Care sunt activitățile înlocuite de sisteme AI?
Microsoft deținea un departament complet dedicat curatoriei și scrierii textelor pentru site-ul oficial al companiei, ce includea știrile publicate pe Microsoft News și în browser-ul Microsoft Edge. Responsabilitățile angajaților din acest erau, conform LinkedIN, acelea de a recicla, edita și actuliza conținutul publicat, care era fie de tip text, fie vizual (imagini/video), precum și verificarea alăturării dintre texte și imagini.
Utilizarea tehnologiei AI în curatoria conținutului nu este o practică nouă, ci face parte din strategiile dedicate canalelor Social Media, video și ale platformelor de știri, acolo unde inteligența artificială poate indica fragmente de conținut care nu respectă normele.
Organizații precum Washington Post sau Associated Press folosesc AI pentru a produce conținut rapid, prin alocarea unor resurse financiare limitate. Alte trusturi de presă, precum New York Times, folosesc tehologiile AI pentru cercetare, în vederea identificării anumitor titluri sau cuvinte-cheie.
Cât de sigure sunt aceste strategii?
Chiar dacă cele mai multe dintre activitățile enumerate nu au un grad de complexitate avansat, alegerea înlocuirii resurselor umane cu soluții software implică asumarea unui risc redat în special prin scăderea calității serviciilor. Mai exact, un specialist în crearea conținutului poate oferi efervescență mesajelor transmise, poate gestiona facil tehnici de persuasiune și se poate adapta în funcție de rezultate sau de cerințele publicului căruia i se adresează. În ceea ce privește tehnologiile AI, acestea pot „învăța” un tipar de comportament, dar aplicarea lui nu se face în timp real și implică fluxuri complementare de lucru.