Din această perspectivă, a circulaţiei informaţilor, companiile care au relaţii intense cu parteneri de afaceri stabili (producători, distribuitori, retalieri) pot beneficia de integrarea ERP - EDI. Electronic Document Interchange este tehnologia care permite schimbul automat de documente şi informații între sistemele informatice ale partenerilor de afaceri. Practic, angajaţii nu mai schimbă mesaje şi hârtii ci sistemele de gestiune schimbă automat fişiere XML (format standardizat), cu toate informaţiile necesare derulării tranzacţiilor comerciale. SAP Business One poate genera fişiere XML pentru orice tranzacţie care vizează un partener extern, de la ofertă la confirmarea plăţii. În România, unii retaileri mari cer explicit utilizarea sistemelor EDI ca o condiţie de colaborare, însă valoarea reală vine din integrarea EDI-ERP şi creşterea de eficienţă generată.
Unde este nevoie de EDI
Cele mai frecvente integrări SAP Business One-EDI le-am făcut pentru companii care lucrau cu hypermaketuri precum Carrefour şi Auchan, magazine de bricolaj precum Dedeman, Leroy Merlin sau BricoDepot sau retaileri de electrocasnice ca Altex. Tehnologia EDI este deja matură iar integrarea cu sistemele ERP este simplă şi nu ridică probleme.
Rezultatele în business sunt însă surprinzătoare. În esenţă, integrarea ERP-EDI duce la procesarea mult mai rapidă a comenzilor, scurtarea ciclului comandă-încasare, dar şi simplificarea relaţiilor de colaborare cu partenerii de business care utilizează deja EDI. O mare parte din munca manuală de procesare a documentelor/informaţiilor dispare, ceea ce creşte atât productivitatea cât şi calitatea datelor. Toate companiile care au implementat EDI au ajuns la concluzia că este un sistem cu impact major asupra activităţii şi că nu ar concepe să lucreze fără.
Ce aduce integrarea SAP Business One-EDI
Am făcut o selecţie a ceea ce clienţii noştri obţin prin utilizarea EDI:
- Preţuri şi discount-uri actualizate în timp real, direct din SAP
- Stocuri afişate în timp real către clienţi/parteneri
- Cereri de ofertă adăugate automat în sistemul SAP
- Oferte trimise automat către client
- Comenzi adăugate automat în sistemul SAP
- Confirmări ale comenzilor trimise automat către client
- Avize de expediţie adăugate automat în sistemul clientului
- Import recepţie marfă la client şi generarea facturilor de vânzare pe baza importului anterior
- Facturi de vânzare din sistemul SAP către sistemul clientului
- Cereri de retur din sistemul clientului in sistemul SAP Business One
Deci multă automatizare, ceea ce se traduce în mai puţină bătaie de cap, mai puţine erori şi câştig semnificativ de timp şi eficienţă.
Oferim integrare ERP-EDI de peste 10 ani, iar implementarea comună a celor două sisteme, prin acelaşi furnizor, oferă avantajul unei fluenţe în dezvoltare şi utilizare. Aceasta este generată de analiza unică a cerințelor de business dar şi a înţelegerii specificului activităţii clienţilor.
Pentru detalii despre tehnologia EDI pe care o integrăm în proiectele de SAP Business One şi a condiţiilor de implementare, contactați-ne chiar acum !