De ce crește sau se menține apetitul pentru tehnologie în perioadele de recesiune?

06 aprilie 2020

Deși cei mai mulți dintre manageri încearcă să identifice similitudini între perioadele de recesiune, în speranța anticipării efectelor și a minimizării acestora, specificul decadelor în care se întâmplă fenomenul în sine poate face diferența.

De ce crește sau se menține apetitul pentru tehnologie în perioadele de recesiune?

Astfel, anul 2020 poate să ofere o perspectivă cu totul nouă evoluției economice, tocmai prin faptul că spre deosebire de anii 2008-2009, digitalizarea este deja parte din ADN-ul companiilor, multe dintre ele considerând migrarea în online ca fiind o ultimă șansă de supraviețuire, iar altele o strategie de creștere sau de menținere.

Din punctul de vedere al companiilor SaaS, la nivel global sunt deja peste 10.000 de entități care dezvoltă soluții de tip Software as a Service, generând încasări de peste 3 milioane de dolari. Este evident că toate aceste companii au reușit să creeze automatisme necesare industriilor în cadrul cărora au implementat aplicațiile, iar pentru cei mai mulți dintre clienți, cel mai probabil, au devenit vitale.

Dintre cele peste 10.000 de companii de tip SaaS, peste 6.800  au dezvoltat și implementează soluții de marketing, cifrele din 2018 indicând o creștere cu 27% față de anul anterior. Desigur, acest fapt indică un apetit crescut pentru 2 segmente: marketing și software. Cu siguranță, vor fi companii afectate de recesiune care vor alege să renunțe la servicii și la produse specifice promovării, dar, cu siguranță, în funcție de gradul de afectare și de strategiile pe termen mediu și lung, cele mai multe vor investi în oportunități generate prin canale integrate de marketing și de sales.

În ceea ce privește serviciile de cloud computing, conform unui studiu publicat de 99firms.com, peste 80% dintre companiile incluse folosesc cel puțin o aplicație de tip SaaS, în timp ce 64% utilizează soluții de tip PaaS (platform as a service) și 48% folosesc cel puțin o soluție sau mai multe IaaS (infrastructure as a service).

Una dintre industriile care indica o creștere semnificativă chiar și înaintea episodului pandemic anunțat la nivel global este cea de Healthcare, ce promite o creștere cu aproximativ 20% de la an la an, previziunile incluzând perioada 2019-2021, piața globală fiind evaluată la aproape 52 de miliarde în 2024.

De asemenea, conform acelorași studii citate, companiile mici au indicat o tendință de investiție în soluții de tip SaaS, în anul 2020 anunțându-se ca o pondere de 85 din 100 să aibă acces la cel puțin o astfel de soluție.

Cu siguranță, unele dintre datele prezentate în studiu vor fi ușor alterate în contextul actual, cu mențiunea că vor fi segmente noi, ce vor alege să investească și să dezvolte aplicații software nișate, personalizate noilor paradigme de consum și cerințelor din prezent.

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Kaspersky prezintă o soluție cloud creată pentru a contracara trișatul în domeniul eSports

Kaspersky a făcut primul pas în protejarea fair play-ului în domeniul eSports: compania a introdus o versiune beta a noii sale soluții Kaspersky Anti-Cheat pentru a ajuta organizatorii să combată trișorii. Cu această nouă ofertă cloud, Kaspersky detectează în timp real tentativele de a trișa și furnizează rapoarte automate clientului, care poate apoi să ia o decizie ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

SAP Business One HANA, tranzacţional şi analitic într-o singură platformă

Dacă aveţi în plan implementarea SAP Business One, trebuie să decideţi ce versiune a sistemului ERP alegeţi. În funcţie de tipul bazei de date, aveţi două opţiuni: SAP Business One pentru Microsoft SQL (baza de date relaţională standard) sau SAP Business One pentru SAP HANA (baza de date pe tehnologie in-memory computing). 

Citește articolul arrow_forward
Softlead

De ce e nevoie de normarea industriei de robotică?

Era digitală înseamnă, printre multe altele, şi automatizarea extinsă a proceselor robotice (RPA). Tehnologia scuteşte oamenii de efectuarea unor ore nenumărate de sarcini repetitive şi secvenţiale, fără o mare valoare adăugată. Însă aceşti “boţi” care definesc automatizarea nu înseamnă şi scutirea de existenţa unor ameninţări de natură informatic...

Citește articolul arrow_forward