„Cea mai prețioasă resursă a lumii nu o mai reprezintă petrolul, ci datele!“ – verdictul dat în 2017 de „The Economist“ se confirmă în prezent în aproape întreaga lume, inclusiv în România.
Însă, deși dependența de digital a mediului business crește constant, nu toate companiile locale și reușesc să exploateze optim datele de care dispun. Principala cauză o reprezintă numărul mare și varietatea surselor de date utilizate, datorate nivelului ridicat de eterogenitate al infrastructurilor IT operate de firme.
Concret, o companie care utilizează mai multe soluții informatice de tip enterprise (ERP, CRM, WMS etc.) provenind de la diferiți vendori – așa cum se întâmplă în majoritatea companiilor românești – deține și operează mai multe baze de date, având câte una pentru fiecare aplicație utilizată. Ceea ce generează automat probleme de:
- Eficiență la nivelul utilizatorilor finali, care trebuie să acceseze fiecare bază în parte atunci când au nevoie de informații corelate;
- Calitate a datelor – existența mai multor intrări referitoare la același „subiect“ crește riscul de apariție a erorilor, iar sincronizarea dificilă afectează capacitatea de a lucra cu date actualizate în timp real;
- Securitate – mai multe baze de date înseamnă mai multe „obiective“ de protejat, mai multe reguli și drepturi de acces de definit, aplicat, revocat etc.
- Disponibilitate – mai multe baze de date mai înseamnă însă și mai multe operațiuni de backup de realizat, teste de integritate, restaurare etc.
Iată un exemplu uzual despre ce înseamnă, doar din punct de vedere operațional, lucrul cu mai multe baze de date: să zicem că departamentul de vânzări al unei companii utilizează pentru gestionarea relației cu clienții o soluție de tip CRM (Customer Relationship Management). Aceasta înseamnă că datele despre clienți (oferte trimise, comenzi validate, discount-uri acordate, solicitări/plângeri primite, istoricul interacțiunilor directe etc.) se află în baza de date a soluției CRM. Dar, atunci când vrea să finalizeze o vânzare, agentul trebuie să verifice și disponibilitatea stocurilor – iar pentru aceasta e nevoit să acceseze baza de date a ERP-ului (în cazul în care sistemul ține și evidența stocurilor) sau a unei alte soluții dedicate (precum cele de management al depozitului - WMS). Apoi trebuie să vadă și care este situația facturilor emise și a plăților efectuate de respectivul client, ori pentru aceasta trebuie să acceseze baza de date a aplicației financiar-contabile utilizate de respectiva companie. Dacă vrea să afle și care este nivelul de disponibilitate al serviciilor departamentului de livrări, trebuie să acceseze altă bază de date a unei alte aplicații ș.a.m.d.
Astfel de situații se regăsesc frecvent în rândul companiilor locale și au drept cauză faptul că, soluțiile provenind de la vendori diferiți, necesită un efort suplimentar pe partea de integrare a bazelor de date. Efort care este cu atât mai mare cu cât aplicațiile care se doresc a fi integrate sunt mai complexe și au un nivel de compatibilitate mai redus.
Situația devine însă și mai complicată atunci când companiile au mai multe puncte de lucru și lucrează cu baze de date locale sau atunci când se dorește migrarea bazelor (din infrastructura on-premises în Cloud, de exemplu), sincronizarea lor, trecerea la o nouă tehnologie etc.
Pentru astfel de cazuri, recomandarea specialiștilor Medialine este soluția GetSMART for Databases, cu ajutorul căreia puteți crea interfețe între aplicații diferite pentru a conecta informațiile, respectiv bazele de date, între ele. Astfel, agentul dvs. de vânzări nu va mai trebui să acceseze fiecare bază de date în parte, ci va avea acces facil și rapid la datele de care nevoie direct din soluția CRM, de exemplu.
Mai mult, GetSMART vă permite să integrați orice bază de date într-o altă bază de date, indiferent de producătorul aplicației care o populează. Soluția este astfel concepută încât să vă eficientizeze și transparentizeze managementul bazelor de date și să simplifice procesele de sincronizare și migrare.
Scenariile de utilizare ale soluției GetSMART for Databases sunt, practic, nelimitate, iar specialiștii Medialine le pot personaliza astfel încă să răspundă cerințelor și nevoilor specifice companiei dvs. (De exemplu, GetSmart vă poate oferi funcționalități avansate de management al documentelor direct într-un mediu CRM. Astfel, utilizatorii se pot conecta doar la sistemul CRM și pot stoca, căuta și găsi documente direct din acesta, fără a mai fi nevoiți să deschidă o altă aplicație dedicată.)
Puteți găsi aici mai multe detalii despre GetSMART for Databases, iar dacă doriți să aflați cum vă pot ajuta specialiștii Medialine vă invităm să ne contactați prin intermediul formularului de pe site, direct la adresa de email [email protected] sau contactându-vă managerul de cont.