Cum urmărește Meli Melo triplarea vânzărilor online alături de VTEX

16 Nov 2021

Alături de VTEX, Meli Melo își propune să își tripleze vânzările online în următorii cinci ani. Pentru 2021, target-ul este de circa 5% din totalul vânzărilor. Estimarea vine că urmare a comportamentului clienților, mulți dintre aceștia migrând în continuare către online. 

Cum urmărește Meli Melo triplarea vânzărilor online alături de VTEX

Despre Meli Melo

Compania deține cea mai mare rețea de magazine cu bijuterii și accesorii fashion din România și, de la începutul anului 2017 sunt prezenți și în segmentul de decorațiuni pentru casă prin magazinele Meli Melo Deco. Meli Melo este unul dintre cei mai cunoscuți retaileri de fashion, bijuterii și accesorii de pe piața din România. Activitățile în retail au început în 1998, inițial cu un magazin fizic, între timp depășind 60 de locații fizice, pe patru piețe.

Meli Melo are prezență în România, Moldova, Bulgaria și Serbia, compania numărând circa 400 de angajați. Printre produsele comercializate de brandul construit de francezul Stephane Dumas se numără produse de fashion, bijuterii, genți, eșarfe, accesorii pentru păr, curele, dar și accesorii pentru copii sau ceasuri.

Divizia de distribuție a companiei colaborează cu cel mai mare lanț de hypermarket-uri din România, Carrefour. Prin intermediul Carrefour, Meli Melo comercializează produse de la branduri cunoscute precum Kenvelo, Pierre Cardin, Lee Cooper și Pompea.

Prima platformă de ecommerce a companiei a fost lansată în urmă cu mai bine de zece ani

De-a lungul timpului a suferit numeroase modificări, pentru a se alinia tendințelor și reglementărilor din piață, oferind, treptat, din ce în ce mai multe facilități. Din 2019, platforma a fost complet schimbată, datorită parteneriatului cu VTEX și transformată într-un site multi-brand. Astfel, actuala platformă Meli Melo s-a schimbat aproape complet, acum incluzând brandurile proprii Meli Melo, Meli Melo Deco, Meli Melo Exclusive și Oh la la by Meli Melo, dar și branduri internaționale pe care compania le consideră importante pentru piețele pe care activează.

“Căutăm continuu oportunități de a adăuga branduri și produse noi pentru a oferi varietate din ce în ce mai mare clienților”, spune Stephane Dumas, CEO al Meli Melo Paris.

Trecerea la VTEX

Meli Melo a ales VTEX deoarece este una dintre cele mai mari platforme de ecommerce la nivel global, oferind soluții complexe pentru comerțul online.

“VTEX oferă oportunități de creștere rapidă a business-ului, dar are și module complexe integrate în platformă. Aici vorbim de marketing, orders management, plăți și așa mai departe”, spune Dumas.

Totodată, alături de VTEX compania poate continua mult mai ușor extinderea internațională, integrarile și localizările făcându-se foarte ușor comparat cu alte platforme mai puțin agile și flexibile. Calendarul implementării a fost stabilit împreună cu VTEX și ACCT. Cea mai mare provocare a fost respectarea datei de lansare, țînând cont de complexitatea proiectului, amploarea lui și multiplele necunoscute de la acea dată.

Website-ul Melimeloparis.ro a fost finalizat în doar 6 luni, conform programului, cu ajutorul echipelor de suport din mai multe țări, dar și a managerului de proiect al VTEX. 

"Dacă ar fi să rezum în doar câteva cuvinte parteneriatul cu VTEX aș spune stabilitate, tehnologie superioară și suport excelent. Pentru viitor, avem în vedere extinderea platformei online pe piețele din Moldova și Grecia, precum și creșterea business-ului în România”. Stephane Dumas, CEO - Meli Melo Paris

VTEX - O alegere naturală

Atât datorită prezenței la nivel global, cât și datorită rețelelor de parteneri de pe mapamond. Practic, platforma online a Meli Melo va putea fi ușor integrată cu alte companii de fulfillment, din terțe țări. Integrarea cu Shop.Verandamall.ro, alt client al VTEX, s-a putut astfel realiza foarte ușor. Similar și cu motorul de căutare Glami.ro.

VTEX este o soluție complexă, adaptată cerințelor oricărui tip de business. Integrarea în platformă a unor module precum Orders management, Plăti, Promoții, te ajută să ai o imagine de ansamblu a afacerii și să poți lua decizii în timp real. Aceste decizii sunt bazate pe date, nu pe intuiție.

De atunci, echipa din România a VTEX a crescut considerabil, iar implementarea și mentenanța este localizată aici, alături de parteneri renumiți din piață.

Certitudini și provocări

În perioada pandemiei, compania a reușit să crească considerabil vânzările din zona materialelor de protecție (măști, mănuși, gel igienizant), ca urmare a închiderii magazinelor fizice.

“În online, clienții au avut un comportament ușor schimbat. Zona de Home & Deco a înregistrat o creștere de aproximativ 30%. După perioada de lockdown, clienții și-au reluat în mare parte comportamentul anterior din online, cele mai bune vânzări fiind înregistrate pe categoriile de genți, bijuterii, eșarfe și accesorii de păr”, spun reprezentanții Meli Melo.

Compania își propune să își tripleze vânzările online în următorii trei ani. Pentru 2021, target-ul este de circa 5% din totalul vânzărilor. Estimarea vine ca urmare a comportamentului clienților, mulți dintre aceștia migrând către online, mai ales în perioada aceasta.

Cifre și previziuni

VTEX este prima și singura soluție de comerț end-to-end la nivel global, complet integrată, cu marketplace nativ și capacități OMS. Ajutăm companiile din domeniul retail, producție, vânzare cu amănuntul, alimente, bunuri de consum ambalate și alte piețe să vândă mai mult, să opereze mai eficient, să scaleze fără probleme și să livreze o experiență a clientului remarcabilă. Arhitectura noastră modernă, pe bază de microservicii, și afacerea noastră solidă și instrumentele de dezvoltare permit VTEX să asigure viitorul afacerilor clienților noștri și să îi degreveze de povara actualizărilor software.

VTEX este o companie tech mulținațională prezentă în 32 țări care oferă o soluție de comerț end-to-end enteprise, cloud-native, cu capabilități native de marketplace și order management (OMS). Venim în sprijinul companiilor din retail, producție, vânzare cu amănuntul, alimente, bunuri de consum ambalate, industrie, precum și din multe alte piețe, astfel încât acestea să vândă mai mult, să își desfășoare operațiunile mai eficient, să scaleze fără probleme și să ofere o experiență remarcabilă clienților.

Listată la Bursa din New York (NYSE: VTEX), compania noastră a fost recunoscută pentru a al doilea an consecutiv drept Vizionară în Gartner Magic® Quadrant for Digital Commerce™ și numără peste 2000 de clienți cu peste 2500 de magazine active în 32 de țări. Printre clienții noștri se numără branduri mari precum Walmart, Carrefour, Adidas, Whirpool, C&A, Nestlé, Stanley Black & Decker, AB InBev, Sony, Motorola, Coca & Cola și multe altele.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul