Dată fiind situația creată de pandemia COVID-19, acceleratorul de business 500 Startups din San Francisco, Statele Unite ale Americii, a decis anularea evenimentului fizic Demo Day și mutarea acestuia în online, prin ediția Digital Demo Day. Aceasta a fost o metodă prin care investitorii și startup-urile participante să continue să interacționeze. Sesiunea a fost accesibilă prin Facebook și YouTube atât pentru investitori, cât și pentru publicul larg, prin transmitere live.
Unicitatea evenimentului a venit și din faptul că experiența prezentărilor în regim de live stream a fost completată de cea de interacțiune realizată în spațiul digital cu ajutorul aplicației Slack. Investitorii au fost invitați într-un domeniu de Slack dedicat, având acces liber pentru a naviga în orice canal public, alocat fiecărui startup participant. Astfel, startup-urile s-au putut prezenta similar unui eveniment fizic, cu un „stand” unde au fost expuse atât materiale de informare și detalii importante despre companie, cât și construirea unei experiențe de „activare”, fiind toată echipa prezentă în acest mediu.
În total, 28 de startup-uri de tehnologie și nu numai, din 13 țări, au susținut pitch-uri în prezența a peste 1.600 de investitori din Sillicon Valley, dar și din alte regiuni ale lumii. Pentru Plant an App, 500 Digital Demo Day a generat cel puțin 30 de conversații noi cu investitori din Statele Unite ale Americii, Europa și Asia. În urma acestor discuții introductive, antreprenorii români își propun deschiderea unei runde de investiții de tip seed funding în care să atragă aproximativ 1,5 milioane de dolari.
„500 Startups Demo Day este un ritual de trecere în viața unui start-up. Marchează sfârșitul unui program intens în urma căruia ne-am găsit identitatea și am maturizat procesul de creștere. Pentru investitori, acest lucru înseamnă că suntem foarte bine echipați pentru succes. De aceea, în urma evenimentului am fost abordați de peste 30 de investitori noi din toată lumea”, a declarat Bogdan Lițescu, CEO Plant an App.
Cele mai importante 5 lucruri pe care Plant an App le-a învățat în urma participării la Demo Day 500 Startups și sfaturile pentru antreprenorii români
- Agilitatea nu este doar o virtute asimilată, ci un mușchi care trebuie antrenat continuu
- Nevoi și dorințe, nu doar produse și soluții
- Abilitatea de a executa este principalul diferențiator în ochii investitorilor
- În Silicon Valley, Venture Capital + Startups = Business as Usual
- Un accelerator vine cu multe beneficii. Cel mai mare este, de departe, legat de accesarea unei rețele extinse de conexiuni valoroase, de la mentori și investitori până la alte startup-uri și alumni
Ce le recomandă acum reprezentanții Plant an App antreprenorilor români care își doresc să participe la un astfel de accelerator este să nu aștepte momentul ideal. Orice viziune antreprenorială trebuie susținută de o acțiune imediată. Rolul fundamental al unui accelerator ca 500 Startups este de a pregăti antreprenorii pentru un mediu de business intens.
Mai mult, cei care își doresc acest lucru trebuie să țină cont că, pentru a intra într-un astfel de accelerator, competiția este mare. Plant an App a avut șansa de a fi acceptat de la prima încercare.
Extrem de important pentru un antreprenor este să își construiască o rețea activă de conexiuni în Venture Capital. Aici e vorba de investitori care sunt tot timpul atenți și prezenți în lumea antreprenorială. Plant an App, de exemplu, a avut șansa să fie un business invitat în 500 Startups de către unul dintre parteneri. De aceea, este esențial pentru un antreprenor să fie constant conectat la mediul de business.
„Experiența noastră în 500 Startups a venit cu multe cunoștințe noi, experiențe de lucru, tipuri noi de activități și formarea de conexiuni într-o lume de business căreia, până în acel moment, când am accesat efectiv programul, nu simțeam că îi aparținem. Acum avem o perspectivă de insider valoroasă și ne simțim pregătiți pentru orice provocare occidentală. Simțim că e de datoria noastră să transmitem tuturor antreprenorilor din România încrederea de a face pasul spre venture capital, spre a iniția discuții cu comunități de startup-uri din întreaga lume, dar și de a pleca la drum cu ambiții mari”, a explicat Alex Gavril, CMO Plant an App.