Astfel, anul 2020 poate să ofere o perspectivă cu totul nouă evoluției economice, tocmai prin faptul că spre deosebire de anii 2008-2009, digitalizarea este deja parte din ADN-ul companiilor, multe dintre ele considerând migrarea în online ca fiind o ultimă șansă de supraviețuire, iar altele o strategie de creștere sau de menținere.
Din punctul de vedere al companiilor SaaS, la nivel global sunt deja peste 10.000 de entități care dezvoltă soluții de tip Software as a Service, generând încasări de peste 3 milioane de dolari. Este evident că toate aceste companii au reușit să creeze automatisme necesare industriilor în cadrul cărora au implementat aplicațiile, iar pentru cei mai mulți dintre clienți, cel mai probabil, au devenit vitale.
Dintre cele peste 10.000 de companii de tip SaaS, peste 6.800 au dezvoltat și implementează soluții de marketing, cifrele din 2018 indicând o creștere cu 27% față de anul anterior. Desigur, acest fapt indică un apetit crescut pentru 2 segmente: marketing și software. Cu siguranță, vor fi companii afectate de recesiune care vor alege să renunțe la servicii și la produse specifice promovării, dar, cu siguranță, în funcție de gradul de afectare și de strategiile pe termen mediu și lung, cele mai multe vor investi în oportunități generate prin canale integrate de marketing și de sales.
În ceea ce privește serviciile de cloud computing, conform unui studiu publicat de 99firms.com, peste 80% dintre companiile incluse folosesc cel puțin o aplicație de tip SaaS, în timp ce 64% utilizează soluții de tip PaaS (platform as a service) și 48% folosesc cel puțin o soluție sau mai multe IaaS (infrastructure as a service).
Una dintre industriile care indica o creștere semnificativă chiar și înaintea episodului pandemic anunțat la nivel global este cea de Healthcare, ce promite o creștere cu aproximativ 20% de la an la an, previziunile incluzând perioada 2019-2021, piața globală fiind evaluată la aproape 52 de miliarde în 2024.
De asemenea, conform acelorași studii citate, companiile mici au indicat o tendință de investiție în soluții de tip SaaS, în anul 2020 anunțându-se ca o pondere de 85 din 100 să aibă acces la cel puțin o astfel de soluție.
Cu siguranță, unele dintre datele prezentate în studiu vor fi ușor alterate în contextul actual, cu mențiunea că vor fi segmente noi, ce vor alege să investească și să dezvolte aplicații software nișate, personalizate noilor paradigme de consum și cerințelor din prezent.