În proiectele de digitalizare a companiilor, am realizat o analiză comparativă despre posibilitățile pe care le oferă soluțiile de semnătură electronică.
În urma analizei, au rezultat 15 elemente de analizat înainte de decizia adoptarea unei soluții de semnătură electronică:
1. Numărul maxim al documentelor pe care utilizatorii îl trimit printr-o cerere
2. Numărul maxim al semnatarilor acceptați pe un document
3. Numărul maxim de pagini al unui document
4. Dimensiunea maxim acceptată a unui document
5. Transmiterea pe email a documentelor semnate de alte persoane decât cele implicate în procesul de semnare și cuprinzând toate semnăturile celor implicați în procesul de semnare
6. Definirea de ancore pe șabloane pentru a nota în PDF (de exemplu: numele, titulatura și locul în care să apară semnătura)
7. Integrarea soluției cu alte platforme pe care le folosiți deja în interiorul companiei
8. Personalizarea șabloanelor
9. Customizarea emailurilor specifice notificărilor
10. Autentificarea prin: email, cod SMS, voce, poză sau document ID
11. Modalități de trimitere: secvențial, paralel sau bulk
12. Posibilitatea de a trimite reminder
13. Tipurile de limbaje pentru integrare și SDK (de exemplu: cURL, Ruby, Python, PHP, Node.js, Java, NET)
14. Modalitatea de calcul al prețului
15. Timpul de realizare și integrare a soluției de semnătură electronică.
Modul de lucru 100% digital este posibil în companii din industrii diferite, într-o platformă modernă în cloud, care permite semnarea electronică a documentelor. Noi, echipa Beck et al. Services România, în cadrul proiectelor de digitalizare dezvoltate, avem exemple de companii care au adoptat semnătura electronică.