Siguranţa bazelor de date - clasice vs. în cloud

24 sept. 2013 24 sept. 2013

Bazele de date sunt o necesitate pentru orice firmă. Auzim vorbindu-se de baze de date mai tot timpul în companie, iar dacă sunteţi operator sau contabil, cu siguranţă lucraţi cu b

Siguranţa bazelor de date - clasice vs. în cloud

Pierderea bazelor de date datorită furnizorilor de electricitate

 

Vă dau un prim exemplu, foarte simplu din trecut. “Lucram cu un coleg la o bază de date clasică, care era stocată pe un calculator. El îmi dicta, iar eu introduceam datele. Era o muncă pe care trebuia să o fac manual pentru că am primit informaţiile pe hârtie, nu într-un fişier. Nu a durat mult, cca. 6 minute, însă în momentul în care am vrut să apăs butonul SAVE, s-a întrerupt alimentarea cu energie electrică. Urmarea nu mai are rost să o explic în cuvinte. De aceea, în prezent, acest articol este editat pe o platformă în cloud pentru a preîntâmpina astfel de exemple negative.

Viruşii pot distruge mai mult decât credem!

 

Bazele de date ale programelor în care lucrăm sunt stocate uzual pe calculator, pe hard disc-ul acestuia. Dacă nu utilizăm un program anti-virus, şansele să avem probleme cu datele stocate pe calculatorul pe care operăm sunt foarte mari. Din păcate, am întâlnit multe persoane care NU folosesc un program anti-virus. La început după instalarea sistemului de operare Windows, nu avem probleme cu ameninţările informatice, însă de îndată ce începem să navigăm pe Internet, să transferăm diferite date de pe stick-ul USB sau de pe discuri optice – datele noastre sunt expuse direct ameninţărilor informatice. O să vă prezint un exemplu comun: “Deşi a fost conceput iniţial ca o glumă proastă ce avea (aparent) drept ţintă o comunitate mică de motociclişti din regiunea centrală a Slovaciei, viermele Win32/Zimuse.A şi Win32/Zimuse.B a căpătat rapid notorietate pe plan mondial. Este o ameninţare ce rescrie MBR-ul (Master Boot Record) tuturor hard discurilor disponibile în sistemul infectat cu propriile sale date, reuşind astfel, să facă inaccesibile datele de pe computerele infectate. În plus, recuperarea datelor corupte este complicată, fiind necesare programe specializate sau intervenţia în service.” (Sursa: revista MyCOMPUTER).

Greşelile umane

 

Proverb: “Numai cine nu munceşte, nu greşeşte.” Oricât de atenţi ne dorim să fim, se mai întâmplă uneori să greşim. Spre exemplu: operăm într-o bază de date şi apăsăm în momentul salvării butonul “nu” în loc de “da”. Ştergem o bază de date din greşeală, modificăm câmpuri într-o bază de date şi realizăm că am modificat ceea ce nu trebuia, dar odată ce am apăsat butonul de salvare, nu mai putem să recuperăm ceea ce am modificat din greşeală. O bază de date suprascrisă, nu ne mai oferă nicio posiblitate de a recupera vechea bază de date. Doar dacă am realizat un backup anterior.

Baze de date stocate şi operate în cloud

 

“Cloud computing este un concept modern în domeniul computerelor și informaticii, reprezentând un ansamblu distribuit de servicii de calcul, aplicații, acces la informații și stocare de date, fără ca utilizatorul să aibă nevoie să cunoască amplasarea și configurația fizică a sistemelor care furnizează aceste servicii. Pentru cloud computing încă nu există un nume românesc încetățenit.” (Sursa: wikipedia.org).

 

Anterior am văzut cât de nesigură este stocarea şi manipularea bazelor de date clasice, aflate pe un calculator obişnuit. Aşa cum spuneam la început, dacă eşti operator sau contabil, cel puţin odată în viaţă ai avut necazuri cu o bază de date, indiferent de natura lor. Dar să vedem în rândurile de mai jos concret avantajele operării cu baze de date aflate în cloud.

 

Dacă lucrăm într-o bază de date aflată în cloud şi avem ghinionul să se întrerupă alimentarea cu energie electrică, ce am lucrat până atunci se află în cloud, adică datele se salvează automat în cloud, iar când revine alimentarea cu energie electrică, putem să reluăm munca de unde am rămas.

 

Daca calculatorul pe care lucram a fost invadat de virusi , pur si simplu ne putem muta la orice alt calculator si continuam lucrul, in timp ce calculatorul compromis se reinstaleaza/formateaza.

 

În cloud, bazele de date nu pot fi operate decât strict de persoanele care au acces la acestea, pe bază de: nume utilizator, parolă şi nivel de acces. Putem oricand sa ştim cine, ce  şi cand a operat în baza noastra de date din cloud. Accesul la bazele de date este criptat, pentru a nu putea fi interceptat de terţi, iar salvarea de siguranţă sau backup-ul bazelor de date se realizează zilnic pe servere aflate în locaţii geografice diferite.

 

Fiecare bază de date este salvată automat, şi mai mult de atât se păstrează fiecare modificare operată în baza de date pentru a se putea reveni dacă s-a greşit. Fiecare bază de date este stocată concomitent pe mai multe servere care se află în locaţii geografice diferite. Adică, chiar dacă un server devine la un moment dat nefuncţional, noi nici nu o să simţim acest lucru, pentru că baza noastră de date se va deschide de pe un alt server.

 

Accesul bazelor de date aflate în cloud este foarte facil, ele fiind accesibile oricand, de pe orice calculator, tabletă sau smartphone.

expertAccounts.com, sigur si simplu de folosit de oricine

 

expertAccounts.com este alternativa la soluţiile informatice clasice – pentru firme si contabili, indiferent dacă se “taie curentul”, dacă unitatea centrală se strică atât din punct de vedere hardware cat şi software; chiar şi dacă viruşii dau năvală, bazele de date sunt în siguranţă în cloud. Securitatea datelor este asigurată prin criptarea SSL, similar sistemelor de Internet Banking. Nu eşti client captiv, poti descărca baza ta de date oricând pe calculatorul tau si poti sterge datele tale din cloud oricand. expertAccounts.com include “tool-tip-uri” care explică clar la ce se utilizează fiecare câmp, fiecare funcţie, iar dacă întâmpini unele dificultăţi, apeşi butonul de asistenţă tehnică şi un tehnician îţi răspunde în scurt timp. În multe dintre cazuri, orice soft pentru gestiune, contabilitate, facturare, POS online/offline, salarizare, producţie, mijloace fixe, analiză finaciară, “Cashflow”, îl poţi utiliza după ce îl plăteşti, îl descarci, şi-l instalezi. Cu expertAccounts.com îţi faci cont şi poţi utiliza aplicaţia în cloud imediat, fără să plăteşti nimic în primele 30 de zile! Dupa ce te convingi ca iti place, te poate costa doar 30 lei pe luna.

Suntem un grup de firme specializate in software pentru business, fondat in 1996 in Oradea - centrul nostru operational pentru Europa. Platforma ExpertAccounts.com este operationala din 2010 cu peste 1500 de utilizatori in mai multe tari, din toate domeniile de activitate.

Citește mai mult

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!