1. Care este principalul diferențiator pe care îl aduce VTEX companiilor care aleg să investească într-o soluție ecommerce?
VTEX este o platformă enterprise, dedicată companiilor medii și mari, care doresc să scaleze rapid și sustenabil. Îmi este greu să aleg un singur diferențiator al platformei, dar aș spune că este vorba despre combinația dintre capabilitățile native de marketplace, sistemul de order management integrat și arhitectura unică pe piață. Platforma VTEX este API-native, headless și multitenant, adică perfect configurabilă și flexibilă, dar în același timp robustă și independentă de actualizări.
2. Care sunt beneficiile aduse de VTEX magazinelor online care vizează creșteri semnificative ale vânzărilor? (exemple de funcționalități)
Creșterea vânzărilor este în primul rând rezultatul unui parteneriat tehnologic și de business. Practic, flexibilitatea platformei permite integrarea oricărui instrument care ar putea ajuta vânzările, de la functionalitati inovatoare, la live commerce și comerț conversațional. În același timp, VTEX vine din start cu:
- Capabilități de comerț digital B2C, B2B și marketplace nativ
- Management al comenzilor (OMS) integrat
- Capabilități extinse de a crea promoții, abonamente și cupoane
- Căutare inteligentă pe bază de A.I. și SmartCheckout
- Certificare PCI DSS si integrare cu cei mai mari procesatori de plăți
- Mediu modern de dezvoltare, susținut de documentație extensivă
- Multiple aplicații predefinite (app store) și posibilitatea de a construi aplicații și integrări locale
- Servicii enterprise la toate nivelurile, de la implementare la suport
- Time-to-revenue scurt și TCO scăzute
3. În ce etapă a dezvoltării unei companii aceasta trebuie să ia în considerare implementarea soluției VTEX? În ce perioadă a anului este recomandată o astfel de implementare?
VTEX este o platformă de comerț digital enterprise, destinată deci companiilor mature care vor să se extindă online sau să depășească limitele propriei piețe. La nivel global lucrăm cu branduri mari precum Wallmart, Samsung, Motorola, Carrefour, Nestlé sau Unilever.
Datorită arhitecturii de tip SaaS, VTEX poate fi implementată în orice moment, capabilitățile platformei facilitând migrarea rapidă de pe sistemele existente, dacă ele există.
Având însă în vedere că vorbim despre o platformă de comerț digital, este indicat ca viitorul administrator al platformei să ia în calcul perioadele de vârf din acest segment de piață (sărbătorile principale, Black Friday, reducerile sezoniere) și să-și anunțe din timp participarea la ele. În funcție de asta putem planifica mai bine testele și data de lansare.
4. Cum trebuie să se pregătească o companie înainte de a demara un flux de implementare a platformei VTEX?
Să se gândească foarte bine care sunt obiectivele pe care vrea să le atingem împreună și, mai ales, ce experiență vrea să ofere clienților săi. Atât. De aici încolo se ocupă echipa și partenerii noștri de implementare, experți în industrie. Totodată, VTEX joacă și un rol consultativ extrem de important, bazat pe experiența companiei cu cei peste 2.500 de clienți mari și foarte mari la nivel global.
5. Care sunt principalele probleme pe care VTEX le rezolvă în ecosistemul de vânzări online?
VTEX aduce cu ușurință la aceeași masă (și în același dashboard, aș spune) toți actorii ecosistemului de ecommerce: clienți, furnizori, livratori, procesatori de plăți, vânzători de pe platformă și așa mai departe. Soluțiile VTEX răspund din start la peste 90% din necesitățile și dorințele comercianților online.
Gestiunea comenzilor? Integrată în platformă. Managementul livrărilor? În platformă. Promoții și email-uri tranzacționale? La fel. Catalog avansat de produse și promoții specializate? Sunt la un click distanță. Iar dacă decizi să-ți transformi magazinul într-un marketplace, tot ce trebuie să faci este să inviți vânzători pe platformă!
6. Ce înseamnă o implementare de succes și care trebuie să fie așteptările unui retailer online? Care sunt indicatorii (metricile) pe care o companie le poate urmări pentru a analiza impactul tehnologiei software în creșterea volumului de vânzări sau în capacitatea de extindere a companiei?
Tehnologic, toate implementările sunt de succes. Ce înseamnă „succesul” la nivel de companie este ceva ce vom defini alături de client. De altfel, VTEX urmărește să devină un partener de business, nu un simplu furnizor de tehnologie.
Desigur că există variabile specifice întregului domeniu de ecommerce (trafic, viteză de încărcare a site-ului, rată de conversie, scor Lighthouse etc.) care pot fi și vor fi măsurate conform specificațiilor clientului, dar fiecare companie este unică la nivel de obiective generale.
De exemplu, creșterea vânzărilor este de cele mai multe ori un obiect important și în același timp... secundar. Multe companii vor să-și treacă 10% din business în online, altele vor să creeze campanii de fidelizare pentru un grup de clienți care le aduc mare parte din venituri, altele vor să testeze extinderea în afara granițelor etc.
Pentru VTEX este important și celebrul Time-to-Revenue, adică perioada dintre începerea implementării și prima comandă de pe platformă. Aici am avut magazine care au devenit active în mai puțin de două luni!