În cele mai multe domenii de activitate și în cazul companiilor medii și mari, procesele sunt multiple și complexe, iar pentru a le defini, modela și urmări este nevoie de soluții software potrivite, cum este cazul aplicațiilor de tip BPM (Business Process Management), mai exact soluții IT dedicate managementului proceselor.
Astfel, aplicațiile software BPM sunt sisteme care îmbunătățesc performanța angajaților, gradul de satisfacție intern și extern (în relația cu partenerii și cu clienții), prin optimizarea proceselor de business, generarea deciziilor de management potrivite și păstrarea acelor schimbări ce aduc beneficii pe termen mediu și lung.
Care sunt industriile și domeniile de activitate în care este recomandată implementarea unei aplicații software de tip BPM?
În primul rând, alegerea unei soluții software potrivite fiecărei companii în parte pornește de la identificarea ADN-ului digital. Pentru a stabili care este acesta și ce poate face o companie pentru a crește performanțele digitale, Softlead le pune la dispoziție companiilor un instrument de testare a propriului ADN.
- Imobiliare
Industria imobiliară include companii de intermediere, dezvoltatori/constructori, precum și subdomeniile conexe. Fiecare dintre aceștia își concentrează activitatea pe fluxuri complexe de procese care devin costisitoare și dificil de gestionat, urmărit și eficientizat în cazul în care nu sunt incluse în aplicații software dedicate. De exemplu, în cazul vânzării proprietăților, procesele specifice includ etape precum: introducerea ofertei în portofoliile agențiilor, evaluarea potențialului zonei, istoricul proprietății, utilități, facilități, finisaje, marja de prețuri, trenduri viitoare care pot genera prețul proprietății în 5-10 ani. Succesul implementării unei soluții BPM în Real Estate înseamnă capacitatea de a automatiza și de a gestiona procese repetitive, pentru a le asigura agenților imobiliari libertatea de a fi creativi și de a vinde mai mult, mai bine și mai repede proprietățile gestionate.
- Construcții
- Serviciile profesionale
Contabilitatea, serviciile financiare, activitățile de marketing, PR, serviciile de intervenții sau de asigurare a calității, precum și multe altele, sunt construite, de cele mai multe ori, din structuri coerente de proceduri, specifice pentru dimensiunea companiei, mărimea clienților, complexitatea echipei și a activităților efectuate. Automatizarea lor și crearea unor fluxuri de lucru facile și intuitive poate aduce creșteri semnificative ale companiilor, scăzând numărul erorilor umane și îmbunătățind procesele de onboarding în momentul recrutărilor.
Managementul eficient al proceselor organizaționale ajută companiile să identifice și să răspundă cerințelor clienților, fapt ce le poate servi ca un diferențiator în fața competiției.
- Administrația publică
Sistemele de administrare publică sunt bazate pe seturi de proceduri care ar trebui să fie prietenoase cu funcționarii publici, dar și cu beneficiarii direcți, cetățenii. Fie că este vorba despre sistemul educațional, de sănătate, poliție, administrația financiară sau sistemul juridic, municipalitățile ar trebui să investească în sisteme dedicate de management al procedurilor și proceselor, pentru a asigura o mai bună trasabilitate a activităților și pentru o mai bună comunicare și organizare internă. În SUA, departamentul de apărare națională a reușit după implementarea unei soluții software BPM să reducă volumele de hârtie folosite și să simplifice procedurile angajaților din serviciile militare.
- Financiar-bancar
Băncile, companiile de investiții sau cele de asigurări sunt câteva dintre domeniile în care rutina înseamnă proceduri clare și cu aplicabilitate concretă. Apariția erorilor poate genera pierderi financiare semnificative și probleme de încredere în rândul clienților instituțiilor. De aceea, implementarea unor sisteme de management a procedurilor aduce nu doar eficiență, ci și o reducere a riscurilor de eroare, precum și standardizarea aplicării normelor în vigoare, protecția datelor și securitatea informațiilor.
- Sănătate
Fie că este vorba despre clinici, spitale (private sau de stat), rețele medicale sau instituții care au în vizor tratamentul pacienților, toate aceste entități au nevoie de procese normate, clare, care să fie implementate în conformitate cu reglementările instituționale și cu nivelul superior de calitate al serviciilor oferite. De asemenea, la acestea se adaugă procedurile impuse de contextul pandemic (COVID-19), ce duce la sisteme complexe de management al activităților, traseelor pacienților, managementului procedurilor de intervenție, toate fiind mai facil de urmărit prin soluții software de tip BPM.
- Producție
Fabricile și companiile de producție au nevoie de fluxuri și de sistem complexe de procesare, mentenanță, depozitare și livrare a bunurilor. Soluțiile software de tip ERP (Enterprise Resource Planning), cunoscute și implementate deja în cele mai multe de astfel de companii, reprezintă doar o componentă a procesului de automatizare și de management al categoriilor de produse, dar nu asigură și gestiunea proceselor interne.
- Retail
Conform unui raport Capgemini, 96% dintre companiile care au implementat o soluție BPM au raportat o rentabilitate crescută a investiției în aplicația software. În domeniul retail, implementarea unei aplicații software BPM este o decizie normală și evidentă, fiind un domeniu dinamic, competitiv și dependent de gradul de satisfacție intern și extern.
- IT
Soluțiile software de tip BPM funcționează foarte bine în colaborare cu alte aplicații complementare (RPA, e-mail, aplicații software dedicate vânzărilor, virtual data room etc.)
Ai nevoie de o soluție software de tip BPM potrivită companiei pe care o administrezi? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.
Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește SoftleadBIZ, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie.