selleri în magazin, devenind astfel un marketplace.

Rolul VTEX este acela de a integra cât mai mulți furnizori pe Biasicom.ro, putând totodată să fie folosit și ca marketplace.

“Am pornit parteneriatul cu VTEX pentru că am identificat pe piața din România o nevoie din ce în ce mai mare de digitalizare. În momentul de față există potențial mare în zona de ecommerce, așa că am făcut acest pas pentru a ne ajuta clienții să își dezvolte businessurile în ritm accelerat”.

Parteneriatul cu echipa noastră

Biasicom a ales VTEX pe baza agilității, flexibilității și scalabilității platformei. Platforma noastră este construită pentru a aduce valoare companiilor și pentru a veni în sprijinul lor în procesul de upgrade de business. Procesul implementării a început cu o planificare riguroasă a acțiunilor ce trebuiau îndeplinite de fiecare parte implicată. Am stabilit care sunt cerințele și așteptările, pentru a ne asigura că livrăm soluția perfectă pentru clientul nostru.

“Considerăm că este important să discutăm deschis de la începutul colaborării, pentru că astfel reducem orice potențiale neînțelegeri și întârzieri în livrarea proiectului”, spun reprezentanții CustomSoft, integratori parteneri ai VTEX în România.

În orice proiect pot apărea diferite provocări, însă acestea se depășesc ușor cu ajutorul comunicării eficiente. Biasicom comercializează, printre altele, și produse electronice și electrocasnice, domeniu cu care VTEX și CustomSoft sunt familiari datorită experienței din trecut. Fiind un business aflat în creștere, Biasicom a avut nevoie de o soluție scalabilă, capabilă să țină pasul cu evoluția (mai multe produse adăugate pe site, mai multe comenzi etc.).

Mulțumită eforturilor echipelor implicate, am reușit să livrăm această soluție care să îi ajute în procesul de digitalizare, pentru a trece la nivelul următor într-un timp scurt.

Lucrând în parteneriat cu VTEX, CustomSoft pune la dispoziția clienților know-how extins din zona de ecommerce și tehnologie. De asemenea, acest parteneriat ajută foarte mult și pe partea de comunicare și lucru în echipă. Noi considerăm că împreuna cu VTEX putem ajuta la diminuarea uneia dintre problemele actuale ale pieței de retail din România: prezența online scăzută.

Module și facilități esențiale pentru un magazin online al viitorului

VTEX este singura platformă în momentul actual care oferă ecommerce, marketplace și OMS (order management system) într-o singură soluție.  VTEX oferă funcționalități avansate de recomandare produse și personalizare, Smart Checkout, rapoarte, și alte facilități esențiale pentru un magazin online.

Sprijinită și de VTEX, Biasicom urmărește o creștere de minim 30% a afacerilor, atât în 2021, cât și în 2022.

De ce VTEX?

VTEX este prima și singura soluție de comerț end-to-end la nivel global, complet integrată, cu marketplace nativ și capacități OMS. Ajutăm companiile din domeniul retail, producție, vânzare cu amănuntul, alimente, bunuri de consum ambalate și alte piețe să vândă mai mult, să opereze mai eficient, să scaleze fără probleme și să livreze o experiență a clientului remarcabilă. Arhitectura noastră modernă, pe bază de microservicii, și afacerea noastră solidă și instrumentele de dezvoltare permit VTEX să asigure viitorul afacerilor clienților noștri și să îi degreveze de povara actualizărilor software.

VTEX este o companie tech mulținațională prezentă în 32 țări care oferă o soluție de comerț end-to-end enteprise, cloud-native, cu capabilități native de marketplace și order management (OMS). Venim în sprijinul companiilor din retail, producție, vânzare cu amănuntul, alimente, bunuri de consum ambalate, industrie, precum și din multe alte piețe, astfel încât acestea să vândă mai mult, să își desfășoare operațiunile mai eficient, să scaleze fără probleme și să ofere o experiență remarcabilă clienților.

Listată la Bursa din New York (NYSE: VTEX), compania noastră a fost recunoscută pentru a al doilea an consecutiv drept Vizionară în Gartner Magic® Quadrant for Digital Commerce™ și numără peste 2000 de clienți cu peste 2500 de magazine active în 32 de țări. Printre clienții noștri se numără branduri mari precum Walmart, Carrefour, Adidas, Whirpool, C&A, Nestlé, Stanley Black & Decker, AB InBev, Sony, Motorola, Coca & Cola și multe altele.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Revoluționarea comunicării, relației cu clienții și eficienței operaționale

GoIT este o companie internațională de educație tech pentru începători, lider de piață pe acest segment în CEE. În prezent, organizația numără aproximativ 300 de angajați, activează în țări precum România,...

Citește articolul