Aplicațiile software de tip HR includ funcționalități dedicate administrării resurselor umane și gestiunii activităților de salarizare, prin calculatoare de salarii, generarea de rapoarte, dosarele salariaților, acte, decizii, contracte de muncă. fișe de post, pontaj, evaluarea performanței angajaților.
În organizaţiile moderne, capitalul uman înlocuieşte capitalul financiar ca resursă strategică. Managementul resurselor umane a depăşit rolul pur administrativ, devenind o componentă cheie în maximizarea performanţelor organizaţiei.
Datorită mediului concurenţial aflat în continuă schimbare, principala provocare este menţinerea şi loializarea angajaţilor valoroşi, care pot face diferenţa între companie şi competitorii ei. O soluţie software de resurse umane poate ajuta la menţinerea echilibrului între obiectivele personale ale angajaţilor şi obiectivele de performanţă ale companiei. Acest echilibru este esenţial pentru succesul oricărei organizaţii, deoarece motivarea, recompensarea sau alinierea salariaţilor într-o cultură organizaţională sănătoasă, orientată spre succesul clienţilor săi, determină şi influenţează direct performanţele financiare ale companiei.
În 2015 aplicațiile mobile s-au extins în domeniul resurselor umane. Aşa cum există aplicaţii prin care poţi chema un taxi sau plăti facturile, există tot mai multe aplicații ce se pot utiliza în procesul de recrutare. De asemenea, departamentele de HR utilizează aplicaţii în procesul de autoînvăţare a angajaţilor sau în trimiterea newsletter-elor.
Adecco anunţă rezultatele unui studiu din 2014 conform cărora 57% dintre angajatori consideră că dezvoltarea canalelor social media în afaceri sunt un factor important în procesul de recrutare. Având în vedere că şi generaţiile ce provin din perioada 1977- 1997 au o adaptabilitate tot mai mare la noile tehnologii, 2016 se anunţă a fi un an în care recrutarea prin intermediul reţelelor de socializare va fi tot mai folosită. La bază stă şi raportul realizat de Facebook, care arată că cea mai mare creştere demografică a canalelor de Youtube şi Google+ aparţine grupei de vârstă 45-54 de ani. “Există instrumente şi pentru zona muncitorilor. Începe să dispară tot mai mult acest CV cu pix şi hârtie pe care lumea îl completează. Există campanii de recrutare cu un instrument similar iPad-ului, pe care candidaţii îl completează, oameni cu clase primare sau absolvenţi de liceu, iar datele lor sunt trecute în baza de date”, declară Florin Godean, Country Manager Adecco România.
Privind imaginea de ansamblu, principalele tendinţe în domeniul resurselor umane ce vor dicta viitoarele mişcări în piaţă sunt:
- Angajaţii devin ambasadori ai brandului- se întâmplă frecvent ca angajaţii să posteze pe reţelele de socializare lucruri pozitive despre compania la care lucrează, devenind astfel, ambasadori ai organizaţiei.
- Device-urile, tot mai des utilizate la serviciu- în 2016, numărul gadget-urile personale utilizate la locul de muncă va creşte. Adecco preconizează că mai mult de jumătate dintre angajații români ar fi dispuşi să utilizeze la locul de muncă gadget-urile portabile. Acest lucru se întâmplă cu atât mai mult cu cât acestea le-ar permite să-şi facă treaba mai uşor.
- Aplicaţii şi "Social Learning" vor deveni o normalitate- un alt studiu anunţă că, estimativ, până în anul 2017, 25% dintre organizaţii vor avea propriul lor magazin de aplicaţii destinate angajaţilor. Astfel, Adecco prevede că în viitor, marile companii vor avea un proces propriu de auto-pregătire a angajaţilor, datorită aplicaţiilor mobile.
- "Data Analytics" este viitoarea cale de recrutare- candidaţii care vor trece prin procesul de recrutare nu vor fi analizaţi doar prin prisma calităţii lor de a se vinde, a conturilor de Facebook, Linkedin sau Twitter, aşa cum se practică acum. Ei vor fi analizaţi şi prin prisma activităţilor pe care le desfăşoară pe site-urile de specializare sau a forumurilor.
- Activităţile de recreere devin un instrument de angajament- s-a constatat că 70% dintre angajaţii americani au un nivel scăzut de angajament faţă de locul de muncă. În România încă nu există un procentaj clar, dar, cu siguranță, din experiența proprie, ne confruntam și noi cu astfel de repere. Astfel, departamentele de HR sunt nevoite să găsească diverse modalităţi prin care angajaţii să se simtă mai apropiaţi de companie. Cu alte cuvinte, în anul 2015-2016, se aşteaptă ca HR-ul să se folosească de uneltele de entertainment, de diverse jocuri, pentru a creşte nivelul de implicare al angajaţilor.
Iată o listă cu cele mai recomandate aplicații de HR:
INVALUE este o soluție IT foarte eficientă pentru managementul standardelor ocupaționale și încadrarea angajaților, sprijinind pe termen lung creșterea gradului de ocupare profesională. Aplicația are la bază cea mai recentă versiune a legislației muncii și se actualizează continuu pe baza ultimelor noutăți din domeniu. INVALUE oferă utilizatorilor posibilitatea de: actualizarea și generare de CV-uri, Încărcare în sistem a diplomelor și a certificărilor, recalificare profesională, evaluarea gradului de cunoștințe și a competențe.
Soluția GESTIUNEA DOSARELOR DE PERSONAL este o componentă din "Fabrica de Soluții Star Storage - Soluții de business adevărate, nu platforme". Este o soluție de arhivare electronică ce gestionează dosarele de personal; permite stocarea în format electronic a dosarelor de personal și regăsirea rapidă a acestora în condiții de siguranță.
SOCRATE SALARII se adresează departamentului de resurse umane din firmele româneşti. Soluţia realizează definirea şi gestionarea structurii de personal, evidenţa drepturilor salariale, concedii de odihnă şi medicale precum şi a altor drepturi şi reţineri care se aplică salariatului sau companiei angajatoare. Beneficiile utilizării acestei aplicații sunt: Integrare nativă cu SocrateCloud şi Socrate+, Flexibilitate în configurare, Evidenţă detaliată pe salariat, Flexibilitate în calculul salariilor, Export date în diverse formate, Rapoarte multiple şi flexibile.
CHARISMA HCM este o soluţie software de resurse umane formată din module care acoperă diverse problematici de resurse umane, care pot funcţiona atât de sine stătător, cât şi integrat. Avantajul modularităţii soluţiei îl reprezintă posibilitatea de a se adapta rapid la nevoile specifice oricărei organizaţii, indiferent de dimensiune sau complexitate. Mai mult, soluţia software de resurse umane Charisma poate fi adaptată evoluţiei resurselor umane în funcţie de dinamica acestor organizaţii.
Ymens RECRUTOR vă permite să creați profilul candidatului ideal în baza criteriilor de selecție alese de dumneavoastră, să centralizați cu usurință informațiile din CV-uri, corelandu-le ulterior cu cele obținute în urma interacțiunilor cu fiecare candidat (discuții telefonice, interviuri, teste etc.), să facilitați procesele de recrutare prin planificarea în calendar a interviurilor stabilite și să înregistrați comentariilor echipei de recrutare asupra performanței fiecărui candidat.
PERSONAL TRACKER este noua soluție de monitorizare dedicată persoanelor dezvoltată de către AROBS Transilvania Software. Produsul vine ca şi o completare a soluţiei de monitorizare TrackGPS, liderul pieţei de monitorizare flote auto din România cu peste 1600 de clienţi şi 25000 de maşini monitorizate.
Avantajele acestei aplicații sunt:
- Control – verificare activitate angajaţi, oricând şi de orinde aveţi acces la un calculator, tabletă sau smartphone conectat la internet, proactivitate
- Identificare “angajaţi problemă” înainte ca acţiunile lor, sau lipsa de acţiune, să afecteze relaţia cu clienţii companiei dvs. sau
rezultatele unei activităţi - Documente justificative şi de sinteză privind activitatea fiecărui angajat – folosite intern pentru evaluarea muncii sau extern pentru clienţi
- Acurateţe localizare pe hartă: 10 m
- Alerte de intrare/ ieşire zone prin SMS sau e-mail
SeniorHR este o soluție modernă de management a resurselor umane în conformitate cu cerințele legislației în vigoare. Asigură transparența relației dintre angajați și angajator și oferă suportul necesar gestionării resurselor umane pentru a crește productivitatea la nivelul companiei.
Avantajele SeniorHR sunt:
- Adaptabilitatea la specificul companiei
- Controlul integrat al salariilor
- Organigrama posturilor
- Evaluarea salariaților
- Planificarea concediilor
Platforma HR de la Soft Galaxy este singura platforma de HR românească ce intergrează un sistem unic de selectare a candidaților prin multiple procese de potrivire a aptitudinilor și a condițiilor de angajare cu raspuns în mai puțin de 0.04s.
Principalele beneficii ale platformei sunt:
- Optimizarea procesului de selecție prin potrivirea aptitudinilor în funcție de CV dar și în funcție de informațiile furnizate de rețelele business și sociale (ex: LinkedIn, Facebook, etc).
- Eficiență în gestionarea proceselor de gamification
- Recomandare și comisionare în funcție de referințe
- Îndeplinește funcții de publicitate
- Evaluare angajați și nivel de recomandare
- Management beneficii salariale și management pe responsabilitatile postului.
Fluentis HR permite urmărirea caracteristicilor fiecărei persoane, pornind de la expedierea CV-ului sau, trecând apoi prin fazele de recruitment, inserare în firmă, gestionarea carierei până în momentul părăsirii companiei.
Module aplicative pentru organizarea FluentisHR sunt:
- Gestionarea fazei de recruitment
- Gestionarea competenţelor
- Gestionarea rolurilor
- Organizarea training-ului periodic
- Tipuri de calendar şi orar
- Controlul şi gestionarea fişelor de prezenţe
- Transferul datelor pentru plata salariilor
- Organizarea MultiPlant
- Gestionarea cererilor de concedii şi învoiri
- Organizarea proiectelor şi comenzilor
WIZTIME este cea mai cunoscută soluție de pontaj electronic (time and attendance - T&A), care integrează indicatori precum: ore efectiv lucrate, ore total înregistrate de aparatele de pontaj; timpi suplimentari; concedii. Emite rapoarte-standard, precum absenteismul în companie; evidența orelor suplimentare pe lună, la nivel de departament/companie, inclusiv comparativ cu anul trecut; evidența întârzierilor, concediilor de odihnă sau medicale. Mai mult, acest software observă ariile de profitabilitate, compară eficiența forței de muncă în diferite ture/departamente, oferind o privire de ansamblu asupra indicatorilor de performanță.
Puteți găsi aceste aplicații, dar și multe alte aplicații din domenii diverse pe prima platformă integrată de tip marketplace din România, Softlead. Primul pas în a găsi aplicația potrivită pentru compania ta este să ceri un demo la adresa [email protected].