Şase la sută din magazinele online ce funcţionează în România sunt integrate cu sistemul de gestiune a afacerii de tip ERP folosit în firmele ce operează acele magazine. Acesta este rezultatul principal al unui studiu efectuat de compania IT Pluriva în luna noiembrie, pe un grup de 350 de magazine online din România. Integrarea dintre magazinele online şi sistemele ERP înseamnă ca datele să comunice automat, periodic sau continuu, dintr-un sistem în altul şi invers: nomenclator de produse, preţuri sau stocuri.
Analiza a fost efectuată prin discuţii directe, prin email sau telefonice cu peste 400 de Manageri de proiect sau Manageri generali ai unor magazine online din Bucureşti şi din 28 de judeţe din România. Magazinele online luate în considerare în studiu au avut o medie săptămânală în acest an de minimum cinci comenzi.
Efort dublu pentru administrarea datelor
Cea mai frecventă problemă menţionată de cei ce utilizează un sistem ERP neintegrat cu magazinul online deţinut se referă la dublarea efortului de a gestiona şi de a urmări nomenclatorul de produse vândute, stocurile, preţurile, promoţiile şi clienţii. Orice modificare dintr-un sistem, fie că este vorba de ERP sau de magazinul online, trebuie apoi operată manual şi în celălalt sistem, pentru a avea informaţiile sincronizate. Problema cu cel mai mare impact negativ asupra business-ului, potrivit celor cu care au discutat reprezentanţii Pluriva ERP la realizarea studiului, apare atunci când anumite produse sunt afișate cu un preţ greşit pe website, neactualizat, sau când un produs apare ca disponibil online, dar de fapt el nu mai este în stoc. Imposibilitatea de a obţine rapoarte în timp real cu privire la vânzările online vs. cele obţinute pe canalele tradiţionale – aceasta a fost menţionată ca o problemă cu frecvenţă mare în magazinele online analizate.
„De la 10-15 comenzi pe zi, deja volumul de muncă devine greu de gestionat în doua locuri distincte şi în platforma online şi în sistemul ERP, astfel că o integrare între magazinul online şi sistemul de gestiune IT se justifică din punct de vedere al investiţiei: timpul câştigat şi controlul obţinut asupra afacerii fac să merite efortul”, a declarat Allen Nedelcu, Marketing & PR Manager Pluriva.
Dificultatea integrării
Studiul Pluriva a analizat şi motivele pentru care doar 6% din magazinele online sunt integrate cu sistemele ERP implementate în companii. Principalul motiv se referă la efortul tehnic şi financiar necesar pentru a realiza această integrare. Apoi, peste 35% din proprietarii sau project managerii ce au participat la acest studiu au explicat că business-ul lor are priorităţi mai importante decât integrarea cu sistemul de gestiune ERP, cum ar fi: creşterea vânzărilor, fidelizarea clienţilor şi îmbunătăţirea conversiilor.
„Recomandarea noastră pentru cei care au în plan deschiderea unui magazin online este să aleagă de la început o platformă ce se integrează nativ cu un sistem ERP. Este mai simplu şi mai ieftin ca magazinele online să fie construite integrat cu o soluţie ERP, decât să integrezi un magazin online deja funcţional şi încărcat de informaţii”, a adăugat Allen Nedelcu, Marketing & PR Manager Pluriva.
Pluriva este furnizor de servicii de integrare a magazinelor online deţinute de către clienţi cu sistemul Pluriva ERP.
Despre Pluriva ERP
Pluriva este o companie IT furnizoare de soluții informatice complete înfiinţată în anul 1998: servicii informatice de business, ERP şi dezvoltare software. Scopul Pluriva îl constituie eficientizarea modelului de business al clienților şi creșterea performanţei şi profitabilității acestora. Valorile definitorii ale firmei sunt: Inovația, Flexibilitatea, Profesionalismul şi Spiritul de echipă. Pluriva are peste 60 de angajați.
Pluriva ERP face parte din noua generaţie de soluţii software pentru companiile româneşti: funcţionează online, este foarte simplu de utilizat şi răspunde nevoilor managerilor moderni, care îşi doresc în egală măsură mobilitate şi control pentru business-ul lor.
Pluriva ERP este cel mai nou instrument de control, organizare şi optimizare a următoarelor procese de business: aprovizionare, ofertare, CRM, vânzare, livrare, încasare, gestionare parc auto, strategii comerciale, producție şi management de proiect. Pluriva ERP include şi modulele de contabilitate-financiar, resurse umane, precum şi un set complet de rapoarte şi analize în timp real.