Un raport al acelor mai accesate canale media sau al ecranelor ce pot fi vizualizate de un utilizator în ultimii ani ar fi extrem de intuitiv. Cu toții ne așteptăm să vedem o creștere constantă și semnificativă a device-urilor mobile și a consumului de aplicații instalate pe acestea, dar câți dintre noi încearcă simularea descrierii obiceiului de consum al segmentelor de utilizatori pe toate acele instrumente de vizualizare a datelor? Răspunsul vine de la Mary Meeker, specialist în marketing online.
Tendința de conectare este una continuă și extrem de mult fructificată de piața consumului. În ultimii 5 ani, penetrarea Internetului la nivel global a schimbat date precum o rată de acces de 0.6 la 39%, în timp ce utilizarea telefoanelor inteligente a crescut de la 1% la 73%.
Explozia utilizării device-urilor mobile a însemnat includerea în strategiile de marketing a concentrării tuturor tacticilor dedicate ecranelor verticale sau orizontale într-un singur mediu descris ca fiind facil, lipsit de constrângeri, controlabil de către utilizator. Iar introducerea serviciilor 4G a fost un plus care a reușit să facă diferența prin viteze mari de download și upload. De aceea, nu este de mirare faptul că distribuția și utilizarea ecranelor verticale, de exemplu smartphone-urile, au crescut, în timp ce acelea orizontale au stagnat (tabletele).
Și cum un ecran fără o aplicație nu e un ecran complet…
Ne-am obișnuit ca atunci când prezentăm avantajele unei aplicații software, să pornim de la ideea eficientizării, a optimizării resurselor pe care le deține o companie. Iată că acum este vorba despre mult mai mult decât atât. Prin felul în care este construită, în raport constant cu nevoile actuale și cu anticipări ale tendințelor viitoare, soluțiile software au menirea de a transforma activități, fluxuri, fișe de post.
Cu siguranță, însă, fiecare companie sau departament de marketing online, va analiza tipologiile de ecrane pe care le va utiliza masiv în comunicarea cu utilizatorii. Anticiparea este, însă, esențială pentru ca, la evaluarea de peste ani, mesajul să nu fie acesta: