Cum a reușit ZARA să domine industria de e-commerce în domeniul Fashion?

10 august 2021

Studiu de caz

Cum a reușit ZARA să domine industria de e-commerce în domeniul Fashion?

Pentru a deveni un brand-simbol al industriei fashion la nivel internațional, ZARA a înțeles rapid că trebuie să construiască o strategie de creștere și extindere rapidă. ContactPigeon.com a publicat un studiu de caz ce aduce în lumină politica de 21 de zile a brandului ZARA, prin care, atât platforma online, cât și magazinele fizice, schimbă permanent produsele promovate, pentru le oferi clienților sentimentul de dinamică și de trenduri potrivite fiecărui sezon.

Povestea ZARA a început în anul 1963, când, fondatorul Amancio Ortega, a deschis o fabrică de confecții în Spania, numită Inditex. De la un buget de 30 de dolari, compania a ajuns să fie lider de piață prin ZARA și să dețină și alte lanțuri de magazine precum Pull&Bear, Massimo Dutti, Zara Home, Zara Kids, Bershka, Oysho, Stradivarius și Uterque. Inditex produce minim un miliard de articole anual ce sunt vândute în peste 7300 de magazine deschise pe suprafața a peste 93 de piețe din întreaga lume.

Pentru a oferi consumatorilor cele mai noi tendințe în modă, lanțul de magazine, cu o politică de doar 21 de zile, afișează în mai puțin de o lună o nouă linie de îmbrăcăminte în vitrine și evidențiază noi colecții pe platforma lor online de e-Commerce. Volumul mare și rapid de muncă subliniează necesitatea sistemelor și aplicațiilor software pentru a oferi clienților cea mai bună și rapidă experiență.

Platforma de e-Commerce și utilizarea tehnologiei sale pentru a spori experiența cumpărătorilor sunt cheia avantajului competitiv. Iată câteva dintre punctele importante ale modului prin care compania a urcat cu succes pe podiumul industriei modei, în special în mediul online:

  • Tactică automatizată - utilizează o platformă de marketing automatizată pentru trimiterea de notificări prin e-mail relevante și în timp util către cumpărători cu privire la orice, de la actualizări ale stării comenzii până la notificările din stoc, și așa mai departe
  • Gestionarea integrată a stocurilor - funcție realizată prin intermediul unui sistem softisticat de gestionare integrată și un lanț de aprovizionare agil
  • Folosind tehnologia RFID - articolele cu etichete RFID permit utilizatorilor să identifice și să urmărească automat disponibilitatea produsului online
  • Investiții în robotică și logistică - constă în utilizarea roboților pentru livrarea produselor comandate clienților din depozitele din apropiere
  • Clienții sunt co-creatori ai brandului - axat pe tehnologie, compania folosește un șablon de date nu numai pentru a anticipa ceea ce își doresc clienții, ci mai degrabă pentru feedback-ul acestora, pentru a produce, contura și a influența cele mai noi tendințe ale designerilor
Pentru ca un astfel de business să fie de succes și să cunoască o ascensiune rapidă în era online-ului, trebuie satisfăcute nevoile clienților și nu numai, iar, după cum spune și vorba populară “Clientul nostru, stăpânul nostru”, Amancio Ortega, fondatorul ZARA și Inditex afirmă: “Clientul a condus întotdeauna modelul de afacere.”

Iată câteva date impresionante despre ZARA pe care probabil nu le știai:

  • Aproximativ 80% din investițiile Inditex sunt alocate deschiderii sau renovării magazinelor
  • Peste 10 milioane de cumpărători vizitează site-ul web ZARA în fiecare zi
  • În 2018, ZARA și-a deschis primul magazine pop-up în Londra, conceput pentru colectarea comenzilor online
  • 20% din investițiile Inditex se îndreaptă spre dezoltarea capacității sale tehnologice
  • Inditex intenționează să asigure economii de energie și apă cu până la 50% comparativ cu magazinele convenționale

E-Commerce pe micile ecrane

Se așteaptă ca tranzacțiile mobile să reprezinte 72,9% din totalul vânzărilor de comerț online din întreaga lume în 2021, o creștere de aproximativ 50% față de anul 2016, potrivit pieței germane și a firmei de date pentru consumatori Statista. Veniturile din vânzările pe mobil cresc, de asemenea, semnificativ, Statista raportând că a trecut de la 207,15 miliarde de dolari în 2018 în SUA la aproximativ 340 de miliarde de dolari în 2020.

Ce înseamnă digitalizarea magazinelor în anul 2021?

Pe fondul așteptărilor ridicate ale cumpărătorilor, multe organizații nu reușesc să își îndeplinească operațiunile de livrare. Un raport Gartner cu privire la impactul pandemiei COVID-19 asupra comerțului digital a prezis că până în 2020, 50% dintre organizațiile mari nu vor reuși să unifice canalele de implicare, rezultând o experiență a clienților disjunctă și lipsită de context. Totodată, Verint, în urma unui studiu ce a implicat peste 2300 de lideri de afaceri din acest domeniu, a constatat următoarele probleme:

  • Aproximativ 80% au declarat că provocările gestionării clienților vor crește în 2021, dar doar 50% sunt bine pregătiți să susțină acest aspect
  • 94% au evidențiat dificultatea înțelegerii și acționarii asupra schimbării rapide de comportament al clienților
  • 88% privesc ca o problemă gestionarea creșterii volumului interacțiunilor
  • 78% consideră un proces greu utilizarea feedback-ului cumpărătorilor pentru îmbunătățirea experiențelor
  • 77% problematizează clădirea unor relații durabile cu clienții
Penny Gillespie, Vicepreședinte Gartner și membru al echipei de CX (Customer Experience), a declarat că pe piața de e-Commerce din 2021, companiile trebuie să afle cum să livreze produsul și soluția pentru a rezolva problema unui client. Pentru a face acest lucru posibil, companiile trebuie să înțeleagă cu adevărat intenția clientului, iar acest proces se poate soluționa prin intermediul aplicațiilor software potrivite. Atât în ​​spațiile B2C, cât și în cele B2B, vânzarea online a trecut de la a fi reactivă la a fi proactivă și participativă, Gillespie afirmând: „Este o trecere de la centrarea pe produs la centrarea pe soluție”.

Care sunt tehnologiile ce contribuie la dezvoltarea unei companii orientate către e-Commerce?

  • Colectarea și stocarea de date - acest lucru permite organizației să preconizeze nevoile unui client
  • RPA (Automatizarea robotică a proceselor) - poate accelera și simplifica procesele care deservesc clientul
  • Motor de orchestrare a experienței clienților - ajută organizațiile să analizeze datele în timp real pentru a prezice interacțiunile viitoare cu acel client
  • Realitate Augmentată - permite clienților să încerce sau să potrivească articole prin intermediul imaginilor 2D sau 3D, înainte de a le cumpăra
  • Inteligență artificială - organizațiile pot utiliza AI pentru a oferi experiențe online personalizate
  • Sisteme back-end - companiile au nevoie de infrastructură și arhitectură modernă care să poată sprijini toate aceste alte capacități; de obicei, aceasta înseamnă trecerea de la sisteme vechi la Cloud și aplicații SaaS (Software as a Service)

Instrumentele specifice, cum ar fi platformele de Geofencing care oferă servicii bazate pe localizare pentru a ajuta organizațiile și clienții să își identifice locațiile, precum și sistemele de plăți au, de asemenea, un rol important într-o strategie de e-Commerce, la fel ca și tehnologiile și procesele pe care companiile le utilizează pentru a-și optimiza managementul depozitului și lanțului de aprovizionare.

Softlead le oferă clienților săi acces la aplicații software dedicate automatizării și eficientizării activităților de achiziție online. Un sistem complet poate cuprinde module de listare, filtrare, căutare, sortare, achiziție (prin coșul de cumpărături), de reduceri/discount, de plăți online, de raportare și de monitorizare, precum și multe altele. Fiecare dintre acestea îndeplinește nevoile clientului și administratorului platformei de comerț electronic. Pentru a afla mai multe și pentru a vedea lista completă a soluțiilor software de e-Commerce, puteți da click aici.

Solicită un demo sau o ofertă de preț trimitând un e-mail pe adresa [email protected] sau prin completarea formularului de mai jos. 

Aplicații software recomandate

Blugento este soluția eCommerce SaaS completă & stabilă  

Citește tot arrow_forward

VTEX este o soluție de comerț globală, end-to-end, complet integrată, cu capabilități native de marketplace și OMS.

Citește tot arrow_forward

În contextul economic actual, un element cheie pentru dezvoltarea oricărei afaceri este eficientizarea relațiilor cu clienții. Prin urmare, dacă modelul de business al companiei tale presupune vânzarea la volum mare, implementarea unei soluții...

Citește tot arrow_forward

Tehnologia web face ca inclusiv tranzacțiile comerciale între companii să se poata realiza cu viteza și precizia specifice canalului de vânzări online. Indiferent de domeniul în care activează și de natura produselor comercializate, în zile...

Citește tot arrow_forward

Softlead Marketplace este o soluție de tip SaaS, dedicată business-urilor care vor să implementeze rapid un marketplace. Aplicația se poate personaliza, la cerere, în funcție de tipul business-ului, de industria din care provine și de spe...

Citește tot arrow_forward

Optimall WebAPI este o soluție software care te ajută la administrarea magazinelor Online. WebAPI facilitează sincronizarea comenzilor, facturilor, prețurilor, clienților, stocurilor dintre un magazin online și sistemul de gestiune ERP. 

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

foodpanda lansează noul serviciu de livrare a cafelei în București

Începând cu luna aceasta, clienții foodpanda.ro, cea mai mare platformă de food ordering din România, au acces la un nou serviciu prin intermediul platformei: livrare de cafea de la peste 40 de cafenele partenere. Pentru început, serviciul este disponibil doar în București, acesta urmând să fie disponibil și în orașe precum Cluj-Napoca, Iași sau Tim...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

De ce aleg companiile aplicații software ERP?

Tendințe. Costuri. Beneficii ale implementării unei soluții de tip ERP (Enterprise Resource Planning).

Citește articolul arrow_forward