Rutina în utilizarea aplicațiilor software

25 septembrie 2018

În ultimii 3 ani, apetitul pentru aplicațiile software este în continuă creștere în mediile organizaționale. Dacă în anul 2015 media era de 8 aplicații folosite constant în companii, în 2017 vorbim despre o medie de 16, conform studiului Trends in Cloud IT, publicat de bettercloud.com.

Rutina în utilizarea aplicațiilor software

Cum se naște, însă, decizia de a achiziționa o aplicație într-o companie?

  1. Nevoia efectivă – cu siguranță, nevoia de utilizare apare fie dintr-o gestionare deficitară a resurselor existente, fie dintr-o implementare eșuată, fie prin existența unei soluții care nu mai răspunde cerințelor actuale ale companiei.
  2. Serviciile suplimentare nu ajută suficient de mult utilizatorii – serviciile de mentenanță, support, customer care sau de outsourcing sunt un factor esențial în perspectiva globală a modului în care o aplicație și performanțele sale sunt privite. Așadar, o dată ce ele devin neconforme cu așteptările, schimbarea furnizorului este inevitabilă.
  3. Dezvoltarea companiei la nivel global – În acest caz, deciziile de schimbare a unei aplicații existente sau a unei suite complete se iau la nivel global, pentru o uniformizare a modului de stocare, colectare, interpretare și management al datelor, precum și de asigurarea condițiilor optime de training și de utilizare intern, prin angajații proprii.

Care sunt criteriile care stau la baza achiziției unei aplicații software?

Conform unui studiu publicat de bettercloud.com, efectuat pe un eșantion de aproape 2000 de respondenți din companii ce aparțin diverselor industrii de activitate, costul unei soluții software este principalul element care face diferența între 2 soluții (59%), fiind urmat de aspectele care vizează securitatea (47%). Folosirea facilă a aplicației, interfața prietenoasă și modul în care aceasta este percepută de utilizator este, de asemenea, esențială, așa cum au stabilit 38% dintre respondenți.

Rutina în utilizarea aplicațiilor software

În cazul utilizării unei aplicații software într-un mediu organizațional, rutina este definită ca folosirea din inerție a soluției, fără a acorda importanță nevoilor esențiale de uz tehnologic.

Din experiența celor peste 5000 de lead-uri generate prin platforma Softlead, pentru a dezbate problema rutinei în decizia de schimbare a unei aplicații software este important să analizăm următorii factori:

  • Cine este, la nivel decizional, persoana care inițiază procedura de achiziție
  • Cât de importantă este înlocuirea unei aplicații existente sau achiziția uneia?

Pentru prima dintre cele două întrebări menționate, în cazul în care decizia de implementare vine din primul rând decizional, rutinarea în cazul utilizării intense a unei aplicații și reticența la schimbare nu vor fi aspecte care să facă diferența, decizia nemaiputând fi influențată.

În cazul în care solicitarea vine dintr-un flux de execuție dedicat (marketing, HR, sales, producție), cresc riscurile ca lead-ul să nu fie calificat și decizia ce stă la baza cerinței să aibă în vedere o cercetare, analiza unui demo sau bugetare. Desigur, există și varianta ca lead-ul să fie valid, fapt care direcționează abordarea către un alt flux.

De asemenea, motivele care stau la baza schimbării sau înlocuirii unei aplicații software sunt esențiale în definirea importanței unui grad de rutinare pentru utilizator. Astfel, în măsura în care decizia de implementare a unei aplicații software are la bază eficientizarea resurselor companiei sau creșterea productivității, reticența devine total nesemnificativă.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Bitdefender îl numește pe Emilio Roman vicepreședinte de vânzări pentru regiunea EMEA

Producătorul de soluții de securitate informatică Bitdefender l-a numit pe spaniolul Emilio Roman în poziția de vicepreședinte de vânzări pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, unde va coordona îndeplinirea obiectivelor regionale de dezvoltare a companiei. Roman va fi responsabil de strategia de vânzări și go-to-market pentru regiunea EMEA.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

CAS CRM primeşte calificativul “foarte bun” în analiza Trovarit

CAS CRM a primit un scor de 1.85 (5 nesatisfăcător, 1 excelent) în cadrul studiului Trovarit derulat cu 650 utilizatori de soluţii CRM, situându-se pentru media pieţele la toate cele 24 criterii de analiza. Studiul “CRM în practică”, ajuns la cea de a cincea ediţie,  examinează nivelul de satisfacţie în utilizarea sistemelor CRM şi impactul acestor...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Citește articolul arrow_forward