Cum a reușit ZARA să domine industria de e-commerce în domeniul Fashion?

10 Aug 2021

Studiu de caz

Cum a reușit ZARA să domine industria de e-commerce în domeniul Fashion?

Pentru a deveni un brand-simbol al industriei fashion la nivel internațional, ZARA a înțeles rapid că trebuie să construiască o strategie de creștere și extindere rapidă. ContactPigeon.com a publicat un studiu de caz ce aduce în lumină politica de 21 de zile a brandului ZARA, prin care, atât platforma online, cât și magazinele fizice, schimbă permanent produsele promovate, pentru le oferi clienților sentimentul de dinamică și de trenduri potrivite fiecărui sezon.

Povestea ZARA a început în anul 1963, când, fondatorul Amancio Ortega, a deschis o fabrică de confecții în Spania, numită Inditex. De la un buget de 30 de dolari, compania a ajuns să fie lider de piață prin ZARA și să dețină și alte lanțuri de magazine precum Pull&Bear, Massimo Dutti, Zara Home, Zara Kids, Bershka, Oysho, Stradivarius și Uterque. Inditex produce minim un miliard de articole anual ce sunt vândute în peste 7300 de magazine deschise pe suprafața a peste 93 de piețe din întreaga lume.

Pentru a oferi consumatorilor cele mai noi tendințe în modă, lanțul de magazine, cu o politică de doar 21 de zile, afișează în mai puțin de o lună o nouă linie de îmbrăcăminte în vitrine și evidențiază noi colecții pe platforma lor online de e-Commerce. Volumul mare și rapid de muncă subliniează necesitatea sistemelor și aplicațiilor software pentru a oferi clienților cea mai bună și rapidă experiență.

Platforma de e-Commerce și utilizarea tehnologiei sale pentru a spori experiența cumpărătorilor sunt cheia avantajului competitiv. Iată câteva dintre punctele importante ale modului prin care compania a urcat cu succes pe podiumul industriei modei, în special în mediul online:

Pentru ca un astfel de business să fie de succes și să cunoască o ascensiune rapidă în era online-ului, trebuie satisfăcute nevoile clienților și nu numai, iar, după cum spune și vorba populară “Clientul nostru, stăpânul nostru”, Amancio Ortega, fondatorul ZARA și Inditex afirmă: “Clientul a condus întotdeauna modelul de afacere.”

Iată câteva date impresionante despre ZARA pe care probabil nu le știai:

E-Commerce pe micile ecrane

Se așteaptă ca tranzacțiile mobile să reprezinte 72,9% din totalul vânzărilor de comerț online din întreaga lume în 2021, o creștere de aproximativ 50% față de anul 2016, potrivit pieței germane și a firmei de date pentru consumatori Statista. Veniturile din vânzările pe mobil cresc, de asemenea, semnificativ, Statista raportând că a trecut de la 207,15 miliarde de dolari în 2018 în SUA la aproximativ 340 de miliarde de dolari în 2020.

Ce înseamnă digitalizarea magazinelor în anul 2021?

Pe fondul așteptărilor ridicate ale cumpărătorilor, multe organizații nu reușesc să își îndeplinească operațiunile de livrare. Un raport Gartner cu privire la impactul pandemiei COVID-19 asupra comerțului digital a prezis că până în 2020, 50% dintre organizațiile mari nu vor reuși să unifice canalele de implicare, rezultând o experiență a clienților disjunctă și lipsită de context. Totodată, Verint, în urma unui studiu ce a implicat peste 2300 de lideri de afaceri din acest domeniu, a constatat următoarele probleme:

Penny Gillespie, Vicepreședinte Gartner și membru al echipei de CX (Customer Experience), a declarat că pe piața de e-Commerce din 2021, companiile trebuie să afle cum să livreze produsul și soluția pentru a rezolva problema unui client. Pentru a face acest lucru posibil, companiile trebuie să înțeleagă cu adevărat intenția clientului, iar acest proces se poate soluționa prin intermediul aplicațiilor software potrivite. Atât în ​​spațiile B2C, cât și în cele B2B, vânzarea online a trecut de la a fi reactivă la a fi proactivă și participativă, Gillespie afirmând: „Este o trecere de la centrarea pe produs la centrarea pe soluție”.

Care sunt tehnologiile ce contribuie la dezvoltarea unei companii orientate către e-Commerce?

Instrumentele specifice, cum ar fi platformele de Geofencing care oferă servicii bazate pe localizare pentru a ajuta organizațiile și clienții să își identifice locațiile, precum și sistemele de plăți au, de asemenea, un rol important într-o strategie de e-Commerce, la fel ca și tehnologiile și procesele pe care companiile le utilizează pentru a-și optimiza managementul depozitului și lanțului de aprovizionare.

Softlead le oferă clienților săi acces la aplicații software dedicate automatizării și eficientizării activităților de achiziție online. Un sistem complet poate cuprinde module de listare, filtrare, căutare, sortare, achiziție (prin coșul de cumpărături), de reduceri/discount, de plăți online, de raportare și de monitorizare, precum și multe altele. Fiecare dintre acestea îndeplinește nevoile clientului și administratorului platformei de comerț electronic. Pentru a afla mai multe și pentru a vedea lista completă a soluțiilor software de e-Commerce, puteți da click aici.

Solicită un demo sau o ofertă de preț trimitând un e-mail pe adresa [email protected] sau prin completarea formularului de mai jos. 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Revoluționarea comunicării, relației cu clienții și eficienței operaționale

GoIT este o companie internațională de educație tech pentru începători, lider de piață pe acest segment în CEE. În prezent, organizația numără aproximativ 300 de angajați, activează în țări precum România,...

Citește articolul