- Care sunt principalele tendințe pe piața locală de software pentru construcții? Cum influențează noile mega-trenduri de digitalizare piața de profil și cum sunt primite noile tehnologii de piața din România?
Piața locală de construcții urmează trendul la nivel global, acela de digitalizare a proceselor de business cu scopul de a avea mai multă accesibilitate, de a permite integrarea facilă cu terțe soluții sau de a trece în cloud. Nu e de neglijat nici cererea pentru aplicații pe dispozitive mobile care se axează mai mult pe raportări în timp real de tipul “realizat versus consumat”, din orice locație. Totodată, platformele informatice utilizate pentru managementul financiar-contabil și pentru managementul proiectelor se deschid pentru a integra tehnologii precum AI, Virtual Reality, IoT și chatbot.
Deși aceste trenduri se manifestă și în România, experiența ne spune că marea majoritate a solicitărilor din partea firmelor de construcții vizavi de soluțiile software se axează pe ERP, MRP (material resource planning), Business Intelligence, managementul contractelor. Aceste soluții sunt deja parte din portofoliul TotalSoft deoarece adresează cerințe cheie ale industriei: managementul resurselor companiei și optimizarea proceselor interne, automatizarea şi optimizarea aprovizionărilor şi a gestiunii stocurilor, urmărirea în timp real a proiectelor, preluarea și prelucrarea devizelor, urmărirea contractelor, facturarea proiectelor, producția în curs, urmărirea multidimensională a proiectelor și, nu în ultimul rând, raportarea cât mai flexibilă și intuitivă. Cererea față de aceste soluții este importantă și justifică efortul de dezvoltare a aplicațiilor existente sau a unor noi aplicații. De altfel, în 2022, valoarea investițiilor planificate de TotalSoft în noi dezvoltări se va dubla.
Pe termen lung, vorbim despre digitalizare ca o componentă a viziunii strategice a companiei. Astfel, preconizările care vorbesc despre șantiere cu roboți pe post de angajați sunt din ce în ce mai plauzibile, iar studiile estimează că până în 2057 roboții ar putea înlocui până la 2.7 milioane de slujbe din domeniul construcțiilor (vezi studiul lansat de Midwest Economic Policy Institute - MEPI). Ceea ce vedem in agricultură, unde dronele deja raportează date colectate din teren și susțin anumite activități precum pulverizare, fertilizare, însămânțare, supraveghere culturi, se va replica și în construcții. De exemplu, dronele vor putea prelua date în timp real despre stadiul lucrărilor și le vor transmite către alți roboți pentru procesarea și actualizarea proiectului. Similar, realitatea virtuală care este acum folosită în special pentru zona de gaming, va oferi clienților o imagine digitală completă și va permite o evaluare mult mai rapidă a lucrării.
- Care este volumul vânzărilor anuale de licențe / sisteme software ale companiei (în 2021) și cu cât estimați că va crește acest indicator în 2022 și în perspectivă?
Evoluția vânzărilor de licențe este strâns legată de creșterea cifrei de afaceri. TotalSoft a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro, reprezentând o creștere record de 11% față de anul anterior.
Rezultatele favorabile înregistrate de TotalSoft anul precedent sunt o consecință directă a investițiilor constante în soluții, alături de accentuarea tendinței de digitalizare în piață. Anul acesta, compania se va concentra pe aceleași obiective, cât și pe investiții în capitalul uman și atragerea de noi parteneriate.
Astfel, în 2022, TotalSoft va lansa un amplu program de parteneriat, având ca scop atragerea de parteneri de business (care pot vinde, livra și oferi suport clienților pentru soluțiile TotalSoft), parteneri tehnologici (ce presupune deschiderea platformelor pentru integrări cu diverse soluții sau integrarea de noi tehnologii în soluțiile existente) și parteneri strategici (alături de care să promoveze pachete complexe de servicii/soluții care să crească competitivitatea clienților). Platforma partners.totalsoft.ro detaliază beneficiile Programului de Parteneriat TotalSoft, care ține cont de resursele și competențele disponibile în fiecare companie.
- Ce investiții/ obiective aveți în vedere in 2022-2023? (dezvoltare, promovare, consolidare etc.) și în perspectivă?
În 2022, ne propunem să lansăm un amplu program de parteneriat de business, care include atragerea de noi parteneri strategici, de business și de tehnologie. Ne dorim crearea unui amplu ecosistem de parteneri, mizând pe noua decizie strategică, alături de investiții în produsele noi și existente, precum și extinderea în zona de soluții cloud/SaaS. Această nouă direcție va alimenta creșterea exponențială din următorii ani.
În cursul acestui an vizăm atragerea unui număr minim de 10 parteneri alături de care să creștem capabilitățile de vânzare, implementare și suport pentru soluțiile Charisma.
Charisma este una cele mai cunoscute soluții de tip ERP din România, fiind utilizată de companii de top din industrii precum: servicii financiare, retail, distribuție, producție, construcții, agricultură, sănătate, servicii, energie, etc. În ultimii ani, investițiile au vizat migrarea soluției pe web, folosind noi arhitecturi, pentru a permite digitalizarea cât mai multor procese de business.
- Care sunt cele mai noi pachete/ soluții/ sisteme/ versiuni și servicii lansate pe piață, pentru domeniul construcțiilor? Aveți în plan noi lansări în 2021-2022?
În sprijinul acestui nou program, TotalSoft va dubla investiția în noi produse și va continua să investească în platforma de digitalizare pregătită pentru cloud - Charisma EveryWare, care oferă scalabilitate și fluxuri de lucru personalizate. Au fost deja lansate versiuni cloud sau SaaS ale mai multor soluții, precum: ERP, Financial Market Solutions, HCM Solutions, Chatbot, WMS, Onboarding & Contract Origination.
Printre cele mai recent lansate soluții se numără:
- chatbot integrat cu Charisma ERP, care permite accesarea rapidă a informațiilor de afaceri relevante de oriunde și oricând,
- soluție de Onboarding & Contract Origination, destinată marilor companii financiare europene,
- noua generație de soluții web și mobile pentru managementul depozitelor,
- Charisma Retail Self-Checkout, pentru marii retaileri, care își propune să revoluționeze experiența utilizatorului final,
- nouă generație a soluției Charisma ERP,
- un nou modul în Charisma HCM, care răspunde nevoii de feedback continuu a noii generații, menit să contribuie la dezvoltarea abilităților angajaților, să crească performanța și motivația acestora.
5. Care sunt cele mai mari provocări pe cale le întâmpinați în activitate în prezent? Dar oportunitățile?
Pentru realizarea tuturor obiectivelor menționate mai sus, TotalSoft a continuat să recruteze noi talente și să-și adapteze modul de lucru la contextul actual. Astfel, un proiect major în cadrul companiei va fi TotalSoft Bootcamps - un program de carieră accelerat, în care 40 de juniori își vor dezvoltat abilitățile în ariile de consultanță și development.
Totodată, pe parcursul anului, TotalSoft va urmări creșterea nivelului de autonomie a angajaților, încurajarea inițiativei și creșterea agilității firmei pe piață. Acest lucru se va realiza prin continuarea implementării noului model de lucru – Team of teams sau “o echipă de echipe”. Acesta are impact direct asupra clienților, prin îmbunătățirea experienței acestora cu produsele și serviciile TotalSoft pe tot parcursul proceselor de vânzare, implementare, post-implementare și dezvoltare.
Noul model operațional va asigură flexibilitatea necesară și se concentrează pe responsabilizarea echipelor mici numite „misiuni”, oferindu-le libertatea să ia decizii, să-și asume rezultatele și să țintească cât mai sus. Sistemul nou creat – împreună cu programul de parteneriat – vor alimenta creșterea exponențială din următorii ani.
Articol publicat în Agenda Construcțiilor, redactor Ovidiu Stefanescu, 19 Mai 2022 06:44.