În ianuarie 2016, termenii „artificial intelligence” nu se regăsea printre primele 100 de căutări relevante pe gartner.com. În luna mai anului 2017, structura de cuvinte se afla pe locul 7, indicând nu doar popularitatea, ci și apetitul crescut pentru tehnologie prin creșterea informării asupra modului în care AI poate fi folosit ca parte a unei strategii integrate de creștere a unui business digital.
Garner previzionează că până în 2020, AI se va afla în top 5 investiții prioritare pentru aproximativ 30% dintre pozițiile de CIO din companii.
AI este, cu siguranță, o resursă de oportunități, dar, din păcate, cei mai mulți dintre vendorii de soluții software sunt orientați spre a dezvolta și a promova produse derivate din tehnologiile AI, înainte de a efectua cercetări de piață, a identifica nevoi și obiective de business ale companiilor-consumator, Jim Hare, Vice Președinte Gartner.
Sistemele AI se referă la acele tehnologii care au capacitatea de a transforma comportamente fără a fi în mod explicit programate să facă acest lucru, având la bază structuri de date și informații colectate, interpretarea acestora și implementarea în produse. Pentru tehnologiile de tip machine learning, dincolo de faptul că pot aduce valoare adăugată capacității umane, acestea au rolul de a îndeplini obiective în mod rapid și eficient în raport cu implicarea umană, mixul dintre cele două fiind unul extrem de apreciat.
Cele mai importante probleme apărute în contextul dezvoltării AI la nivelul piețelor de consum:
- Identificarea resurselor umane specializate în dezvoltarea tehnologiilor AI
- Apariția pe piață a unui număr semnificativ de start-up-uri care dezvoltă aplicații și servicii dedicate AI au scăzut încrederea în beneficiile produselor