De la procese eficientizate la costuri reduse, productivitate sporită și profitabilitate, motivele pentru adoptarea automatizării sunt numeroase. Tehnologiile noi low-code/no-code, precum Atomatik, au eliminat barierele dintre utilizatorii și tehnologie, revoluționând în cele din urmă modul de lucru din mediul de afaceri.
Automatizarea nu reprezintă o singură tehnologie, ci mai degrabă o orchestră a mai multor tehnologii, inclusiv RPA (Robotic Process Automation), OCR (Optical character Recognition), NLP (Natural Language Processing), ML (Machine Learning) și AI (Inteligența Artificială).
Cu toate aspectele pozitive oferite de automatizare, drumul către integrarea și o funcționare fără probleme are capcanele sale. Sunt greșeli costisitoare care pot încetini potențialul tehnologiei și pot provoca daune unei companii. De asemenea, ele pot afecta încrederea factorilor de decizie în automatizare, ceea ce, pe termen mediu și lung, poate avea un impact și mai mare asupra poziției companiei pe piață.
Printre celebrele eșecuri ale automatizării se numără episodul din 2012 al Knight Capital Group, când o platformă automatizată de tranzacționare cu frecvență înaltă a provocat o eroare de 7 miliarde de dolari în doar o oră de tranzacționare, fapt care a dus la falimentul companiei. Google a avut, de asemenea, ceea ce au numit ulterior o "eșec catastrofal" în 2019, când software-ul de automatizare al Google Cloud Platform a întrerupt serviciile timp de aproape 4 ore, afectând branduri precum Snapchat și Shopify.
În acest articol, vom explora unele dintre cele mai comune greșeli de automatizare pe care companiile le pot face și vom oferi alternative care au avut succes în cazul companiilor care se bucură de beneficiile automatizării la scară largă.
Automatizarea proceselor ineficiente
Nu este neobișnuit pentru o companie să implementeze tehnologii de automatizare doar pentru că și concurența o face. Într-o cursă permanentă pentru a câștiga clienți, adoptarea unei tehnologii noi doar pentru a bifa o căsuță poate avea un impact negativ considerabil. Automatizarea proceselor, la fel ca orice altă inițiativă de digitalizare, trebuie să aibă o bază strategică solidă. Dacă procesele existente ale unei companii nu funcționează bine înainte de automatizare, este foarte probabil ca perturbările să persiste după implementarea soluției de automatizare. Cu toate că poate părea ca o baghetă magică care deblochează brusc timp și resurse pentru angajați, automatizarea nu este o soluție rapidă pentru problemele deja existente.
Cum să evitați acest lucru
O revizuire internă amănunțită și mentenanța proceselor interne sunt vitale înainte de a se implementa o soluție de automatizare. Uneori, companiile nu sunt conștiente că sarcinile și operațiunile ar putea fi simplificate, iar aici poate fi utilă o analiză în detaliu a proceselor respective. Împreună cu un furnizor de încredere, compania poate identifica problemele existente și le poate rezolva intern înainte de a apela la beneficiile platformei de automatizare.
Lipsa de sinergie
Automatizarea poate fi utilizată ca o soluție izolată pentru un departament, dar este mult mai puternică atunci când este integrată în mai multe sisteme bine coordonate. De exemplu, dacă departamentul financiar folosește o soluție izolată și cel de la achiziții utilizează o alta, fără o strategie holistică, vor apărea cu siguranță probleme în viitor.
Cum să evitați acest lucru
Ideal, automatizarea proceselor ar trebui privită ca un proces de la A-Z. Să luăm un exemplu ipotetic al unui proces complet automatizat, care poate fi realizat cu Atomatik. O companie primește facturi periodice. Aceasta poate desemna componenta OCR pentru a extrage datele din facturi și a le transfera la un într-un modul AI. Inteligența artificială va recunoaște tipul de date din fiecare factură și le va atribui în consecință. Apoi, va transmite datele către un modul RPA pentru a înregistra tranzacțiile.
Este important de știut că nu toate componentele unei soluții de automatizare inteligentă trebuie implementate simultan. Adoptarea poate fi realizată treptat, începând, de exemplu, cu RPA, pentru a finaliza sarcini standard bazate pe reguli, urmată de o integrare a AI.
Comunicare deficitară cu forța de muncă
Utilizarea unei soluții de automatizare inteligentă va avea un impact semnificativ asupra oricărei companii și a angajaților săi. În prezent, există o suprasaturare în comunicarea despre schimbările pe care AI le va aduce în forța de muncă, ceea ce provoacă îngrijorare printre angajați. Un mediu de lucru opac poate genera anxietate cu privire la siguranța locului de muncă și poate determina angajații să caute alte oportunități.
Cum să evitați acest lucru
Informările despre orice tehnologie nouă ar trebui să fie prompte, transparente și urmate de o flux constant de comunicare și programe de pregătire. Companiile care excelează în folosirea automatizării înțeleg că oamenii sunt resursa lor cea mai valoroasă și tehnologia este integrată ca un servitor. Ele se asigură că angajații lor sunt mereu la curent și implicați în strategia de digitalizare.
Lipsa încrederii
Integrarea reușită a unei platforme de automatizare este dificilă fără încredere în proiect. Lipsa de încredere este de înțeles într-o anumită măsură, deoarece multe companii care au adoptat devreme aceste tehnologii nu au fost sprijinite corespunzător de furnizori sau au făcut greșeli care au condus în cele din urmă la abandonarea automatizării. Dar în mediul concurențial de astăzi, automatizarea s-a transformat dintr-o unealtă nouă, bine de avut, la o necesitate.
Cum să evitați acest lucru
Încrederea în automatizare poate fi construită în mai multe feluri, dar cercetarea atentă a pieței este obligatorie. Alegerea furnizorului potrivit va avea un efect puternic în restabilirea încrederii și, în cele din urmă, în beneficiile câștigate de pe urma unui proiect de automatizare de succes.
Nedefinirea clară a obiectivelor
Am păstrat una dintre cele mai mari greșeli pentru final. Fără o înțelegere clară a ceea ce doresc să realizeze prin automatizare, companiile își asumă riscul de a implementa un sistem care nu îndeplinește nevoile lor sau nu oferă beneficiile dorite.
Din nou, aceasta poate fi o reacție la ceea ce face concurența sau la tendințele. Dar simpla adăugare a lucrătorilor digitali într-o forță de muncă fără un plan elaborat este probabil să dea greș.
Cum să evitați acest lucru
Pentru a evita această greșeală, companiile ar trebui să aloce timp pentru a-și defini obiectivele pentru automatizare înainte de a începe procesul de implementare. Ar trebui, de asemenea, să comunice aceste obiective și scopuri tuturor părților implicate, inclusiv angajaților, pentru a se asigura că toată lumea trage spre același obiectiv.
Concluzie
Automatizarea este o unealtă foarte puternică, indiferent de industria în care este folosită. Ea poate oferi numeroase beneficii semnificative dacă este realizată corect. E important de reținut că fiecare proiect de automatizare va avea specificul său. Dar aplicarea unor măsuri precum definirea obiectivelor clare, începerea cu proiecte de scară mică și implicarea angajaților, va ajuta companiile să evite aceste capcane și altele.
La Atomatik, credem că automatizarea inteligentă poate furniza soluții eficiente pentru o gamă largă de probleme, iar abordarea noastră pentru fiecare proiect este una analitică, în detaliu. Ne asigurăm mereu că clienții noștri iau cele mai bune decizii pentru companiile lor.
Sperăm că ați găsit util acest articol. Dacă aveți întrebări specifice sau doriți să aflați mai multe despre ceea ce poate face Atomatik pentru organizația dvs., rezervați o convorbire cu echipa noastră de vânzări.