Strategiile si tacticile personalizate cresc, in mod evident, rata de raspuns a consumatorilor si apropie momentul achizitiei finale. Acesta este si motivul pentru care tot mai multe companii aleg sa personalizeze produse, oferte sau modalitati de comunicare, pentru ca fiecare dintre cosumatorii vizati sa se simta special si sa fie incurajat sa cheltuiasca mai mult.
Cele mai intalnite astfel de strategii sunt cele de tip analitic, incluzand motoarele de recomandare, modele de business sau posibilitatea de filtrare colaborativa, toate acestea favorizand interactiunile dintre brand si consumator sau chiar dintre grupurile de consumatori.
Din multe puncte de vedere, industria software se bazeaza pe acelasi tip de instrumente si de obiective precum produsele de larg consum, necesitand un anumit grad de implicare din partea segmentelor de public direct interesate de achizitie.
Cateva dintre cele mai importante sfaturi pe care specialistii in marketing le ofera, conform unui studio Forrester din anul 2012, cuprind aplicarea tacticilor in contextul canalelor digitale (impactul pe care il ofera mediul online unui mesaj de promovare, precum si rapiditatea propagarii acestuia in sistem viral l-au facut sa devina zona ideala in vederea personalizarii eforturilor de crestere a notorietatii), focusarea asupra caracteristicilor superficiale ale segmentului de consumatori (nume, particularitati demografice, obiceiuri de consum, rapiditatea luarii unei decizii – factor extrem de important in industria software).
Aparent un paradox, personalizarea mesajelor de promovare sau a strategiilor ce urmeaza a fi implementate pot duce la un real esec al unei campanii in mediul digital, iar acest fapt este cauzat de inexistenta unor metrici de identificare a impactului, la nivelul conversiilor, loialitatii fata de brand sau notorietatii create in jurul acestuia.
Crearea unui echilibru constant intre tacticile implementate si obiectivele vizate este un factot vital, in special in industria aplicatiilor informatice de tip software. In acest sens, sfaturile Forrester vizeaza prioritizarea instrumentelor ce urmeaza a fi personalizate, anticiparea asteptarilor si nevoilor segmentelor de utilizatori, diferentele regasite intre atributele cunoscute si necunoscute ale comportamentelor consumatorilor, intelegerea corecta a nivelului de complexitate al sistemului de analiza a indicatorilor unei campanii, identificarea contextului ideal de interactiune si generare de lead-uri.
Una dintre cele mai eficiente strategii este aceea a coordonarii coerente a instrumentelor si canalelor dedicate, printr-un sistem complet, prin care utilizatorii si potentialii consumatori pot identifica rapid rezultatele campaniilor implementate.