Aplicații software destinate dezvoltatorilor imobiliari. Care sunt funcționalitățile cheie?

24 Nov 2021

Conform analizeimobiliare.ro, în ciuda menținerii unor măsuri restrictive în contextul epidemiei de COVID-19, în primele trei luni din 2021 piața rezidențială autohtonă s-a menținut pe un trend ascendent din punctul de vedere al prețurilor solicitate de vânzătorii de locuințe. Astfel, datele centralizate de Analize Imobiliare relevă că, în perioada ianuarie-martie, valorile de listare ale proprietăților rezidențiale din România (apartamente, dar și case) au consemnat un avans de 2,2% comparativ cu trimestrul precedent.

Aplicații software destinate dezvoltatorilor imobiliari. Care sunt funcționalitățile cheie?

Aplicațiile software dedicate dezvoltatorilor imobiliare au ca scop principal automatizarea și eficientizarea proceselor specifice activității imobiliare, precum achizițiile, vânzările, externalizările, dotările, utilările, oferind un tablou de bord general al activității de vizionare și tranzacționare imobiliară.

Măsurarea și analiza datelor generate de activitatea dezvoltatorilor imobiliari este crucială în contextul succesului companiei (reputație, credibilitate, strategii de creștere, interacțiunea cu partenerii, furnizorii și clienții).

Așadar, iată câteva dintre funcționalitățile și caracteristicile cheie dedicate dezvoltatorilor imobiliari:

  • Managementul furnizorilor
  • Localizarea proiectelor pe hartă
  • Managementul activităților de marketing
  • Managementul și gestionarea echipei de vânzări
  • Scăderea costurilor managementului proprietăților
  • Gestionarea obiectivelor și indicatorilor de performanță
  • Transmiterea rapidă a problemelor apărute și managementul tichetelor
  • Statusul proprietăților (ce cuprinde caracteristici precum vândut/rezervat)
  • Stocarea și administrarea contactelor, a inventarului, a tranzacțiilor și contractelor într-un singur loc

Top 6 tipuri de soluții software ce nu trebuie să lipsească din activitatea dezvoltatorilor imobiliari:

  1. Relația cu clienții

Aplicațiile software de tip CRM (Customer Relationship Management) reprezintă sisteme ce pot include toate tipurile de interacțiuni dintre un dezvoltator imobiliar și clienții săi, cum ar fi servicii de marketing, vânzări sau financiare. Scopul unei soluții CRM este de a unifica interacțiunile dintre dezvoltatori și clienți pentru a menține o legătură strânsă și pentru a asigura un parcurs corect al întregului proces.

  1. Managementul documentelor

Instrumentele de management al documentelor conturează sisteme software (sau un set de aplicații software) ce furnizează module cu rol de stocare, securitate, indexare și de identificare rapidă a tuturor documentelor necesare sectorului imobiliar și nu numai.

  1. Managementul proceselor de afaceri

Soluțiile software BPM (Business Process Management) au rol de modelare și de optimizare a activităților curente (în special cele repetitive, precum achizițiile, finanțele, etc) ale unei companii și a interacțiunilor umane din interiorul în exteriorul acesteia, operând cu acestea sub forma de procese. În domeniul imobiliar, alinierea și menținerea la standardele de calitate normate este unul dintre aspectele care pot face diferența în decizia de achiziție imobiliară. O organizație de deține un sistem de management certificat ISO 9001 este capabilă să-și îmbunătățească propria vizibilitate și competitivitate pe piață.

Citește și 9 industrii în care este importantă digitalizarea prin soluții software BPM

  1. Indicatori de performanță

Aplicațiile software de tip OKR (Objectives and Key Results – obiective și rezultate cheie) pot ajuta dezvoltatorii imobiliari să monitorizeze obiectivele strategice și indicatorii de performanță, în vederea creșterii transparenței organizaționale și a dezvoltării companiei (exemplu: creșterea vânzărilor cu un procent actualizat trimestrial, motivarea agenților imobiliari, extinderea portofoliilor cu noi proprietăți, managementul cifrelor esențiale: scăderea costurilor de achiziție ale clienților, managementul cash flow-ului companiei, măsurarea în timp real a potențialului investițional etc.).

  1. Facturare

Soluțiile software de facturare pot contura procesul prin care responsabilii din cadrul organizațiilor imobiliare de acest tip asigură înfăptuirea facturilor și nu numai într-un mod automatizat. Sistemele de facturare includ module ce automatizează procesul de colectare a plăților, trimiterea facturilor recurente, urmărirea cheltuielilor, cât și a facturilor.

  1. Leasing și management al spațiilor comerciale

Prin intermediul soluțiilor de acest tip, viitorii chiriaşi sau cumpărători ai spaţiilor de birouri/locuințe și așa mai departe pot vizualiza şi interacţiona cu un spaţiu digital 3D, unde pot descoperi principalele specificaţii tehnologice ale clădirii, punctele de interes, pot cere o ofertă sau planifica un tur live.

Așadar, alegerea soluției potrivite pentru acest sector poate reprezenta un proces complicat, de aceea, Softlead pune la dispoziție o gamă largă de aplicații și le oferă clienților săi detalii cu privire la implementări personalizate și suport pe parcursul alegerii celui mai bun software pliat pe cerințele și nevoile companiei, atât din punct de vedere tehnic, cât și financiar.

Ai nevoie de o aplicație software dedicată activității desfășurate de către un dezvoltator imobiliar? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.

Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește SoftleadBIZ, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie. 

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cum poți să folosești fondurile PNRR pentru creșterea securității informatice?

Prin Programul Naționale de Redresare și Reziliență, companiile din România pot crește atât nivelul de digitalizare curent, cât și securitatea informațiilor operate, a fluxurilor de...

Citește articolul
Softlead

Cum a reușit Animax să automatizeze vânzările online și să scadă cu 70% procesarea manuală?

Platforma software românească FamShop anunță finalizarea proiectului de automatizare a proceselor e-commerce pentru magazinul online Animax.ro.

Citește articolul
Softlead

81% dintre aplicațiile mobile sunt vulnerabile la atacuri cibernetice

Conform BusinessOfApps.com, în 2022, atacurile cibernetice au crescut cu 38% comparativ cu anul precedent, iar numărul de noi versiuni de malware mobil a crescut cu 54%.  Promon, tehnologia de ecranare a aplicațiilor, a testat recent...

Citește articolul