Soluțiile de tip SaaS – factorul principal al creșterii sectorului ISV în Europa 2016

22 noiembrie 2016

ISV-urile (Independent Software Vendors) furnizează, în mod general, soluțiile software proprii. La acestea se pot adăuga servicii (inclusiv cele de tip SaaS – software as a service), alte tipuri de software (incluzând soluțiile de tip third-party software, respectiv programe care sunt dezvoltate de alte companii decât cele care au realizat sistemul de operare propriu) și componente hardware.

Soluțiile de tip SaaS – factorul principal al creșterii sectorului ISV în Europa 2016

ISV-urile (Independent Software Vendors) furnizează, în mod general, soluțiile software proprii. La acestea se pot adăuga servicii (inclusiv cele de tip SaaS – software as a service), alte tipuri de software (incluzând soluțiile de tip third-party software, respectiv programe care sunt dezvoltate de alte companii decât cele care au realizat sistemul de operare propriu) și componente hardware.

În 2016, aproape 90% din vendorii independenți care comercializează soluții software au susținut că oferă aplicații de tip SaaS, o creștere de 60% față de statisticile din anul 2014. SaaS, serviciu oferit și în cadrul aplicațiilor comercializate prin platforma Softlead, este o modalitate prin care se pun la dispoziția utilizatorilor aplicații software care sunt găzduite pe un server al furnizorului de servicii IT, împreună cu toate funcțiile necesare și obligatorii pentru ca aceste aplicații să fie accesbile utilizatorului final. ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management) și BI (Business Intelligence), sunt unele dintre soluțiile software care pot fi luate ca exemple de soluții de tip SaaS.

  • Profitul global al aplicațiilor de tip CRM pentru 2015, este de 26,29 miliarde de dolari;
  • Previziunile pentru 2017, din perspectiva profitului global pentru soluțiile ERP sunt estimate la 34,36 miliarde de dolari, iar pentru cele de tip BI, la 18,65 miliarde de dolari.

Mare parte din extinderea activităților ISV-urilor se datorează încrederii crescute și implicării în sectoare ce aparțin de vertical market (piață verticală), respectiv organizații care își canalizează producția pe nevoi specializate.  Astfel, peste jumătate (54,8%) din companiile independente producătoare de soluții software produc aplicații pentru sectorul Finanțe/Bănci/Asigurări.

  • 45.2% - dintre ISV-uri activează în Sectorul Public
  • 40.6% - produc soluții software pentru Retail.

În ceea ce privește aplicațiile pentru care s-au înregistrat cele mai mari creșteri:

  • 2/3 din aria de activitatea ISV se concentrează asupra aplicațiilor de gestionare a datelor, respectiv Business Intelligence și Data Management, Mobilitate și soluții de tip ERP;
  • Alte aplicații cu o rată de utilizare crescută sunt cele pentru managementul resurselor umane, Business Process Management, Business Process Automation și Managementul Bunurilor.

Top 10 țări din Europa, cu cele mai multe companii de profil, în anul 2016, sunt:

  • UK: 135 de companii;
  • Franța: 76 de companii;
  • Germania: 63 de companii;
  • Finlanda: 20 de companii;
  • Olanda: 17 companii;
  • Elveția: 17 companii;
  • Italia: 15 companii;
  • Danemarca: 14 companii;
  • Suedia: 13 companii;
  • Spania: 11 companii.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward