Asos - povestea retailerului care vinde haine online. Cum a reușit?

07 Sep 2021

ASOS este un retailer de e-Commerce, poziționat strict în mediul online, renumit în întreaga lume pentru modul de expunere a tendințelor în îmbrăcăminte atât pentru femei, cât și pentru bărbați și pentru strategia de prețuri și marketing, ce a reprezentat un punct cheie din succesul companiei. ContactPigeon.com a publicat un studiu de caz ce detaliază parcursul, motivele și alegerile din spatele evoluției brandului.

Asos - povestea retailerului care vinde haine online. Cum a reușit?

Povestea ASOS începe relativ recent, având în vedere poziția actuală, mai exact în data de 3 iunie 2020, când fondatorii săi, Nick Robertson, Quentin Griffiths și Andrew Regan lansează compania, surprinzător, nu în domeniul fashion, ci la un pol opus, prin vânzarea de pistile și mortare, ulterior trecând la rochii, fapt ce a direcționat compania în industria modei. La momentul actual, ASOS vinde peste 850 de brand-uri alături de propria linie de îmbrăcăminte și accesorii și livrează în peste 196 de țări, poziționând compania originară din Marea Britanie în topul retailerilor din spațiul online.

Cum a devenit ASOS unul din giganții industriei de e-Commerce a modei în doar două decenii de operațiuni, doar prin intermediul canalelor online? 

În era vitezei, experiența facilă de cumpărare câștigă încredere și loialitate. ASOS oferă clienților transport gratuit la nivel global și returnări gratuite. Compania se concentrează pe eficiența distribuției, localizarea comerțului electronic și un plan strategic internațional de vânzări pentru a ajuta la extinderea la nivel global. Așadar, iată 4 motive pentru care acest brand reprezintă o poveste de succes:

  1. Totul începe și se termină prin client

Accentul pe client însumează o serie de beneficii precum navigarea ușoară a site-ului, multiple opțiuni de cumpărare, urmărirea comenzilor, expedierea și returul gratuite, răspunsuri rapide la mesaje, etc. ASOS analizează în mod constant comportamentul utilizatorilor pentru a îmbunătăți experiența de cumpărare și folosește feedback-ul generat pentru a perfecționa sistemul UI (User Interface). Pe lângă acestea, tot pentru a îmbunătăți experiența beneficiarilor, compania a lansat o aplicație de smartphone, fapt determinat de creșterea interesului pentru achizițiile prin intermediul telefonului mobil.

Care este secretul? Răspunsul este utilizarea canalelelor de social media și marketing pentru a interacționa cu clienții la un nivel mai personal. Sondajele, cadourile sau beneficiile sunt doar câteva exemple.

  1. Impactul generației Z

Prin tendințele unei generații cu gândire liberă și neconformă, brand-ul a rupt noi bariere în industria modei din spațiul e-Commerce. Introducerea conceptului de „Abordare All-inclusive” a determinat compania spre înlocuirea cuvintelor precum „frumusețe” cu „față + corp” și spre eliminarea secțiunilor specifice genului pentru îmbrăcăminte și accesorii. În plus, ASOS a renunțat la expunerea produselor prin intermediul modelelor pretențioase, photoshopate și nerealiste, în schimbul purei realități umane. Pentru a pune și mai mult accentul pe tendințele generației Z, compania implică clienții săi și prin intermediul rețelelor de socializare.  

Conform Statista, în fruntea activităților ce influențează din ce în ce mai mult comportamentul comerțului electronic se află cu 45% relaționarea cu clienții prin intermediul mesajelor sau comentariilor. Pe următoarele locuri se situează reclamele sponsorizate, reputația, review-urile, asocierile cu alte brand-uri, iar pe ultimul loc, cu doar 16%, se află cumpărăturile prin intermediul rețelelor de socializare.

  1. Investiții constante

În 2016, CEO-ul ASOS, Nick Beighton, declara că inovația tehnologică se află în fruntea priorităților companiei. În acel an, compania și-a mărit investițiile în resurse operaționale cu 25%, înregistrând venituri în creștere cu până la 24,5 milioane de lire sterline. Principalele arii de investiție au fost căutarea vizuală, căutarea vocală și inteligența artificială (AI).

Pentru a rămâne în vârful inovației, ASOS lucrează cu start-up-uri. Aceștia au optat pentru un parteneriat cu un accelerator global pentru a co-investi și co-accelera 3 start-up-uri de tehnologie aplicate în industria Fashion. Acestă strategie poate fi adoptată de fiecare companie pentru a genera idei noi, pentru a rămâne la curent cu tendințele pieței și pentru a beneficia de o digitalizare corespunzătoare prezentului.

  1. O extindere automatizată

Îndeplinirea termenelor de livrare într-un timp atât de scurt pe cum promite ASOS, o zi sau două, reprezintă în cele mai multe din cazuri un coșmar operațional și logistic. Totuși, compania nu numai că este capabilă să funcționeze fără probleme, ci a transformat acest lucru într-un avantaj competitiv.

Cum a reușit acest lucru? Răspunsul este simplu, investind în tehnologie și aplicații software ce contribuie la automatizarea proceselor operaționale. În 2016, compania a adăugat automatizări și tehnologii mai bune de sortare în depozite. Optimizând logistica și îmbunătățind tehnologia de depozitare, ASOS este printre primii retaileri din industria e-Commerce care oferă livrări în aceeași zi sau în ziua următoare la costuri rezonabile. Pe lângă multitudinea de clienți mulțumiți, rezultatul poate fi surprinzător, o scădere considerabilă a costurilor de depozitare.

De ce este ASOS doar online?

În ciuda zvonurilor conform cărora ASOS intenționează să deschidă un magazin fizic, Nick Robertson, cofondatorul ASOS, afirmă că „ideea de a deschide un magazin a fost contra-intuitivă”. Mai mult, deschiderea unui magazin fizic este mai costisitoare decât întreținerea unui site web.

Acestă tactică de afaceri nu este aleatorie, deoarece, conform eMarketer, încă din perioada precedentă pandemiei, în anul 2019, s-a înregistrat la nivel global o creștere imensă cu 20% a vânzărilor în spațiul e-Commerce. Această creștere cunoaște doar începutul apogeului, deoarece se preconizează că în anul 2024, creșterea va fi de aproximativ 9,4%. Pe cealaltă parte, neglijând anul 0 al pandemiei, vânzările din magazinele fizice beneficiează de creșteri mici, în jurul marjei de 3-7%.

 

Bazat pe același studiu realizat de Statista amintit anterior, vânzările retailerilor în zona e-Commerce, la nivel global, se vor dubla până în 2023, comparativ cu 2019 și vor ajunge la 6500 de trilioane de dolari.

 Cum a reușit ZARA, brandul-simbol al industriei Fashion, să domine industria de e-Commerce?

Softlead le oferă clienților săi acces la aplicații software dedicate automatizării și eficientizării activităților de achiziție online. Un sistem complet poate cuprinde module de listare, filtrare, căutare, sortare, achiziție (prin coșul de cumpărături), de reduceri/discount, de plăți online, de raportare și de monitorizare, precum și multe altele. Fiecare dintre acestea îndeplinește nevoile clientului și administratorului platformei de comerț electronic. Pentru a afla mai multe și pentru a vedea lista completă a soluțiilor software de e-Commerce, puteți da click aici.

Solicită un demo sau o ofertă de preț trimitând un e-mail pe adresa [email protected] sau prin completarea formularului de mai jos

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare