Personalizarea
Retailul online nu se rezumă doar la disponibilitatea produselor pe diverse canale și dispozitive digitale, ci implică și înțelegerea și adaptarea la așteptările clienților. Personalizarea este esențială. Conform statisticilor din domeniu, majoritatea clienților se simt nemulțumiți atunci când nu beneficiază de experiențe personalizate. Satisfacerea unei astfel de așteptări la scară largă este posibilă prin valorificarea datelor cu ajutorul unor aplicații tehnologice avansate, spun experții SoftServe. Tehnologii precum inteligența artificială (AI) și învățarea automată (ML) sunt folosite pentru analiza informațiile din toate punctele de date. Prin dezvoltare unei viziuni 360 de grade asupra clienților și implementarea tehnologiilor NLP (procesarea limbajului natural) se poate interacționa mai eficient cu aceștia. Mai mult, prin combinarea seturilor de date pot fi anticipate tendințele de cumpărare și comportamentul de consum.
Cloud management
Colectarea datelor are loc pe tot parcursul interacțiunilor cu utilizatorul. Transformarea acestora în informații utile business-ului necesită însă aplicații performante care depășesc capacitatea serverelor tradiționale.
Un conector mainframe permite o migrare sigură și fără probleme în cloud, prin transcodarea datelor în fișiere Optimized Row Columnar (ORC).
Implementarea unei astfel de soluții optimizează procesarea datelor și facilitează utilizarea lor pentru prognozarea cererii, obținerea informațiilor despre fluxurile de lucru și efectuarea verificărilor performanței centrelor de cerere, declară cei din echipa SoftServe.
Automatizarea comenzilor
Pentru a depăși provocările legate de forța de muncă și eroarea umană, valorificarea datelor din retail în combinație cu tehnologii precum AI și ML oferă o soluție scalabilă pentru automatizarea livrării comenzilor, susțin specialiștii SoftServe. Integrarea unui sistem de gestionare a comenzilor (OMS) cu sistemele de logistică poate reduce costurile cu forța de muncă, aduce transparență în procesul de livrare a comenzilor și simplifică operațiunile prin eliminarea sarcinilor manuale. Mai mult, subliniază aceștia, integrarea poate aborda provocările lanțului de aprovizionare, minimizează riscul de erori umane și permite experiențe de cumpărături omnichannel.
Transformarea omnichannel a comerțului
Vânzările se desfășoară pe diverse platforme și locații, iar clienții doresc o tranziție fluentă între dispozitive mobile, desktop și tranzacții în magazin. Așteptările lor au evoluat, astfel încât doresc confortul cumpărăturilor online, dar și experiența locațiilor fizice. O transformare omnichannel de succes include sincronizarea comenzilor între platforme prin integrări bazate pe API, urmărirea inventarului pe toate canalele, comunicarea perfectă între canale pentru o urmărire ușoară a comenzilor și integrarea unor tehnologii precum realitate augumentată (AR) și realitate virtuală (VR) pentru a oferi experiențe digitale captivante în timpul cumpărăturilor, subliniază specialiștii SoftServe.
“Adoptarea tehnologiilor de vârf în retail este esențială pentru companiile care doresc să fie competitive pe o piață în continuă evoluție. Spre exemplu, utilizarea tehnologiei contribuie la fidelizarea clienților printr-o abordare personalizată a promoțiilor. Clienții vor aprecia cu siguranță oferirea unui discount pentru produsul pe care și-l doresc, la momentul și locul potrivit - de exemplu atunci când intră în magazin. Acest tip de soluții end-to-end sunt implementate de experții noștri pentru retaileri și companii care furnizează servicii și bunuri de larg consum și putem vedea creșteri ale profitabilității”, a declarat Andriy Mykytiuk, VP of Client Success SoftServe.